Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Juna myöhässä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Kattelus
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« : Syyskuu 30, 2016, 23:17:38 »

Kun juna on myöhässä numerointi muuttuu mutta miten?
Tässä kuvassa oleva T54110 on T4036
Jäi kai jumiin Kurkimäkeen.
Avustavaa veturia ei näy mutta paluu näkyy 11829
PV oli Savon sellulla mutta ei näy tuossa datassa nyt. (näkyi aiemmin)
Eikös rataverkolla kulkevat laitteet ole julkista omaisuutta joten kaikki pitäisi näkyä.
Myös poikkeukset?



* 541100 jumissa Kurkimäesasä.JPG (243.03 kilotavua, 1889x733 - tarkasteltu 435 kertaa.)
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 908


« Vastaus #1 : Syyskuu 30, 2016, 23:49:50 »

Kun juna on myöhässä numerointi muuttuu mutta miten?
Tässä kuvassa oleva T54110 on T4036
Jäi kai jumiin Kurkimäkeen.

Torstaina mäkeen jäi 54110, perjantaina puolestaan 4036. Itse asiassa perjantaina aamullakin 54038 on tainnut jumittaa Kuopion ja Kurkimäen välillä samasta syystä.

Avustavaa veturia ei näy mutta paluu näkyy 11829

Jos veturi on tullut vaihtotyönä Kuopiosta, niin se ei näy aikatauluissa. Paluujunalle on voitu taas hakea ihan oikea aikataulu Kurkimäeltä takaisin Kuopioon.

PV oli Savon sellulla mutta ei näy tuossa datassa nyt. (näkyi aiemmin)

Perjantain grafiikassa näkyy 65660.

Eikös rataverkolla kulkevat laitteet ole julkista omaisuutta joten kaikki pitäisi näkyä.
Myös poikkeukset?

Kaikki junat, joille on varattu kapasiteettia junana liikkumiseen, näkyvät avoimessa datassa. Vaihtotyönä kulkevat yksiköt voivat näkyä raideosuuskohtaisissa tiedoissa sikäli kuin liikkumisalueella on asetinlaitteessa näkyviä raideosuuksia.
tallennettu
Esa Väätäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 175


« Vastaus #2 : Lokakuu 01, 2016, 09:01:28 »

Savon Sanomat 30.09.2016 21:24

Kuopion ja Pieksämäen välillä kulkenut tavarajuna juuttui mäkeen eikä päässyt omin voimin ylös. Radalle oli tippunut runsaasti märkiä lehtiä ja veturi ei saanut sen vuoksi vedettyä tavaralastia mäen päälle. Kuopiossa ollut Intercity-juna oli lähimpänä, ja siksi veturi vietiin paikan päälle avuksi. Kahden veturin voimin tavarajuna lähti viimein liikkeelle.

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/M%c3%a4r%c3%a4t-lehdet-hyydyttiv%c3%a4t-junan-%e2%80%93-matkustajat-odottivat-kaksi-tuntia-l%c3%a4ht%c3%b6%c3%a4-Kuopiossa/847270#cxrecs_s
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #3 : Lokakuu 01, 2016, 11:23:09 »

Tässäkin osittain syynä on se, että yhdellä Sr1-veturilla yritetään ihan väkisin vetää lehtikelillä liian painava juna. Tilanne ei hirveästi muutu Sr3:n tullessa korvaamaan Sr1:iä, lipsuu kun ei ole tarpeeksi vetäviä akseleita ja 2000t perässä.

Toisaalta tuolla välin on myös valtava määrä puustoa ihan radassa kiinni, ja lehdet putoavat lähellä olevista puista radalle lähes automaattisesti. Kuopio-Kurkimäki välin puustoa radan varresta nykytrendien mukaisesti raivaamalla ongelmat varmasti vähenisivät.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2016, 11:44:50 kirjoittanut Oskari Kvist » tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #4 : Lokakuu 01, 2016, 18:23:37 »

Savon Sanomat 30.09.2016 21:24

Kuopion ja Pieksämäen välillä kulkenut tavarajuna juuttui mäkeen eikä päässyt omin voimin ylös. Radalle oli tippunut runsaasti märkiä lehtiä ja veturi ei saanut sen vuoksi vedettyä tavaralastia mäen päälle. Kuopiossa ollut Intercity-juna oli lähimpänä, ja siksi veturi vietiin paikan päälle avuksi. Kahden veturin voimin tavarajuna lähti viimein liikkeelle.


Miksi tavarajunaa ei ole voinut työntää matkustajajunalla, vaan veturi on lähtenyt yksinään avustamaan tavarajunaa? Näin ainakin käsitän tuon lehtijutun perusteella.

Kohtaustilanteessa livakoilla keleillä pohjoisesta tuleva tavarajuna on usein laskettu pääraiteelle odottamaan ettei vauhti hyydy lopullisesti vaihteisiin. Etelästä tuleva juna on sitten väistänyt sivuraiteen kautta.
tallennettu
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2993


« Vastaus #5 : Lokakuu 01, 2016, 18:51:42 »

Tänään jäi T 4220 jonnekin Kuopion tulomakeen kiinni(tarkempaa paikkaa en tiedä. Ic-65 jäi noin 1 h myöhään 1T 4036 jäi myös 1 h ,yöhään ja Ic-70 n 15 min.Juna jäi Kuopioon ja jatkoi 54220 eteenpäni kun kuski oli tauon pitänyt.Kolas kerta 3päivävän sisallä. 54038 jäi To iltana Krm kiinni vaikka oli vähentty 10 sellunvaunu juuriettä pääsisi Krm vaivatta ylös..
tallennettu
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2993


« Vastaus #6 : Lokakuu 01, 2016, 18:55:50 »

Tänään jäi T 4220 jonnekin Kuopion tulomakeen kiinni(tarkempaa paikkaa en tiedä. Ic-65 jäi noin 1 h myöhään 1T 4036 jäi myös 1 h ,yöhään ja Ic-70 n 15 min.Juna jäi Kuopioon ja jatkoi 54220 eteenpäni kun kuski oli tauon pitänyt.Kolas kerta 3päivävän sisallä. 54038 jäi To iltana Krm kiinni vaikka oli vähentty 10 sellunvaunu juuriettä pääsisi Krm vaivatta ylös..
Ei ollut ratapihalla kun veturi Sr-1 3052 joka kävi auttamassa. Pendolla ei voi auttaa koskei kytkin käy, sen takia S 69 jotui odottamaan KRm radan vapautumista.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Juna myöhässä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina