Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79 | Siirry alas Tulostusversio
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #900 : Heinäkuu 26, 2014, 16:30:05 »

Juna on T 5084 Kokkolasta Tampere tavaraan. Iskee silmää
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #901 : Heinäkuu 26, 2014, 17:18:55 »


Ville voi varmaan kertoa, miksei sitä junaa näkynyt graafisissa
tallennettu

Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #902 : Heinäkuu 26, 2014, 17:33:24 »


Ville voi varmaan kertoa, miksei sitä junaa näkynyt graafisissa
Junan viiva kyllä näkyy graafisissa, mutta numero ei. Majajärvellä junan pitäisi olla aikataulun mukaan klo 1.00.
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #903 : Heinäkuu 26, 2014, 18:19:18 »


Ville voi varmaan kertoa, miksei sitä junaa näkynyt graafisissa
Junan viiva kyllä näkyy graafisissa, mutta numero ei. Majajärvellä junan pitäisi olla aikataulun mukaan klo 1.00.
Numero näkyy keskiviikon graafisissa. Video on kuvattu torstain puolella.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2014, 19:22:37 kirjoittanut Tommi Koskinen » tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #904 : Heinäkuu 26, 2014, 18:23:44 »


Ville voi varmaan kertoa, miksei sitä junaa näkynyt graafisissa
Junan viiva kyllä näkyy graafisissa, mutta numero ei. Majajärvellä junan pitäisi olla aikataulun mukaan klo 1.00.
Numero näkyy keskiviikon graafisissa. Video on siis kuvattu torstain puolella.
Kamera kertoo että video kuvattu 00:30 aikaan eli juna on ollut 30min etusessa
tallennettu

Teemu Tuomisto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 232


« Vastaus #905 : Heinäkuu 26, 2014, 22:34:44 »

http://www.youtube.com/watch?v=wfXM739ou0k Olen pitänyt tästä videosta pienestä asti ja tästä videosta suurimmaksi osaksi rautatieintokin lähti liikkeelle! TÄMÄ ON MAHTAVA!
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #906 : Heinäkuu 30, 2014, 12:26:58 »

http://www.youtube.com/watch?v=wfXM739ou0k Olen pitänyt tästä videosta pienestä asti ja tästä videosta suurimmaksi osaksi rautatieintokin lähti liikkeelle! TÄMÄ ON MAHTAVA!
Juuri tuo video oli yksi minun ensimmäisistä junavideoista, joita olen katsonut!
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #907 : Heinäkuu 30, 2014, 12:31:38 »

P 711 lähtee Kemin asemalta: https://www.youtube.com/watch?v=LoYpLT-ShQY

Kuvattu kesäkuussa.
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #908 : Heinäkuu 30, 2014, 17:20:50 »

Eija Ahlbergin kuulutus Sm5-junassa: http://www.youtube.com/watch?v=C1mWjCBdGIg
tallennettu

Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #909 : Elokuu 05, 2014, 18:55:05 »

Vaihtotöitä, vaunujen heittoja vuodelta 1993, käsiopastein.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4H1F80Svhg
tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Mikael Sahervo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 349


« Vastaus #910 : Elokuu 10, 2014, 17:58:11 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #911 : Elokuu 10, 2014, 20:22:59 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0

Nyt on junassa tyyliä!
tallennettu
Toni Lassila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 288


« Vastaus #912 : Elokuu 10, 2014, 20:32:07 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0

Nyt on junassa tyyliä!
Miksi noin kummallinen kokoonpano? Eikö oikeaa runkoa ollut tarjolla?
tallennettu

Lisää kuviani löydät osoitteesta: https://www.flickr.com/photos/134028344@N03
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #913 : Elokuu 10, 2014, 20:32:39 »

Nelinumeroinen määrä matkustajapaikkoja, vai onko aivan?
tallennettu
Tommi Koskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 675


« Vastaus #914 : Elokuu 10, 2014, 20:39:42 »

12 vaunuinen IC77 saapuu Helsingistä Lahden asemalle: https://www.youtube.com/watch?v=-jSZRUJFVa0

Nyt on junassa tyyliä!
Miksi noin kummallinen kokoonpano? Eikö oikeaa runkoa ollut tarjolla?
Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #915 : Elokuu 11, 2014, 10:55:59 »

Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...

Siinä oli ilmeisesti aikataulukauden vaihdoksen vuoksi kolmen eri nelivaunuisen paluujunan vaunustot. Kouvolassa erottautui junaksi 9 neljä vaunua Joensuuhun, kun taas kahdeksan jatkoi Savoon. Savossa sitten kahdeksasta vaunusta pätkittiin vaunut kahteen paluujunaan. Tämä selittänee kolmen ravintolan mukanaolon.

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.
tallennettu
Jarno Korhonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 89


« Vastaus #916 : Elokuu 11, 2014, 11:12:59 »

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.

Tänään on viimeinen myyntinumero vaunu nro 14. Varausjärjestelmä hyppää vaunusta 5 vaunuun 11, joten tästä voinee tulkita, että myös tänään mukana kulkee kolme runkoa.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #917 : Elokuu 11, 2014, 15:40:00 »

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.

Tänään on viimeinen myyntinumero vaunu nro 14. Varausjärjestelmä hyppää vaunusta 5 vaunuun 11, joten tästä voinee tulkita, että myös tänään mukana kulkee kolme runkoa.

Ei ole, vaan 2 x 4 kpl IC-kaksikerrosvaunuja. Numerointi Kajaaniin 1-4 ja 11-14 Joensuuhun (Kv-Jns IC9).
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #918 : Elokuu 11, 2014, 15:52:11 »

Puolet IC 77:sta lähtee Kouvolasta IC 9:nä Joensuuhun, eli Lahdessa juna on normaalisti noin pitkä ainakin jos siinä on yksikerrosvaunuja. En tosin tiedä, miksi junassa on kolme ERd-vaunua...

Jännä nähdä, jääkö tämä toimintamalli pysyväksi, vai saako toinen Savon paluujuna jatkossa vaununsa jostain muualta.

Eikös tuo ollut täysin poikkeus, vai? Kajaanin pendo (79/70) muuttui IC-junaksi, joten sinne tarvittiin aamuksi kaksi IC-runkoa. Jatkossa toinen tulee 77 ja toinen 79.
tallennettu
Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« Vastaus #919 : Elokuu 12, 2014, 19:04:21 »

Kyllä ne Thalyksen kytkimen luukut aukeaa kun vähän avustaa pienillä potkuilla:
[Thalys] Beautiful kick-assisted coupling operation at Brussels South Station
tallennettu

Tuukka Varjoranta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 493


« Vastaus #920 : Elokuu 12, 2014, 19:29:06 »

Thalys ja Sprinter Amsterdamin Schipholin lentoaseman rautatiasemalla
tallennettu

Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #921 : Elokuu 12, 2014, 19:54:55 »

H 9730, Z 9875 ja N 9578 Hiekkaharjun asemalla: https://www.youtube.com/watch?v=NuK5eal7en8
tallennettu

Ilari Inkiläinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 34


« Vastaus #922 : Elokuu 16, 2014, 11:18:12 »

Pikku-Jumbo lähtee Ahtialan asemalta Lahdessa
https://www.youtube.com/watch?v=drGPuZ-flCs&list=UUr0EbqxCmo8dhqK0EDnX0_A
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #923 : Elokuu 16, 2014, 22:31:12 »

Lähes kaksituntinen dokumentti Transcontinental Railroadin (rautatien, joka yhdisti Yhdysvaltain itäosat länsirannikolle Kaliforniaan) rakentamisesta. Dokumentti ei ole pelkkää hehkutusta, vaan käsittelee myös rakennusprojektin nurjia puolia, mm. korruptiota ja eri etnisten ryhmien kohtelua.

Englanninkielinen, ei tekstitystä.

https://www.youtube.com/watch?v=-kq1r27S5DU
tallennettu
Miro Salo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #924 : Elokuu 17, 2014, 10:53:18 »

Florida East Coast Railwayn junavuoro 121 (Jacksonville, FL - Miami, FL), junan pituus komiat 15,300 jalkaa = 4664 metriä. Selittyy sillä, että varsinaisen 121-junan perään on laitettu "REPO".. ylimääräinen tyhjien konttivaunujen siirtojuna. Rataprofiili on koko 340 mailin radalla niin tasainen, ettei radio-ohjattavia apuvetureita välttämättä tarvita pitkissä ja/tai raskaissakaan junissa, ja ratapihat sekä kohtausraiteet on rakennettu erittäin pitkiksi.

https://www.youtube.com/watch?v=c7TK4QqczBQ

Florida East Coast on suunnitellut junien aikataulut siten, että junaparit lähtevät liikkelle aina noin samanaikaisesti. Puolessavälissä kohdatessaan parin kohtausraiteella, junien henkilökunta vaihtaa junia päittäin, ja palaavat vastaantulijalla kotivarikolleen... makuuvuoroja ei juurikaan ole. Linjajunissa on kaksi kuljettajapätevää, ja taukoja varten ei erikseen pysähdytä. Jokaisessa linjaveturissa on WC, jääkaappi, ja mikro.

Junahenkilökunnan TES on erittäin pelkistetty, ja on aikoinaan ollut suuren kuohunnan saattelemana ensimmäinen laatuaan. Matkan pituus ei vaikuta palkkaukseen, ja lisiä ei juurikaan ole.. työvuorolta maksetaan min. 8 tunnin tuntipalkka, ja sen ylittäviltä tunneilta 1,5-kertainen ylityöpalkka. Kuljettajat ja ratapihahenkilökunta ovat samassa liitossa, eikä heillä juurikaan ole palkkaeroja.

FEC on muuten tilannut alkuvuonna 24 kpl ES44C4-vetureita, kuusiakselisia linjavetureita, joissa on neljä vetävää akselia.
tallennettu

"Toimijoiden pieni määrä mahdollistaa sen sijaan vielä kovemman kilpailun, joten kuluttajan näkökulmasta tämä on etu"
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 79 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kääntöpöytä  |  Aihe: YouTube-junavideoita  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina