Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39 | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1254


« Vastaus #275 : Marraskuu 16, 2011, 02:23:13 »

Näistä voi katsoa miltä näyttää kun museohöyryveturilla ajetaan yli 160km/h nopeudella. Koeajopäivä oli 2.6.2011.
http://www.youtube.com/watch?v=9y57NqOuycw

http://www.youtube.com/watch?v=fXYRcC11c2w
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1950


« Vastaus #276 : Marraskuu 16, 2011, 02:41:33 »

Näistä voi katsoa miltä näyttää kun museohöyryveturilla ajetaan yli 160km/h nopeudella. Koeajopäivä oli 2.6.2011.
http://www.youtube.com/watch?v=9y57NqOuycw

http://www.youtube.com/watch?v=fXYRcC11c2w

Mitähän ihmettä se Alexin sähkäri teki tuon junan perässä?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1254


« Vastaus #277 : Marraskuu 16, 2011, 02:48:12 »

Näistä voi katsoa miltä näyttää kun museohöyryveturilla ajetaan yli 160km/h nopeudella. Koeajopäivä oli 2.6.2011.
http://www.youtube.com/watch?v=9y57NqOuycw

http://www.youtube.com/watch?v=fXYRcC11c2w

Mitähän ihmettä se Alexin sähkäri teki tuon junan perässä?
Juna piti alkujaan ajaa 3-vaunuisena, kun veturikin oli niin vanha ja väsynyt. Mutta sitten huomattiin, ettei jarrupaino riitä ja sähköveturi napattiin mukaan lisäpainoksi, jotta 160km/h saatiin höyryveturille sallituksi nopeudeksi.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 67


« Vastaus #278 : Marraskuu 16, 2011, 03:02:39 »

Mutta miks harava kuitenki oli ylhäällä?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 727


« Vastaus #279 : Marraskuu 16, 2011, 10:04:45 »

Olisikohan syynä esim. sähköjarrun käyttö, tai esim apulaitteet (esim. kompura), jotka mahdollistavat käytön jatkamisen matkan jälkeen normaalisti. Jotta virrotin saadaan ylös, täytyy paineilmajärjestelmässsä olla tietty määrä ilmaa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2344


« Vastaus #280 : Marraskuu 16, 2011, 13:48:46 »

Jotta virrotin saadaan ylös, täytyy paineilmajärjestelmässsä olla tietty määrä ilmaa.

Tokihan (ainakin kaikessa VR:n) sähkökalustossa on myös akkuvirralla toimivat apukompressorit, joiden puhti riittää virroittimen nostoon ja pääkatkaisijan sulkuun.
tallennettu

Kiskoarkea - Arkea ja tekniikkaa kiskoilla
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #281 : Marraskuu 22, 2011, 17:01:46 »

Ei suoranaisesti liity rautateihin mutta Jopea katsellessani törmäsin tähän: http://www.youtube.com/watch?v=JCn2kTXvsbs&feature=related. Samalla myös suosikkilaulajaani.
tallennettu

Sianruoat vaunuihin!
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 727


« Vastaus #282 : Marraskuu 22, 2011, 17:31:13 »

Olisikohan syynä esim. sähköjarrun käyttö, tai esim apulaitteet (esim. kompura), jotka mahdollistavat käytön jatkamisen matkan jälkeen normaalisti. Jotta virrotin saadaan ylös, täytyy paineilmajärjestelmässsä olla tietty määrä ilmaa.
Ja vastaavasta asiasta on keskusteltu lisää kuvan http://www.vaunut.org/kuva/66125 kommenteissa
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 207


« Vastaus #283 : Marraskuu 25, 2011, 08:16:39 »

Vähän Top Gear hulluutta.

http://existenz.se/out.php?id=43704
tallennettu
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 156


« Vastaus #284 : Joulukuu 02, 2011, 09:11:10 »

Maailman suurin pienoisrautatie: http://www.youtube.com/watch?v=ACkmg3Y64_s
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #285 : Joulukuu 02, 2011, 14:58:25 »

Vähän Top Gear hulluutta.

http://existenz.se/out.php?id=43704

Paras kohta alkaen: 7:13 Kyl olis tollanen jännä nähdä liikenteessä...
tallennettu

Sianruoat vaunuihin!
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #286 : Joulukuu 03, 2011, 12:37:23 »

Vähän Top Gear hulluutta.

http://existenz.se/out.php?id=43704

Tässä jatko-osa: http://www.youtube.com/watch?v=PMWBPrFVwLk
Lieneköhän sääntöjen mukainen tuo ravintolavaunu? Ja ilman muut Scum Classiinkin heitetään banaani...
tallennettu

Sianruoat vaunuihin!
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 408


« Vastaus #287 : Joulukuu 03, 2011, 12:45:10 »

Laitetaanpa tällainen: http://www.youtube.com/watch?v=ZCoasHqrbgo Tuo on kuvattu vähän erilaisesta perspektiivistä, niin näkyy mukavasti junan kiemurtelu vaihdekujissa ja kaarteissa.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #288 : Joulukuu 15, 2011, 19:51:31 »

Ei näin!
http://www.youtube.com/watch?v=4tBtZMsnEk4&feature=bf_prev&list=WL352472174E6C7D6C&lf=autoplay
tallennettu

Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #289 : Joulukuu 15, 2011, 19:54:46 »

Ei todellakaan! Mielummin jään junasta kuin yritän nousta henkeni kaupalla siihen!
tallennettu

Sianruoat vaunuihin!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2344


« Vastaus #290 : Joulukuu 15, 2011, 23:19:23 »

Noitahan nyt on päivittäin Suomessakin, jotka junan jo liikkuessa "roikkuvat napissa".
tallennettu

Kiskoarkea - Arkea ja tekniikkaa kiskoilla
Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 157


« Vastaus #291 : Joulukuu 19, 2011, 02:08:07 »

SRS:n jäsenajelu Jätkäsaareen 18.12.2011
http://youtu.be/0IMrVvJRx8Q
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 245


« Vastaus #292 : Joulukuu 22, 2011, 13:02:49 »

http://www.youtube.com/watch?v=ECildciyDh4
tallennettu
Miika Hämynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 156


« Vastaus #293 : Tammikuu 02, 2012, 09:46:28 »

Berliinissä vuoden lopussa järjestetyssä Chaos Communication Congressissa pidettiin saksankielinen luento junien (tai ymmärtääkseni lähinnä kulunvalvonnan) hakkeroinnista: http://www.youtube.com/watch?v=bMEejX4uANw

Mikäli ymmärtäisin kieltä, voisin kertoa lisää Hymyilee leveästi
tallennettu
Topi Pikkarainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #294 : Tammikuu 02, 2012, 14:52:53 »

Mukavaa vaihtelua. Kylläsilti ihmetystä herättää...
tallennettu

Sianruoat vaunuihin!
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1950


« Vastaus #295 : Tammikuu 02, 2012, 15:25:44 »

Berliinissä vuoden lopussa järjestetyssä Chaos Communication Congressissa pidettiin saksankielinen luento junien (tai ymmärtääkseni lähinnä kulunvalvonnan) hakkeroinnista: http://www.youtube.com/watch?v=bMEejX4uANw

Mikäli ymmärtäisin kieltä, voisin kertoa lisää Hymyilee leveästi

Reilusti yli puolet esitelmästä kertoo junaturvallisuuslaitteistosta ylipäätään. Esitelmä alkaa siitä, miten 1800-luvulla junien piti ajaa vähintään viiden minuutin etäisyydellä toisistaan ja etenee sitten mekaanisista asetinlaitteista yhä elektronisempaan suuntaan ja lopulta varsinaisiin kulunvalvontajärjestelmiin.
Loppuvaiheessa sitten aletaan olla niin tietokonepohjaisessa maailmassa, että päästään puhumaan siitä, miten kulunvalvontajärjestelmien ja asetinlaitteiden tietoturva on toteutettu, millaisia salauksia käytetään, mitä dataa liikuu mihinkin suuntaan jne., eli missä kohdissa on mahdollisuus tietoturvareikien olemassaololle. Mainitaan myöskin, että nykyään kulunvalvontajärjestelmissä junaturvallisuuden lisäksi myöskin tietoturva on tärkeä huomioitava asia.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 102


« Vastaus #296 : Tammikuu 02, 2012, 20:59:43 »

Aloin käymään läpi VHS-nauhojani ja latailen pikku hiljaa YouTubeen pätkiä. Enimmäkseen nauhoilta löytyy telkkarista nauhotettuja onnettomuusuutisia + muuta rautatieaiheista mutta myös itse 8mm:n kameralla kuvattuja otteita. Luvassa muunmuassa kadonnutta kalustoa, poistettuja tasoristeyksiä sekä siipiopastimien viimeiset hetket.

Osa 1; Tasoristeysonnettomuus Hangossa 16.03.1998 (MTV3): http://www.youtube.com/watch?v=KcFKoQreKBk

Osa 2; P105:n suistumissyy 18.03.1998 (MTV3): http://www.youtube.com/watch?v=YRlsO3-7DtU

Osa 3; P105:n suistumissyy 18.03.1998 (TV1): http://www.youtube.com/watch?v=8Cmm69VUdmU

Osa 4; Kuopion ratapihaa 1998: http://www.youtube.com/watch?v=UmmKVYELFUg

Osa 5; Kurkimäki Huhtikuussa 1998: http://www.youtube.com/watch?v=0CA7IPgBcKw

Osa 6; Ajankohtainen Kakkonen keväällä 2001, Viron rautatiet: http://www.youtube.com/watch?v=dQ7ymIO0H9Q

Osa 7; H702:n lähtö Kuopiosta Huhtikuussa 1997: http://www.youtube.com/watch?v=_qxpbkYAaXU

Osa 8; Jyväskylän pienoismallinäyttelyn pienoisrautatie Kesäkuussa 2001: http://www.youtube.com/watch?v=offL6mvKV7A

Osa 9; Punkaharju-Putikko-Savonlinna Kesäkuussa 1997: http://www.youtube.com/watch?v=C3Esb06REeY

Osa 10; Salminen Kesäkuussa 1997: http://www.youtube.com/watch?v=nGlsqDOa3rg
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2012, 16:03:00 kirjoittanut Jukka P. T. Ruuskanen » tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 312


« Vastaus #297 : Tammikuu 05, 2012, 18:36:14 »

Dv12 ohjaamovideo: http://www.youtube.com/watch?v=22cRItmiS6w
tallennettu

Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1601


« Vastaus #298 : Tammikuu 05, 2012, 22:41:49 »

Vau, tykkään!  Järkyttynyt
tallennettu

Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 157


« Vastaus #299 : Tammikuu 06, 2012, 04:47:05 »

Aamu 5 junia 03-05.01.2012
http://youtu.be/qbWvPSTgMB4
tallennettu
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2013 Resiina