Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR: Pendolino on liian hidas  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« : Huhtikuu 09, 2016, 16:57:13 »

http://www.ksml.fi/kotimaa/Matka-Helsinkiin-hidastunut-16-minuuttia-%E2%80%93-VR-haluaa-huippunopean-Pendolinon-Jyv%C3%A4skyl%C3%A4%C3%A4n/755299#cxrecs_s

Pitääkö karsia pysähdyksiä?
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #1 : Huhtikuu 10, 2016, 09:37:22 »

Bussi on kyllä nopeampi ja vieläpä niin paljon ettei ole mitään järkeä kilpailla nopeudella. Nimittäin Airbussi.
Jopa probällärikone ATR-72 lensi JNS-HKI alle tuntiin ja meno-paluu maksoi 97 euroa, vuonna 2009 ennenkuin kohtuuhintaiset liput lakkautettiin. Junilla pitäisi keskittyä kohtuunopeaan yhteyteen ja kattavaan asemaverkkoon kun nopeudella ei voiteta lentokonetta kuitenkaan. Lennot Joensuusta ovat ihme kyllä taas halventuneet, menopaluu ~140 €.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 485


« Vastaus #2 : Huhtikuu 10, 2016, 14:47:11 »

Jos katsotaan matkustusaikoja keskustasta-keskustaan, juna vs. lentokone vertailu näyttääkin aivan toisenlaiselta. Syöttöliikennettä Helsinki-Vantaalle, sitähän nuo lyhyet lentoreitit lähinnä on. VR:n monopolihinnoittelu tietenkin antaa lentoliikenteelle vähän tasoitusta ja sitten on ne Savonlinnan kaltaiset paikat, joita rautatiet palvelee huonosti.   
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #3 : Huhtikuu 11, 2016, 21:02:03 »

Junatyyppinä Pendolino on riittävä , SN220. Rataverkko se tässä mikä tökkii. Kallistusjärjestelmä kun on modifioitu, niin ei esteenä myöskään talvikaytössä.
Ett toi otsikko vähän väärä tässä kohtaa. Lahden oikorata ainut missä toi sn220.
Tää nyt on tälläinen ratatekninen lähestymistapa. Suuri yleisö näkee asian että juna liian hidas.
Tampere-Jyväskylä rata sn220:een. Tuskin pendo enää olis liian hidas.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2016, 02:17:12 »

Junatyyppinä Pendolino on riittävä , SN220. Rataverkko se tässä mikä tökkii. Kallistusjärjestelmä kun on modifioitu, niin ei esteenä myöskään talvikaytössä.
Ett toi otsikko vähän väärä tässä kohtaa. Lahden oikorata ainut missä toi sn220.
Tää nyt on tälläinen ratatekninen lähestymistapa. Suuri yleisö näkee asian että juna liian hidas.
Tampere-Jyväskylä rata sn220:een. Tuskin pendo enää olis liian hidas.

Tpe-Hki välillä IC2 junat ajavat kaarteisiin 160-200 km/h, ainoat hidastukset Toijala ja Hämeenlinna kaarteiden takia. Kallistuvakorisilla voisi ajaa koeajot nopeudella 220+10%. Mitkä on nykyään Toijalan ja Hämeenlinnan kaarrerajoitukset?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2016, 07:19:14 »

Junatyyppinä Pendolino on riittävä , SN220. Rataverkko se tässä mikä tökkii. Kallistusjärjestelmä kun on modifioitu, niin ei esteenä myöskään talvikaytössä.
Ett toi otsikko vähän väärä tässä kohtaa. Lahden oikorata ainut missä toi sn220.
Tää nyt on tälläinen ratatekninen lähestymistapa. Suuri yleisö näkee asian että juna liian hidas.
Tampere-Jyväskylä rata sn220:een. Tuskin pendo enää olis liian hidas.

Talvikäytössä kallistusjärjestelmää on haitannut teleihin pakkautuva lumi, mikä fyysisesti estää kallistumisen tai ainakin osittain kallistuma-alueen käytön.
tallennettu
Aarni Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #6 : Toukokuu 15, 2016, 21:05:33 »

Pendot saisivat ajaa kyllä kovempaa Tpe-Jy välillä. Esim Jämsästä Jyväskylään päin on aika reippaasti suoraa. Pendot saisivat ajaa kyllä 200km/h Tpe-Jy välillä
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #7 : Toukokuu 16, 2016, 05:51:43 »

Pendot saisivat ajaa kyllä kovempaa Tpe-Jy välillä. Esim Jämsästä Jyväskylään päin on aika reippaasti suoraa. Pendot saisivat ajaa kyllä 200km/h Tpe-Jy välillä

Taitaa radasta olla kiinni tuo?
tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2016, 16:57:51 »

Tätähän se sitten käytännössä on:

http://yle.fi/uutiset/junat_kiitavat_pian_yha_useammin_hameenlinnan_ja_riihimaen_ohi/8853020
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #9 : Toukokuu 17, 2016, 12:27:03 »


Niin mitä se on? Eihän pendot ole Hämylinnassa ja Riksussa muutoinkaan pysähtyneet enää miesmuistiin.
tallennettu
Heikki Kannosto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #10 : Toukokuu 17, 2016, 13:54:14 »

Toden totta. Ajatus pätki pahasti.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR: Pendolino on liian hidas  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina