Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: AL: Nyt se on varmaa! Tampereelle tulee ratikka  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #100 : Marraskuu 15, 2016, 08:38:52 »


Tuli nyt aamuyöllä työreissuun lähtiessä ajettua kokeeksi Amurista tunnelin kautta kohti Teiskontietä. Aika yllättävän mutkainen reitti tunneliin, saattaa kyllä alkuviikkoina pelti rytistä...tunneliin mentäessä pitää tehdä lyhyellä matkalla kaksi kaistanvaihtoa ennen tunnelin lyhyehköä kiihotuskaistaa...
Tampella on tosiaan motissa nyt, niin kauan kuin saavat RantaTampellan katuverkon valmiiksi ja liitettyä Mustanlahden liittymään. Mielenkiintoista seurata miten nyt jo ruuhkaisen Satakunnankadun liikenne sujuu, kun ennen suoraan Tampellaan päässeet ovat lisänä kadun liikenteessä. Toinen vaihtoehtohan on ajaa tunnelin kautta ratapihankadulle ja kiertää sieltä, mutta kaikki jotka tietävät kuinka kamala risteys on lapintien itäpäässä, eivät taatusti sitä käytä.
Alkuhavainnon mukaan tunnelista hyötyvät rakennusliikkeiden lisäksi autopeltikorjaamot Hymyilee leveästi

Ymmärrän kyllä, että herroilla kaiken vastustajilla on rankka päivä, kun tunneli kaikesta huolimatta avautui ja valtaosa vastustajistakin on kääntynyt sen kannattajaksi.

Lähdin juuri (17 minuuttia myöhässä olevalla) IC21:llä Ouluun ja pitihän Pispalasta asemalle kulkiessani koukata tunnelin kautta. Ei näkynyt Tommin uumoilemia kolareita Santalahdessa, eikä mitään muutakaan erityistä. Sitä vastoin tunneli veti kahden kaistan täydeltä itää kohti, eikä Mustanlahden liikennevalohärdelli ollut kuin muisto vain.

Ainoa mikä tökki oli Ratapihankadun jatko, kun tavara-aseman kohtaa ei ole saatu tehtyä ja seuraavan tornitalon rakentaminen on sulkenut sen hotellin viertä kulkevan kiertoreitinkin. Kun Ratapihankatu saadaan valmiiksi, niin tämä reitti on erinomainen etelänsuunnasta Lielahteen pyrkiville. Ei mitään järkeä ajaa nytkytellä Ratinan ja Hämeenpuiston kautta.

Itätamperelaisetkin löytänevät uuden reitin läntiseen keskustaan. Heidän on muutoinkin syytä opetella uusia reittejä, koska ensi kesänä ratikkatyömaa sotkee pahasti itäisen keskustan liikennettä.

Kehityksen pyörää ei kuitenkaan pysäytetä ja hyvä niin!
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #101 : Marraskuu 15, 2016, 16:54:27 »


Tuli nyt aamuyöllä työreissuun lähtiessä ajettua kokeeksi Amurista tunnelin kautta kohti Teiskontietä. Aika yllättävän mutkainen reitti tunneliin, saattaa kyllä alkuviikkoina pelti rytistä...tunneliin mentäessä pitää tehdä lyhyellä matkalla kaksi kaistanvaihtoa ennen tunnelin lyhyehköä kiihotuskaistaa...
Tampella on tosiaan motissa nyt, niin kauan kuin saavat RantaTampellan katuverkon valmiiksi ja liitettyä Mustanlahden liittymään. Mielenkiintoista seurata miten nyt jo ruuhkaisen Satakunnankadun liikenne sujuu, kun ennen suoraan Tampellaan päässeet ovat lisänä kadun liikenteessä. Toinen vaihtoehtohan on ajaa tunnelin kautta ratapihankadulle ja kiertää sieltä, mutta kaikki jotka tietävät kuinka kamala risteys on lapintien itäpäässä, eivät taatusti sitä käytä.
Alkuhavainnon mukaan tunnelista hyötyvät rakennusliikkeiden lisäksi autopeltikorjaamot Hymyilee leveästi

Ymmärrän kyllä, että herroilla kaiken vastustajilla on rankka päivä, kun tunneli kaikesta huolimatta avautui ja valtaosa vastustajistakin on kääntynyt sen kannattajaksi.

Lähdin juuri (17 minuuttia myöhässä olevalla) IC21:llä Ouluun ja pitihän Pispalasta asemalle kulkiessani koukata tunnelin kautta. Ei näkynyt Tommin uumoilemia kolareita Santalahdessa, eikä mitään muutakaan erityistä. Sitä vastoin tunneli veti kahden kaistan täydeltä itää kohti, eikä Mustanlahden liikennevalohärdelli ollut kuin muisto vain.

Ainoa mikä tökki oli Ratapihankadun jatko, kun tavara-aseman kohtaa ei ole saatu tehtyä ja seuraavan tornitalon rakentaminen on sulkenut sen hotellin viertä kulkevan kiertoreitinkin. Kun Ratapihankatu saadaan valmiiksi, niin tämä reitti on erinomainen etelänsuunnasta Lielahteen pyrkiville. Ei mitään järkeä ajaa nytkytellä Ratinan ja Hämeenpuiston kautta.

Itätamperelaisetkin löytänevät uuden reitin läntiseen keskustaan. Heidän on muutoinkin syytä opetella uusia reittejä, koska ensi kesänä ratikkatyömaa sotkee pahasti itäisen keskustan liikennettä.

Kehityksen pyörää ei kuitenkaan pysäytetä ja hyvä niin!

Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #102 : Marraskuu 15, 2016, 19:18:22 »

Itse en ole vastustanut tunnelia, mutta kun tänään ajelin sen läpi, tajusin kuinka huonosti se toimii. Molemmissa päissä ruuhkat ovat entistä pahemmat vaikka ruuhka-aika olikin kyseessä. Etenkin Naistenlahden pää toimii aivan surkeasti. Piti 15 minuuttia jonottaa ennen kuin pääsi edes liittymästä tunneliin. Tunnelin sisällä liikenne veti, mutta sitten Santalahden päässä keskustan suunnalta tulevat autot tukkivat tien kun heidän piti liittymästä tunkea Paasikiventielle päästäkseen eteenpäin. Joten itse en ole vielä ollenkaan vakuuttunut tunnelin toiminnasta, vaikkei tämä koko asia oikein keskustelun aiheeseen liitykään. Hymyilee
tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 214


« Vastaus #103 : Marraskuu 15, 2016, 19:45:47 »

Itse en ole vastustanut tunnelia, mutta kun tänään ajelin sen läpi, tajusin kuinka huonosti se toimii. Molemmissa päissä ruuhkat ovat entistä pahemmat vaikka ruuhka-aika olikin kyseessä. Etenkin Naistenlahden pää toimii aivan surkeasti. Piti 15 minuuttia jonottaa ennen kuin pääsi edes liittymästä tunneliin. Tunnelin sisällä liikenne veti, mutta sitten Santalahden päässä keskustan suunnalta tulevat autot tukkivat tien kun heidän piti liittymästä tunkea Paasikiventielle päästäkseen eteenpäin. Joten itse en ole vielä ollenkaan vakuuttunut tunnelin toiminnasta, vaikkei tämä koko asia oikein keskustelun aiheeseen liitykään. Hymyilee

Ei liity, mu tokko tuota kannattaa kovin vielä arvostella siitä huolimatta ko on kesken vielä. molemmat päät. Etenkin Naistenlahden päästä puuttuu ihan jonnin verran vielä kaistoja joita ajella suuntaan jos toiseen..
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #104 : Marraskuu 15, 2016, 19:59:22 »

Itse en ole vastustanut tunnelia, mutta kun tänään ajelin sen läpi, tajusin kuinka huonosti se toimii. Molemmissa päissä ruuhkat ovat entistä pahemmat vaikka ruuhka-aika olikin kyseessä. Etenkin Naistenlahden pää toimii aivan surkeasti. Piti 15 minuuttia jonottaa ennen kuin pääsi edes liittymästä tunneliin. Tunnelin sisällä liikenne veti, mutta sitten Santalahden päässä keskustan suunnalta tulevat autot tukkivat tien kun heidän piti liittymästä tunkea Paasikiventielle päästäkseen eteenpäin. Joten itse en ole vielä ollenkaan vakuuttunut tunnelin toiminnasta, vaikkei tämä koko asia oikein keskustelun aiheeseen liitykään. Hymyilee

Naistenlahden päässä kaistajärjestelyt eivät suinkaan ole valmiit. Nyt puretaan se rantaväylän vanha silta ja louhitaan Hervannan suunnasta tuleva kaistapari johtamaan tunneliin. Nythän Hervannasta tulijat johdetaan kuristetusti vastaantulevien kaistalle, joten ihmekös se, että ruuhkaa syntyy.

Aamulehti uutisoi, että rantaväylän liikennemäärä kasvoi tänään iltapäivällä tuplasti suuremmaksi kuin normaalisti ruuhka-aikaan on ollut. Ilmeisesti ihmiset päättivät lähteä uutuuden viehätyksessä kokeilemaan tunnelia.
tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #105 : Marraskuu 15, 2016, 20:04:03 »


Kehityksen pyörää ei kuitenkaan pysäytetä ja hyvä niin!

Eikä myöskään kuntalaisen kukkarolla käyntiä edes hetkeksi hidasteta!

On ikävää, että demokratia on Suomessa nyt tällaisessa alennustilassa. Tampereen kunnallispolitiikka on sen alennustilan surullisin esimerkki. Hulluutta pitää velalla saada lisää, maksoi mitä maksoi, valheen ja mielipiteenmuokkauksen kautta.

Nämä neljä SDP:n petturia likaisen pelin kaamein esimerkki: http://yle.fi/uutiset/3-6820601
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2016, 20:17:41 kirjoittanut Jarmo Puntanen » tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #106 : Marraskuu 15, 2016, 20:07:19 »


Jos rahaa menee kohteeseen A, niin se sama raha ei voi enää mennä kohteeseen B. Sosiaalimenojen alirahoittaminen jatkuu ja pahenee lisää.
Voisiko nyt joku tamperelainen kertoa Puntaselle, että SOTE-rahoitus siirtyy pois Tampereen kaupungilta maakunnalle.  Virnistää

"Kunnat rahoittavat sote-alueiden toiminnan asukaslukuun perustuvalla maksulla, jossa otetaan huomioon tarvetekijät, kuten ikärakenne ja sairastavuus.(Wikipedia.)
"Olet Puntanen Wikipedioittesi kanssa ulkona tulevasta SOTE-rahoituksesta kuin tampoonin naru.  Virnistää

Maan hallituksen 5.4.2016 linjausten mukaan kunnilla ei jatkossa ole vastuuta sosiaali- ja terveydenhuollon rahoituksessa. Tulevien 18 itsehallintoalueen rahoitus tullaan valmistelemaan pohjautuen valtion rahoitusvastuuseen.

https://www.thl.fi/fi/web/sote-uudistus/rahoitus


Tuossa on muuten Kangasalan kunnan tuore kannanotto. Sotehan ei muuten edes ole vielä totta ja päätettyä, jos saan kainosti huomauttaa!

"Lausunnossa tuodaan esille, että 163 kuntaa ja 2,3 miljoonan suomalaisen kotikunnat leikkaavat muita peruspalveluitaan sote-uudistuksen rahoittamiseksi."
http://www.kangasala.fi/?x43=6918992

"Valtiovarainministeriön keskiviikkona julkaisemien laskelmien mukaan Kangasalan asukkaiden terveyspalveluista lähtee 90 euroa asukasta kohden, kun valtio kahmaisee jokaisen kunnan verotuloista 12,30 prosenttiyksikköä soten rahoitukseen."
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kangasalan-kunnanjohtaja-sote-laskelmistatama-tuntuu-epaoikeudenmukaiselta/

Mutta toki, verot valtion maksettaviksi  ...
tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #107 : Marraskuu 15, 2016, 20:23:55 »

eikä Mustanlahden liikennevalohärdelli ollut kuin muisto vain.

Tunneli ei nopeuta liikennettä itse asiassa lainkaan. Se on käytännössä se sama tie siirrettynä maan alle suunnattomin kustannuksin.

Se mikä nopeuttaa, on risteyksten poistaminen Mustastalahdesta ja Armonkallion kohdalta.

Sama nopeutus oltaisiin saatu noin viideskymmenesosalla kustannuksista yksinkertaisesti muuttamalla liikennejärjestelyjä.

Tällä ei kuitenkaan oltaisi saatu lahjoitettua gryndereille Nässyn rantatontteja.

tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #108 : Marraskuu 15, 2016, 20:37:33 »

Tällä ei kuitenkaan oltaisi saatu lahjoitettua gryndereille Nässyn rantatontteja.

Nehän huutokaupattiin!

Ensimmäisen rakennusoikeuden voitti PEAB "nimelliseen" 9,7 miljoonan euron hintaan. Siis niin, että PEAB maksoi kaupungille, eikä kaupunki lahjoittanut kenellekään mitään. Valtio periaatteessa lahjoitti tiepohjan kiinteistön kaupungille, kun maantien lakkauttamispäätöksellä se siirtyy kunnan omistukseen. Kaupunki sitten myi huutokaupalla eteenpäin.

http://www.peab.fi/Peab-yrityksena/Media/Lehdistotiedotteet/Tiedotteet/?pid=1050376

Soteasiantuntijana voinet helposti laskea, kuinka monta lähihoitajaa tuollakin rahalla voitaisiin palkata Koukkuniemeen. Puhumattakaan niillä miljoonilla, joita tulevat ja arvatenkin varsin hyvätuloiset Ranta-Tampellan asukkaat tulevat veroina maksamaan.
tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #109 : Marraskuu 15, 2016, 20:44:05 »


Joo kiitos tiedän, ja kirjoitinkin, että koko tämän mutkikkaan kontrahdin tarkoituksena oli juurikin saada hyvätuloisten porvareiden haltuun nuo arvokkaat rantamaat.

Sitähän et edes sinä kiistä.

Vihreille annettiin palkkioksi uskollisesta kannatuksesta tämä heidän ideologinen ratikkansa, jolla sitten tuhotaan tuo katala henkilöauton piru Tampereen seudulta.
 
Nyt on kuitenkin tullut se taloudellisen realismin takaseinä (vai olisiko jopa taikaseinä) vastaan ... kansakunta ei ole enää aikoihin vaurastunut, vaan suunnattomallakaan velanotolla ei saada edes nimellistä talouskasvua aikaan. Kekkosta muokaten, kansakunnallamme ei sitten ollut sitä malttia vaurastua ja investoida vain oleelliseen. http://www.doria.fi/handle/10024/11666

Voidaan tietysti joukolla laittaa pää pensaaseen ja uskoa suureen tulevaisuuteen, mutta joka ainut päivä todellisuus lyö pöytään yhä pahempia lukuja taloustilanteesta. Veroja ei voida enää korottaa, mutta menot kasvavat silti. Pyramidihuijaus huutaa vajeeseen yhä uusia huijattavia.

Uskon ja toivon, että ratikka lopulta hyytyy rahoituskriisiin. Valtiolla ei tule olemaan rahaa vastata valtionosuuksistaan, ei edes siinä alennetussa muodossaan, jonka täysimääräisyyden PITI olla rakennuksen aloitusehtona.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2016, 21:00:54 kirjoittanut Jarmo Puntanen » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #110 : Marraskuu 15, 2016, 21:06:49 »

Itse en ole vastustanut tunnelia, mutta kun tänään ajelin sen läpi, tajusin kuinka huonosti se toimii. Molemmissa päissä ruuhkat ovat entistä pahemmat vaikka ruuhka-aika olikin kyseessä. Etenkin Naistenlahden pää toimii aivan surkeasti. Piti 15 minuuttia jonottaa ennen kuin pääsi edes liittymästä tunneliin. Tunnelin sisällä liikenne veti, mutta sitten Santalahden päässä keskustan suunnalta tulevat autot tukkivat tien kun heidän piti liittymästä tunkea Paasikiventielle päästäkseen eteenpäin. Joten itse en ole vielä ollenkaan vakuuttunut tunnelin toiminnasta, vaikkei tämä koko asia oikein keskustelun aiheeseen liitykään. Hymyilee

Ei liity, mu tokko tuota kannattaa kovin vielä arvostella siitä huolimatta ko on kesken vielä. molemmat päät. Etenkin Naistenlahden päästä puuttuu ihan jonnin verran vielä kaistoja joita ajella suuntaan jos toiseen..
Santalahden pää on kyllä tunnelin ja keskustasta tulevan tien osalta valmiit, ja siellä liittymästä tulee niin paljon autoja, että tie pakostakin ruuhkautuu. Tämä on mielestäni siis suunnitteluvirhe.  Naistenlahden pää ei olekaan vielä valmis, mutta niinhän en ikinä väittänytkään.

Arvelinkin että liikenteessä on paljon tunnelia katsomaan tulleita, mutta se ei silti selitä Santalahden ruuhkia, koska se johtui täysin keskustan suunnasta tulevista autoista. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni, toivottavasti pystytte hyväksymään sen. Hymyilee
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #111 : Marraskuu 15, 2016, 21:25:37 »


Joo kiitos tiedän, ja kirjoitinkin, että koko tämän mutkikkaan kontrahdin tarkoituksena oli juurikin saada hyvätuloisten porvareiden haltuun nuo arvokkaat rantamaat.

Sitähän et edes sinä kiistä.

En tokikaan. Onhan Tampere porvarienemmistöinen kaupunki, joten porvarillinen politiikka on kaupunkilaisten tahdon mukaista.

Kyllä Ranta-Tampellaan varmasti VVO:n ja muiden toverikonklaavien taloja tulee, mutta ei tietysti aivan rantatöyräälle. Siellä kelpaa sitten toverien asua taloissa, joita VVO vuokraa tunnetusti toverilliseen hintaan.

Ymmärtäisin angstisi, jos Rantatunneli olisi ollut länsimetron kaltainen fiasko. Mutta kun ei ollut!

Jos aiheeseen palataan, niin ryhdytäänkö kisastudiomaiseen seurantaa ratikkahankeen toteutuksen suhteen? Toivon totisesti, että länsimetron kaltainen kähmintä jää hesalaisten ja espoolaisten murheeksi, Tampereen näyttäessä mallia miten jättimäiset infrahankkeet viedään kunnialla läpi.

Pelkällä kunnallisella toiminnalla en sellaiseen uskoisi päästävän. Siksi surkeaa näyttää olevan kaupungin omien hankkeiden eteneminen, kuten nyt vaikkapa Ratapihankadun rakentaminen. Työmaan kestosta ei voisi uskoa kyseessä olevan niin pienen hankkeen.
tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #112 : Marraskuu 15, 2016, 21:36:27 »


Ymmärtäisin angstisi, jos Rantatunneli olisi ollut länsimetron kaltainen fiasko. Mutta kun ei ollut!


Se on fiasko jo olemalla olemassa, ja sillä, että se on vaatinut huimat määrät rahaa, jolla olisi nykytilanteessa ollut sata kertaa parempaakin käyttöä.

Sillä ei ole mitään liikenteellistä oikeutusta.

Sen oikeutus on omaisuuden vaivihkaisessa puljaamisessa hyvinvoiville piireille, josta muuten taidamme olla jopa yhtä mieltä.

Muistatko muuten, että mitään tunnelia ei olisi muuten tullut, elleivät eräät neljä SDP:n naista olisi livenneet yhteisestä linjasta! Kunnia heille joille kunnia kuuluu kiitos!
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/253852-demarien-tunnelirivit-hajosivat-nelja-naista-aanestaa-tunnelin-puolesta
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 690


« Vastaus #113 : Marraskuu 15, 2016, 22:44:36 »

Jos tunnelia ei olisi tehty, kaupunki olisi voinut rahoittaa lähes puolet ratikkahankkesta kassastaan. Nyt joudutaan koko summa lainaamaan (noin 2000 € lisävelkaa jokaista tamperelaista veronmaksajaa kohti).

Ehkä tunneli saadaan selostetuilla ja myöhemmin tarpeellisiksi todettavilla (budejetoimattomilla) lisätöillä toimimaan melkein tähänastisen pintatien tasoisesti, mutta noin 200.000.000 € köyhempänä.
Tampereen itse maksama osuus merkitsee noin 1000 € lisävelkaa jokaista tamperelaista veronmaksajaa kohti.

Kyllä ainakin minua myös kirpaisee pintatien toisen (ilmeisesti ulomman), huipputasoisen kosken ylittävän sillan purkaminen. Siinä on kahden valmiin ajokaistan lisäksi pelkän asfaltoinnin tarvitseva kolmas ajokaista + pyörä- ja kävelykaista.  Mitä sellaisen sillan purkaminen maksaakaan (ei taida olla sitäkään budjetoitu)! 
Jollei Näsijärveltä pohjatuuli iskisi häijysti, voisi kannelle laskea multaa, ja tehdä sillankannelle valtavan perunamaan.
Sillä syöttäisi koko kaupungin tulevina velanmaksun vuosina.
tallennettu
Niila Heikkilä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #114 : Marraskuu 16, 2016, 00:59:22 »


Nyt on kuitenkin tullut se taloudellisen realismin takaseinä (vai olisiko jopa taikaseinä) vastaan ... kansakunta ei ole enää aikoihin vaurastunut, vaan suunnattomallakaan velanotolla ei saada edes nimellistä talouskasvua aikaan. Kekkosta muokaten, kansakunnallamme ei sitten ollut sitä malttia vaurastua ja investoida vain oleelliseen.

Isoissa yhteiskunnallisissa rakennushankkeissa täytyy muistaa ettei käytetty raha häivy täysin tavoittamattomiin kun lopputuote on valmis. (Ellei sitten osteta Saksasta ilmaa miljardilla kuin Sonera aikoinaan.) Rantatunnelin rakennus tuottaa töitä ainakin 1500 miestyövuoden verran ja ratikkahankkeessa arvo on 2500 miestyövuotta. Valmistumisensa jälkeenkin se poikii ainakin 100 työpaikkaa. Varsin iso määrä ihmisiä pääsee siten työstä tienatulla rahalla pitämään yhteiskunnan pyöriä pyörimässä ja tuottamaan hyvinvointia muillekin aloille. Laskennallisia miestyövuosia ei sovi koskaan väheksyä kun lasketaan jonkin hankkeen hyötyjä ja haittoja. Miestyövuosilla nimenomaan saadaan elinkeinoelämän laakereihin rasvaa.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« Vastaus #115 : Marraskuu 16, 2016, 04:14:42 »

Oikein on, että tekemistä fokusoidaan mm. liikenteen siirtämiseksi raiteille. Parempi mahdollisuus käyttää kotimaista energiaa sekä "liikenteen päästöjä voidaan vähentää: suosimalla raideliikennettä kuljetuksissa".
http://www.co2-raportti.fi/?page=ilmastonmuutos
Tarvitaan nopeasti suunnannäyttäjiä, josta hatun nosto Tampereelle.
Velan pienentämiseen tarvitaan uusia ratkaisuja, esim. ylinopeudella liikkuvan maantieliikenteen sakottaminen automaattilaskutuksella koko ajetulta matkalta. Samalla syntyy muita kustannus- ja ympäristöetuja.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #116 : Marraskuu 16, 2016, 09:15:53 »

Palataanpa raiteille eli Tampereen yhdyskuntalautakunta hyväksyi katusuunnitelman, jossa yksityisautoilu lopetetaan koko Hämeenkadun mitalta ja huoltoajollekin annetaan tiukat aikarajat.  Tämä tietysti on ratikan ansiota.

http://yle.fi/uutiset/3-9295409

tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #117 : Marraskuu 17, 2016, 03:20:30 »

Palataanpa raiteille eli Tampereen yhdyskuntalautakunta hyväksyi katusuunnitelman, jossa yksityisautoilu lopetetaan koko Hämeenkadun mitalta ja huoltoajollekin annetaan tiukat aikarajat.  Tämä tietysti on ratikan ansiota.

http://yle.fi/uutiset/3-9295409


Eihän tuo ole todellakaan mikään uutinen. Tampereen keskusta todellakin halutaan tyhjentää liikkeistä lopullisesti. Se on ollut vähittäisenä tavoitteena jo ainakin viimeiset 10 vuotta. Paikalliset asukkaat hakevat keskustasta päivittäistavaransa ja turistit postikorttinsa ja se on sitten siinä. Loput pakotetaan ajamaan keskustan läpi vanhojen aikojen kunniaksi, kai sitten rangaistukseksi siitä, että käyttävät yhä joukkoliikennettä.

Palatakseni Tampereen liikennesuunniteluun katujen osalta, ne vänkkyrät joita edellisessa AL:n uutisessa (http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tunneli-on-kohta-auki-keskustaan-ja-pois-kulkevilla-kilometrien-mutka-matkaan-ruuhkaa-voi-syntya-24068321/) oli, olivat sitten juuri sitä miltä näyttivät: http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kommentti-nama-kaksi-syyta-aiheuttivat-tunneliruuhkan-tiistaina-24071230
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #118 : Marraskuu 17, 2016, 07:41:05 »

Palataanpa raiteille eli Tampereen yhdyskuntalautakunta hyväksyi katusuunnitelman, jossa yksityisautoilu lopetetaan koko Hämeenkadun mitalta ja huoltoajollekin annetaan tiukat aikarajat.  Tämä tietysti on ratikan ansiota.

http://yle.fi/uutiset/3-9295409


Eihän tuo ole todellakaan mikään uutinen. Tampereen keskusta todellakin halutaan tyhjentää liikkeistä lopullisesti. Se on ollut vähittäisenä tavoitteena jo ainakin viimeiset 10 vuotta.

Mihin liikkeiseen ajatte Hämeenkatua pitkin? Eihän siellä ole pysäköintipaikkojakaan..

Kaikkiin parkkitaloihin ajetaan rinnakkaisilta kaduilta. P-Hämppikin on nykyisin korkealla käyttöasteella ja monesti joutuu jo haeskelemaan vapaata ruutua. Kehityksen vastustajat itkivät sitäkin 10 vuotta sitten ja kertoivat, etteivät todellakaan aja mihinkään kallioluolaan.

P-Frenckell on monesti kokonaan täynnä, samoin Stockmann. Koskikeskuksesta löytyy ehkä hajapaikkoja, mutta ruuhka-aikoina parkkipuomeilta kiemurtelee jono kadulle asti. Sokoksella joutuu yleensä ajamaan 6. tai 7. kerrokseen.

Jos jotain kaupunki voisi keskustan eteen tehdä, niin kadunvarsien iltapysäköinti voisi olla ilmaista klo 18 alkaen, kuten Turussakin. Tampereellahan mittarit raksuttavat klo 20 asti.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #119 : Marraskuu 17, 2016, 14:44:09 »

Palataanpa raiteille eli Tampereen yhdyskuntalautakunta hyväksyi katusuunnitelman, jossa yksityisautoilu lopetetaan koko Hämeenkadun mitalta ja huoltoajollekin annetaan tiukat aikarajat.  Tämä tietysti on ratikan ansiota.

http://yle.fi/uutiset/3-9295409


Eihän tuo ole todellakaan mikään uutinen. Tampereen keskusta todellakin halutaan tyhjentää liikkeistä lopullisesti. Se on ollut vähittäisenä tavoitteena jo ainakin viimeiset 10 vuotta.

Mihin liikkeiseen ajatte Hämeenkatua pitkin? Eihän siellä ole pysäköintipaikkojakaan..

Kaikkiin parkkitaloihin ajetaan rinnakkaisilta kaduilta. P-Hämppikin on nykyisin korkealla käyttöasteella ja monesti joutuu jo haeskelemaan vapaata ruutua. Kehityksen vastustajat itkivät sitäkin 10 vuotta sitten ja kertoivat, etteivät todellakaan aja mihinkään kallioluolaan.

P-Frenckell on monesti kokonaan täynnä, samoin Stockmann. Koskikeskuksesta löytyy ehkä hajapaikkoja, mutta ruuhka-aikoina parkkipuomeilta kiemurtelee jono kadulle asti. Sokoksella joutuu yleensä ajamaan 6. tai 7. kerrokseen.

Jos jotain kaupunki voisi keskustan eteen tehdä, niin kadunvarsien iltapysäköinti voisi olla ilmaista klo 18 alkaen, kuten Turussakin. Tampereellahan mittarit raksuttavat klo 20 asti.
P-Hämppi on ollut onnistunut ratkaisu, mielummin sinne auton ajaa parkkiin kuin kadunvarteen. Kunhan saavat sen kosken toisen puolen Kunkunparkin nakerrettua ja sinne tuolta tunnelista Näsikallion alta tulevan liittymän, helpottaa keskustassa autolla asiointia.
tallennettu
Mikko Otava
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 150


« Vastaus #120 : Marraskuu 18, 2016, 19:59:43 »


Ilmeisesti aiot sitten antaa ratikalle erikoisoikeuden ajaa jalankulkijoiden päälle, vai teetkö heille ehkä tunnelin Hämpin ylittämiseksi?


Mistä kehittelit idean että ratikat ajaisivat ihmisten päälle? Tällainen päälleajofantasiointi ei minusta ole kovin tervettä. Ratikat liikkuvat ihan normaalien tieliikennesääntöjen mukaisesti, eivätkä todellakaan ajele ihmisten päälle.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #121 : Marraskuu 29, 2016, 22:24:17 »

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/ruuhkat-saavat-tamperelaiset-raivoihinsa-tunneli-pitaisi-sulkea-se-on-vain-kallis-hukkaputki-24098966/?sent=true#comments

...opetteluvaihetta suurkaupunkilaistuville Tamperelaisille  Virnistää
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #122 : Marraskuu 30, 2016, 07:43:44 »


Pispalanvaltatie on hiljentynyt selkeästi.

Ratapihankatu ammottaa edelleen tyhjyyttään eli autoilijoita voisi todellakin suositella hakemaan uusia reittejä. Tämä taito ei mene hukkaan, kun tulevina tulevina ratikkatyömaiden vuosina sitä kuitenkin tarvitaan.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #123 : Marraskuu 30, 2016, 08:00:49 »


Pispalanvaltatie on hiljentynyt selkeästi.

Ratapihankatu ammottaa edelleen tyhjyyttään eli autoilijoita voisi todellakin suositella hakemaan uusia reittejä. Tämä taito ei mene hukkaan, kun tulevina tulevina ratikkatyömaiden vuosina sitä kuitenkin tarvitaan.

Tampellan liikenne on se ongelma, sinne kun on nyt tungettava toistaiseksi satakunnankadun kautta. Niin kauan, kunnes tieverkosto valmistuu. Siinä on tullut virhearvio suunnittelijoilta...
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #124 : Marraskuu 30, 2016, 16:27:59 »


Pispalanvaltatie on hiljentynyt selkeästi.

Ratapihankatu ammottaa edelleen tyhjyyttään eli autoilijoita voisi todellakin suositella hakemaan uusia reittejä. Tämä taito ei mene hukkaan, kun tulevina tulevina ratikkatyömaiden vuosina sitä kuitenkin tarvitaan.

Tampellan liikenne on se ongelma, sinne kun on nyt tungettava toistaiseksi satakunnankadun kautta. Niin kauan, kunnes tieverkosto valmistuu. Siinä on tullut virhearvio suunnittelijoilta...

Virhearvio on selvä, mutta "yllättäen" se virhe sattui kaupungin virkamiehille. Melkoista harrastelua liikennevaltion suunnitteluun nähden.

En tosin ymmärrä, miksi Tampellaan pitäisi ehdoin tahdoin puskea Satakunnankadun kautta? Lännestäkin kelpo reitti kulkee Rantatunnelin kautta ja sieltä vanhaa voimalaitoksen ratakuilua joko Erkkilän tai Pohjolan sillan kautta Tampellaan. Monena ruuhkatuntina tullut ajettua tuota kautta ja on vetänyt ihan ok. Samaan aikaan Satakunnankatu ollut täysin jumissa.

Eilen ajoin Psipalasta Satakunnankatua Erkkilän sillalle klo 7:40 ja hämmästelin miten tyhjää Satakunnankadulla oli. Ei mitään esteitä ja koko matkan ainoat punavalotkin Hämeenpuistossa. Jotenkin liikennemäärät tuntuvat heittelevän ja ruuhkautuminen vaihtelee päivästä toiseen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: AL: Nyt se on varmaa! Tampereelle tulee ratikka  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina