Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junaliikenne jatkumassa rataosuuksilla, joilla liikenne uhkasi loppua kokonaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« : Syyskuu 29, 2016, 09:51:21 »

Päivän Helsingin Sanomat uutisoi siitä, miten junaliikennettä hoidetaan joulukuun jälkeen. Sopimus ensi vuoden osto- ja velvoiteliikenteestä on tarkoitus allekirjoittaa mahdollisimman pian, eli viimeistään ensi viikon alussa.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1475038311375
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #1 : Syyskuu 29, 2016, 16:35:34 »

http://www.ksml.fi/kotimaa/Tampere-Keuruu-v%c3%a4lille-palautetaan-yksi-p%c3%a4ivitt%c3%a4inen-junavuoro/846521?pwbi=0c8dbb3e271c4eb371c5384711b0c245
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 788


« Vastaus #2 : Syyskuu 29, 2016, 20:55:34 »


VR:lle ensi vuonna yli 200 lisävuoroa viikossa - suunnattu työntekijöille ja opiskelijoille 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092922390556_uu.shtml?ref=juurinyt_desktopb   

"Liikenne- ja viestintäministeriön yksikön johtaja Sabina Lindström sanoo, että tällä suunnitelmalla VR:n tappiot velvoiteliikenteestä ovat noin 20 miljoonaa euroa".
tallennettu

Skiffari 40
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #3 : Syyskuu 29, 2016, 21:42:20 »

Merkittävä parannus... eiku. Ollaan vain lähellä normaalitilaa, muttei oikein siinäkään. Samalla saatiin taas yksi uusi iloinen VR-vihreiden lasien läpi kirjoitettu yltiöpositiivinen lehdistötiedoite, mistä Ilta-Pulun toimittaja voi kirjoittaa, että "VR LISÄÄ VUOROJA - KATSO KUVAT!" (MITKÄ KUVAT??).

Samaan aikaan toisaalla Ministeriössä ihmetellään, että me ollaan hävitty tää peli.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #4 : Syyskuu 30, 2016, 07:43:46 »


VR:lle ensi vuonna yli 200 lisävuoroa viikossa - suunnattu työntekijöille ja opiskelijoille 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092922390556_uu.shtml?ref=juurinyt_desktopb   

"Liikenne- ja viestintäministeriön yksikön johtaja Sabina Lindström sanoo, että tällä suunnitelmalla VR:n tappiot velvoiteliikenteestä ovat noin 20 miljoonaa euroa".


Mielenkiintoista, että Porin radalle tulee lisävuoro - siellähän junien määrä on ollut pitkään sama.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #5 : Syyskuu 30, 2016, 09:28:31 »


VR:lle ensi vuonna yli 200 lisävuoroa viikossa - suunnattu työntekijöille ja opiskelijoille 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092922390556_uu.shtml?ref=juurinyt_desktopb   

"Liikenne- ja viestintäministeriön yksikön johtaja Sabina Lindström sanoo, että tällä suunnitelmalla VR:n tappiot velvoiteliikenteestä ovat noin 20 miljoonaa euroa".


Mielenkiintoista, että Porin radalle tulee lisävuoro - siellähän junien määrä on ollut pitkään sama.



Voisi kuvitella VR:n uutisesta, että tulee aamu kuuden lähtö Tampereelta ja Porista sitten takaisin 12.15.
Illalla myöhäisempää junaa Porista Tampereelle vielä kaipaisi, mutta ehkä sitten joskus.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #6 : Syyskuu 30, 2016, 10:24:28 »

Pitkän tauon jälkeen myös yöjunat alkavat pysähtyä Lapualla ja Kauhavalla, mikä on mielestäni erittäin hyvä juttu  Hymyilee
tallennettu
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« Vastaus #7 : Syyskuu 30, 2016, 16:09:44 »

Merkittävä parannus... eiku. Ollaan vain lähellä normaalitilaa, muttei oikein siinäkään. Samalla saatiin taas yksi uusi iloinen VR-vihreiden lasien läpi kirjoitettu yltiöpositiivinen lehdistötiedoite, mistä Ilta-Pulun toimittaja voi kirjoittaa, että "VR LISÄÄ VUOROJA - KATSO KUVAT!" (MITKÄ KUVAT??).

Samaan aikaan toisaalla Ministeriössä ihmetellään, että me ollaan hävitty tää peli.

Vorgissa valitetaan kun VR supistaa junaliikennettä ja vorgissa valitetaan kun VR peruuttaa supistukset. Mikään ei tunnu kelpaavan.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 294


« Vastaus #8 : Syyskuu 30, 2016, 16:48:14 »

Ei noita aikataluja vielä mistään näe? Toivottavasti Parkanon Oulun suunnan matkoihin tulisi parannus, että joku Oulun juna pysähtyisi siellä
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1117


« Vastaus #9 : Syyskuu 30, 2016, 17:18:19 »

Vorgissa valitetaan kun VR supistaa junaliikennettä ja vorgissa valitetaan kun VR peruuttaa supistukset. Mikään ei tunnu kelpaavan.

VR ei ole lisäämässä yhtä ainutta junavuoroa. Sen sijaan LVM velvoitti VR:ää liikennöimään jo kertaalleen lakkautettuja junavuoroja yksinoikeuden vastineena.

Kyllä varmasti kaikille kelpaa liikenteen lisäys, mutta se ei edelleenkään ole VR, joka oma-aloitteisesti olisi liikennettä lisäämässä. Näin ollen VR ei mielestäni ole tästä liikenteen lisäämisestä propseja ansainnut, vaan LVM. Asialla on sikäli merkitystä, koska VR:n vähentäessä liikennettä, sitä kritisoidaan syystäkin, mutta jos, ja tässä(kin) tapauksessa kun, VR ei itse kehitä raideliikennettä tai lisää junatarjontaa, ei VR voi silloin ansaita vastikkeetonta sulkaa hattuunsa.

Itse asiassa tästä päästäänkin näppärästi mielenkiintoiseen keskusteluun, ja sen on kuinka ollakaan VR:n omistajaohjaus. Heitän pallon raadille ja kysyn, että mitä mieltä VR:n omistajaohjauksesta olette? Pidetään oo-keskustelu tässä kontekstissa vain VR:ssä, jos vain suinkin.
tallennettu
Esa Leskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 60


« Vastaus #10 : Syyskuu 30, 2016, 17:40:30 »

Vorgissa valitetaan kun VR supistaa junaliikennettä ja vorgissa valitetaan kun VR peruuttaa supistukset. Mikään ei tunnu kelpaavan.

VR ei ole lisäämässä yhtä ainutta junavuoroa. Sen sijaan LVM velvoitti VR:ää liikennöimään jo kertaalleen lakkautettuja junavuoroja yksinoikeuden vastineena.

Kyllä varmasti kaikille kelpaa liikenteen lisäys, mutta se ei edelleenkään ole VR, joka oma-aloitteisesti olisi liikennettä lisäämässä. Näin ollen VR ei mielestäni ole tästä liikenteen lisäämisestä propseja ansainnut, vaan LVM. Asialla on sikäli merkitystä, koska VR:n vähentäessä liikennettä, sitä kritisoidaan syystäkin, mutta jos, ja tässä(kin) tapauksessa kun, VR ei itse kehitä raideliikennettä tai lisää junatarjontaa, ei VR voi silloin ansaita vastikkeetonta sulkaa hattuunsa.

Itse asiassa tästä päästäänkin näppärästi mielenkiintoiseen keskusteluun, ja sen on kuinka ollakaan VR:n omistajaohjaus. Heitän pallon raadille ja kysyn, että mitä mieltä VR:n omistajaohjauksesta olette? Pidetään oo-keskustelu tässä kontekstissa vain VR:ssä, jos vain suinkin.

Siis korjataan kommenttia: Vorgissa valitetaan, kun junaliikennettä supistetaan ja vorgissa valitetaan kun supistukset perutaan. Kannattaisi edes hieman iloita, sillä matkustajille on ihan sama kenen hattuun sulka kuuluu.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #11 : Syyskuu 30, 2016, 18:43:33 »

Merkittävä parannus... eiku. Ollaan vain lähellä normaalitilaa, muttei oikein siinäkään. Samalla saatiin taas yksi uusi iloinen VR-vihreiden lasien läpi kirjoitettu yltiöpositiivinen lehdistötiedoite, mistä Ilta-Pulun toimittaja voi kirjoittaa, että "VR LISÄÄ VUOROJA - KATSO KUVAT!" (MITKÄ KUVAT??).

Samaan aikaan toisaalla Ministeriössä ihmetellään, että me ollaan hävitty tää peli.

Vorgissa valitetaan kun VR supistaa junaliikennettä ja vorgissa valitetaan kun VR peruuttaa supistukset. Mikään ei tunnu kelpaavan.

Minä en valittanut mistään mitään.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #12 : Lokakuu 02, 2016, 09:29:44 »

Siis korjataan kommenttia: Vorgissa valitetaan, kun junaliikennettä supistetaan ja vorgissa valitetaan kun supistukset perutaan. Kannattaisi edes hieman iloita, sillä matkustajille on ihan sama kenen hattuun sulka kuuluu.

En minä ainakaan huomannut, että noissa uutisissa olisi kerrottu Jyväskylä-Seinäjoki- tai Seinäjoki-Vaasa-rataosille tulevasta palvelun lisäyksestä, joten oletettavasti niillä supistukset jäävät voimaan. Varkaus-Joensuu-radallakin tarjontaa olisi muutoksen jälkeen selvästi vähemmän, mikä oli lähtötaso ennen supistuksia. Jos palvelua on näiden muutoksien jälkeen leikattu alkuperäisestä vähemmän, kuin ensin näytti mutta leikattu selvästi kuitenkin niin miksi sitä pitäisi hehkuttaa täällä positiivisena asiana?
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #13 : Lokakuu 02, 2016, 12:03:52 »

Ilmeisesti aamujuna klo 6 Jyväskylästä Seinäjoelle säilyy, mutta kuka sillä matkustaa, kun aika on noin varhainen?
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #14 : Lokakuu 12, 2016, 14:03:05 »

Päätös ja listat junavuoroista ovat tulla tupsahtaneet LVM:n sivuille:
https://www.lvm.fi/documents/20181/871326/Velvoiteliikennep%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s%20ja%20liite%2011.10.2016.pdf/a301b219-ca61-4f54-9762-53090da4594c
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #15 : Lokakuu 12, 2016, 14:10:03 »


Listalla on myös 1300-sarjan junia. Mitähän lienevät?


* uudet.png (211.08 kilotavua, 858x609 - tarkasteltu 405 kertaa.)
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #16 : Lokakuu 12, 2016, 17:06:50 »

1300- sarjan junat Lahti-Riihimäki-Lahti tunnin vuorovälein.

Lieneeköhän nyt lisätyt Diesel vuorot maksimit mihin Dm12 kalusto riittää...
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 572


« Vastaus #17 : Lokakuu 12, 2016, 18:11:43 »

Tpe - Ri klo 22.37 - 23.45 ja Ri - Tpe klo 0.40 - 1.48. Palvelevat ehkä erilaisista Helsingin ja Tampereen iltariennoista palaavia väliasemalaisia ja joitakin työmatkalaisiakin, mutta kuinka paljon käyttöä lopulta mahtaa olla?
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Marko Nyby
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 22


« Vastaus #18 : Lokakuu 13, 2016, 07:18:09 »

Tpe - Ri klo 22.37 - 23.45 ja Ri - Tpe klo 0.40 - 1.48. Palvelevat ehkä erilaisista Helsingin ja Tampereen iltariennoista palaavia väliasemalaisia ja joitakin työmatkalaisiakin, mutta kuinka paljon käyttöä lopulta mahtaa olla?
Kyllä nämä molemmat vaikuttavat selkeiltä parannuksilta: Tpe-Ri -vuoro vastaa esim. Tampereen teatteriesityksissä kävijöiden tarpeisiin palvellen myös väliasemat. Ri:ssä 10 min vaihto. On huomattava, että viimeinen kaukoliikenteen vuoro Tpe:lta lähtee jo 22:02 ja pysähtyy vain Tikkurilassa.

Lisävuoro Ri-Tpe ajaa saman asian, varsinkin koska viimeinen IC Helsingistä lähtee jo 22:06. Tähän vuoroon sopiva lähijuna taas lähtee Hgistä 23:42, Ri:ssä 5 min vaihto.

Kaukoliikenteen vuorot on katsottu to 8.12. aikataulusta, joten ne pienin varauksin.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #19 : Lokakuu 13, 2016, 11:10:29 »

Tpe - Ri klo 22.37 - 23.45 ja Ri - Tpe klo 0.40 - 1.48. Palvelevat ehkä erilaisista Helsingin ja Tampereen iltariennoista palaavia väliasemalaisia ja joitakin työmatkalaisiakin, mutta kuinka paljon käyttöä lopulta mahtaa olla?

Palvelevat nämä vuorot myös rautatieläisiä, jotka noihin aikoihin kulkevat työhön tai kotiin. Vuorot paikkaavat illasta aiemmin karsittuja vuoroja.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #20 : Lokakuu 13, 2016, 15:43:09 »

Tpe - Ri klo 22.37 - 23.45 ja Ri - Tpe klo 0.40 - 1.48. Palvelevat ehkä erilaisista Helsingin ja Tampereen iltariennoista palaavia väliasemalaisia ja joitakin työmatkalaisiakin, mutta kuinka paljon käyttöä lopulta mahtaa olla?
Kyllä nämä molemmat vaikuttavat selkeiltä parannuksilta: Tpe-Ri -vuoro vastaa esim. Tampereen teatteriesityksissä kävijöiden tarpeisiin palvellen myös väliasemat. Ri:ssä 10 min vaihto. On huomattava, että viimeinen kaukoliikenteen vuoro Tpe:lta lähtee jo 22:02 ja pysähtyy vain Tikkurilassa.

Lisävuoro Ri-Tpe ajaa saman asian, varsinkin koska viimeinen IC Helsingistä lähtee jo 22:06. Tähän vuoroon sopiva lähijuna taas lähtee Hgistä 23:42, Ri:ssä 5 min vaihto.

Kaukoliikenteen vuorot on katsottu to 8.12. aikataulusta, joten ne pienin varauksin.
Mitä ihmettä... Eikös VR-yhtymä Oy:stä todettu keväällä, että teatterin on syytä sopeutua VR-yhtymän aikatauluihin esitysaikojensa suhteen, eikä päinvastoin.
Eikä tämä ole ainoa, jossa VR-yhtymä Oyn linjaus on viimeaikoina muuttunut. Ensiksi tulee mieleen matkaketjut. Muutama vuosi sitten VR lopetti Juna-Bussi-liput.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #21 : Lokakuu 15, 2016, 16:22:24 »

Miten Vilpulassa yöpyvän junan kuljettaja on järjestetty ? Henkilökunta sikäläistä vaiko yöpyminen Vilppulassa tai Mäntässä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1693


« Vastaus #22 : Lokakuu 15, 2016, 16:27:25 »

Miten Vilpulassa yöpyvän junan kuljettaja on järjestetty ? Henkilökunta sikäläistä vaiko yöpyminen Vilppulassa tai Mäntässä.

Taksilla tai tilausajolla Tampereelle ja takaisin lienee halvin ja helpoin järjestely.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #23 : Lokakuu 15, 2016, 17:16:22 »

Miten Vilpulassa yöpyvän junan kuljettaja on järjestetty ? Henkilökunta sikäläistä vaiko yöpyminen Vilppulassa tai Mäntässä.

Yöpyvät Vilppulassa VR:n lepohuoneella. Vilppulassa tosin oli vielä pari vuotta sitten omia kuljettajia.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #24 : Lokakuu 15, 2016, 21:56:50 »

Jyväskylä-Seinäjoki palautuu ainakin 2/3:n vuoden takaisesta. Tämäkään ei ole sitten monopolin tai sosialismisen konsernin tuotosta vaikka kaiken maailman K. Rajamäet* väkiviinaetikoissaan koittavat varmaan taas paasata sitä sitten vuonna 2019.

Toivon että Berneri saa tämän todellakin tämän 2024-sopimuksen alasajatteua. Jäisi edes jotain positiivista hänestä mieleen. Menköön sitten mainittu reittikin rehellisenä kilpailukyvyn puutteesta alas, kuin kaupallisuuksia pelleilevä monopolillinen vasemmisto konserni, omistajana valtio.

*K.Rajamäki (sdp) oli huolestunut kilpailun vapautus kysymyksestä viime vaalikaudella. Tämä siten, että (jotain tämän tapaista) "pitäisikö meidän rakentaa ulkomaalaisille korporaatioille rautatietki veronmaksajien varoilla valmiiden ratojemme viereen?"

tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junaliikenne jatkumassa rataosuuksilla, joilla liikenne uhkasi loppua kokonaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina