Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 11.12.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« : Lokakuu 08, 2016, 07:20:02 »

Tällaista ketjua ei taida olla vielä aloitettu.

http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/vr-parantaa-junaliikenteen-palveluja-eri-puolilla-suomea-290920161616/
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2016, 15:19:50 kirjoittanut Matti Lehtonen » tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1109


« Vastaus #1 : Lokakuu 08, 2016, 09:45:36 »

Itse asiassa kyllä tästä aiheesta on käyty keskustelua tässä ketjussa. Toisaalta tämä Matin avaama ketju on otsikoitu hieman väärin, sillä VR ei ole vielä julkistanut 11.12.2016 voimaan astuvia aikatauluja.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #2 : Lokakuu 08, 2016, 15:19:18 »

Jep, keskustelua on käyty siitä, onko tuo linkin sisältämä otsikointi asianmukainen, totuudenmukainen, ... tms. ja lisätäänkö liikennettä vai palautetaanko sitä entiselle tasolle. Se on niiden toisten keskusteluketjujen asia.

Linkin pihvi tässä ketjussa ei kuitenkaan ole tuo linkki itse, vaan tämän ketjun otsikon mukaisesti linkin takaa löytyvät konkreettiset tiedot siitä, millaisia muutoksia operaattorin taholta luvataan olevan tulossa 11.12. alkaen. Itse en jo lähtökohtaisesti suhtaudu VR:ään negatiivisesti.

Eikä tämä ole ensimmäinen kerta, kun tämän alueen otsikon mukainen ketju perustetaan ennakoivasti ennenkuin aikatauluja on virallisesti edes julkaistu.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #3 : Lokakuu 14, 2016, 15:52:08 »

https://www.lvm.fi/lvm-site62-mahti-portlet/download?did=215417

https://www.lvm.fi/lvm-site62-mahti-portlet/download?did=215419

tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #4 : Lokakuu 16, 2016, 15:40:49 »

Linkit eivät avautuneet enää toista kertaa, lieneekö Berner sulkenut?
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1109


« Vastaus #5 : Lokakuu 19, 2016, 09:29:06 »

Nyt VR:n uudet aikataulut on julkaistu ja ne löytyvät tuosta:
--
https://www.vr.fi/cs/vr/doc/AIKATAULUT%2011.12.2016%E2%80%9318.6.2017.pdf
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2584


« Vastaus #6 : Lokakuu 19, 2016, 10:46:18 »

Nyt VR:n uudet aikataulut on julkaistu ja ne löytyvät tuosta:
--
https://www.vr.fi/cs/vr/doc/AIKATAULUT%2011.12.2016%E2%80%9318.6.2017.pdf

Aikatauluista löytyy myös pikajunapareja. Näyttää kieltä

P 477 / 478 Tampere–Pori–Tampere,
P 441 / 442 Tampere–Seinäjoki–Tampere ja
P 700 / 701 Kuopio–Kouvola–Kuopio.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1109


« Vastaus #7 : Lokakuu 19, 2016, 10:49:44 »

Taulukosta 4 (Pori–Helsinki) löytyy pikajunapari P 477 / 478 Virnistää

Samoin Savon radalta löytyy pika(velvoite)junapari P700/P701, vai pitäisikö olla toisin päin, eli P701/P700.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #8 : Lokakuu 19, 2016, 17:09:50 »

Ic- ja S-junavuoroja vaihdetaan keskenään osuuksilla Hki-Tku, Hki-Tpe, Hki-Jkl-Pm ja Hki-Js.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #9 : Lokakuu 19, 2016, 22:57:47 »

Kaksi Edo-runkoa yöpyy Jyväskylässä ja niistä toinen lähtee ma-su klo 8:02 uutena junana IC 159 Pieksämäelle, jonne tulo 8:48. Tuossa junassa ei liene ruuhkaa.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #10 : Lokakuu 23, 2016, 20:52:37 »

Kaksi Edo-runkoa yöpyy Jyväskylässä ja niistä toinen lähtee ma-su klo 8:02 uutena junana IC 159 Pieksämäelle, jonne tulo 8:48. Tuossa junassa ei liene ruuhkaa.
Aamujuna Pieksämäelle antaa yhteyden mm. Kouvolan kautta Pietariin ihan passeleilla vaihtoajoilla. Tiedä sitten miten tuo kerää matkustajia ja kuinka kauan annetaan vuorolle aikaa kerätä suosiota ennen kuin kalustokiertoa taas muutetaan (jos kalustonkierto on syynä vuoron aloittamiselle). Mutta tuopahan tuo uudenlaisen aamuyhteyden Jyväskylästä itään. Milloin viimeksi lienee näin aikaisella ajettu tuollaista yhteyttä, 90-luvun alussa?
tallennettu
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 243


« Vastaus #11 : Lokakuu 23, 2016, 21:38:40 »

Onko siitä mitään tietoa, millä kalustolla uudet päiväpikajunat aiotaan ajaa? Jälleen Ed + EFit(i)?
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #12 : Lokakuu 24, 2016, 06:29:47 »

Ainakin Porin radalla pikajunassa on 2xExpt + EDistää
tallennettu
Antero Airola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 142


« Vastaus #13 : Lokakuu 24, 2016, 06:31:00 »

Siis EFi
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #14 : Lokakuu 24, 2016, 06:36:35 »

Onko siitä mitään tietoa, millä kalustolla uudet päiväpikajunat aiotaan ajaa? Jälleen Ed + EFit(i)?

Perjantaisin Seinäjoelta klo 18.10 Tampereelle lähtevä P 442 näyttäisi olevan vaunustoltaan EFiti + Expt + Expt.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #15 : Lokakuu 24, 2016, 06:54:44 »

Ainakin Porin radalla pikajunassa on 2xExpt + EDistää

Vr:n verkkokaupan mukaan Ed:n tilalla EFiti.
tallennettu

Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #16 : Lokakuu 24, 2016, 21:42:45 »

.... Milloin viimeksi lienee näin aikaisella ajettu tuollaista yhteyttä, 90-luvun alussa?
[/quote]

Noin 5 vuoden välein säilötyistä Turisteista VR aikatauluista:

1990:  2. luokan vaunuilla M-L Jkl-Pmk  5:50 - 7:08

1995:  bussi M-P  Jkl - Pmk  6:25 - 8:10  ; L puoli tuntia myöhemmin

2001:  bussi M-P  Jkl - Kuopio (ei käy Pmk)  6:30 - 8:55  ; L Jkl - Pmk  6:25 - 8:00  ; M-P Hankasalmi - Pmk  7:15 - 8:00

2005:  bussi L Jkl - Pmk  6:25 - 8:00  ; M-P Hankasalmi - Pmk  7:10 - 8:00
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2016, 18:16:14 kirjoittanut Matti Lehtonen » tallennettu
Juhani Suntioinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 23


« Vastaus #17 : Lokakuu 24, 2016, 22:08:49 »

Kouvolasta ei vieläkään saatu aamuyhteyttä Kuopion suuntaan takaisin. Yhteyttä on aikaisemmin hoidettu Sm 1 ja 2 kalustolla ja lopuksi raskaalla Ic vaunustolla. Kuopiosta oli jatkoyhteys Kajaaniin ja Rovaniemelle saakka. Aikataulujen mukaan Kouvolasta pääsee aamulla aikaisemmin Vaasaan kuin Kuopioon.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1109


« Vastaus #18 : Lokakuu 24, 2016, 22:40:54 »

.... Milloin viimeksi lienee näin aikaisella ajettu tuollaista yhteyttä, 90-luvun alussa?

Noin 5 vuoden välein säilötyistä Turisteista VR aikatauluista:

1990:  2. luokan vaunuilla M-L Jkl-Pmk  5:50 - 7:08

1995:  bussi M-P  Jkl - Pmk  6:25 - 8:10  ; L puoli tuntia myöhemmin

2001:  bussi M-P  Jkl - Kuopio (ei käy Pmk)  6:30 - 8:55  ; L Jkl - Pmk  6:25 - 8:00  ; M-P Hankasalmi - Pmk  7:15 - 8:00

2005:  bussi L Jkl - Pmk  6:25 - 8:00  ; M-P Hankasalmi - Pmk  7:10 - 8:00

Jotta pysytään täsmälleen tämän viestiketjun otsikossa, 90-luvun puolivälin huitteissa Tampere-Jyväskylä-välillä oli tosiaan muutamia mielenkiintoisia junavuoroja, joista ohessa pieni yhteenveto:
- P91, Tpe 20.23 - Jy 22.08, kulussa vain P
- P94, Jy 18.20 - Tpe 20.03, kulussa vain P
- P97, Tpe 6.13 - Jy 7.54, kulussa vain M
- IC100:n ajoaika Jy-Tpe-välillä dieselvedolla vuonna 1994 oli 1h 29min. Vertailun vuoksi: nopein junavuoro (S80) vuonna 2016 taittaa sähkövedolla saman pätkän ajassa 1h 25min. Sn:n eroista sen verran, että Alsthom-vetoisena IC100:n sn oli 140 km/h Jy-Jsk-välillä ja 120 km/h Jsk-Tpe-välillä. S80:n sn on samoilla pätkillä 160/140 km/h. Pysähdyspaikka (huom. yksikkö) oli molemmilla sama, eli Jämsä.

Edelliset on poimittu Turistista II/1994 (voimassa 29.5.-31.12.1994); sähköjunaliikenne Tampereen ja Jyväskylän välillä alkoi lokakuun alussa 1994.
tallennettu
Johannes Erra
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 243


« Vastaus #19 : Lokakuu 25, 2016, 18:08:49 »

Kiitos kalustotiedoista kaikille, jotka niitä jaksoivat penkoa. EFiti-sarja siis ainakin näyttäisi säilyvän kaupallisessa liikenteessä vielä jonkin aikaa, vaikka sinisten vaunujen käyttö yleisemmin onkin vähenemässä. Oletan, että viimeisten Edo-vaunujen saapuessa nämä uudestisyntyneet pikajunat silti taas muuttuvat joksikin muuksi.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 175


« Vastaus #20 : Marraskuu 21, 2016, 15:59:10 »

Nyt on julkaistu uudet aikataulut myös lähiliikenteen osalta ja melko vähiin alkaa käymään Sm2-vuorojen osuus kaikesta HSL-alueen liikenteestä. Etenkin A ja K-junissa niiden määrä tulee joulukuussa vähentymään selvästi. Samoin Y-junan ainoa korkealattiaisella kalustolla ajettava junapari muuttuu Sm5:llä ajettavaksi, joten taas on mahdollista nähdä Sm2:n keulassa yksi kirjain vähemmän.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/paakaupunkiseudun_lahiliikenne
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #21 : Marraskuu 21, 2016, 16:06:34 »

Nyt on julkaistu uudet aikataulut myös lähiliikenteen osalta ja melko vähiin alkaa käymään Sm2-vuorojen osuus kaikesta HSL-alueen liikenteestä. Etenkin A ja K-junissa niiden määrä tulee joulukuussa vähentymään selvästi. Samoin Y-junan ainoa korkealattiaisella kalustolla ajettava junapari muuttuu Sm5:llä ajettavaksi, joten taas on mahdollista nähdä Sm2:n keulassa yksi kirjain vähemmän.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/paakaupunkiseudun_lahiliikenne

Rantaradalla näitä "korkeita" vuoroja kulkee Espoon länsipuolelle vain iltapäivisin. Esim. aamun X muuttuu matalaksi.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #22 : Marraskuu 21, 2016, 16:10:03 »

Myös kaukoliikenteen talviaikataulut ovat nyt nähtävissä yhteysväleittäin. Tällainen virhe on muistaakseni ollut ennenkin, että kun haluaa katsoa Hki - Tku-aikataulua saakin eteensä Hki - Pietari - Moskova-aikataulun!
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #23 : Marraskuu 22, 2016, 15:35:35 »

Nyt on julkaistu uudet aikataulut myös lähiliikenteen osalta ja melko vähiin alkaa käymään Sm2-vuorojen osuus kaikesta HSL-alueen liikenteestä. Etenkin A ja K-junissa niiden määrä tulee joulukuussa vähentymään selvästi. Samoin Y-junan ainoa korkealattiaisella kalustolla ajettava junapari muuttuu Sm5:llä ajettavaksi, joten taas on mahdollista nähdä Sm2:n keulassa yksi kirjain vähemmän.

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/paakaupunkiseudun_lahiliikenne
Tuostahan voi suoraan todeta Sm2-kalustolla ajettavien kiertojen määrän:

K (90 minuutin kierrosaika -> 9 junaa): kolme Sm2, kuusi Sm5, sekä aamu- että iltapäiväruuhkassa
A (50 minuutin kierrosaika -> 5 junaa): kaksi Sm2, kolme Sm5, iltapäivällä vain yksi Sm2, neljä Sm5
E/U/S/Y/X: aikaisemmin taisin laskea, että tarvitaan 20 junakiertoa koko systeemin hoitamiseen iltapäiväruuhkassa. Aikatauluja tutkimalla näyttäisi, että kaksi kiertoa on Sm2-kalustolla. Aamuruuhkassa molemmat ovat E-junissa. Iltapäivällä toinen ajaa kaksi kierrosta U-junassa ja toinen yhden ruuhkasivun X:ää, tyhjänä takaisin.

Riihimäki-Lahti-Kouvola-Kotka-kalusto vaihtuu yöllä, kun yksi T-juna molempiin suuntiin ajetaan Sm2-kalustolla.
tallennettu
Sauli Vähäkoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #24 : Joulukuu 11, 2016, 21:23:59 »

Samoin Savon radalta löytyy pika(velvoite)junapari P700/P701, vai pitäisikö olla toisin päin, eli P701/P700.

Ensimmäinen P 701 kulki sunnuntaina 11. joulukuuta Kouvola 16.49 - Kuopio 19.27.
Sr1 3080 veturina, EFiti 23652 tarjosi sinisen vaunun istuinmukavuutta, lisäksi kaksi vihreävalkoista Expt-vaunua.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 11.12.2016 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina