Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Ratapihakaaviot  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« : Marraskuu 15, 2016, 23:05:25 »

Olen huomannut sen että tarkkaan mittakaavaan piirtämiseen tarvittaisiin vaihteiden koordinaatit opastimien paikkatiedot, pituus suunnassa olen yrittänyt pysyä mittakaavassa. Mutta isot ratapihat tuottavat sen että paperiksi tarvitaan A1 tai 0 kokoa ja niitäkin pitää liimata toisiinsa. Minulle ei kelpaa huitaisu joka on 1-10km sinne päin, AutoCAD on kallis harrastuskäyttöön, Paint epätarkka ja vaatii laskimen että sillä pystyy piirtämään mittakaavaan. Ratapihapiirroksia harrastan että tuntuma tekniseenpiirtämiseen säilyy. Mutta kun julkaisen piirustuksen niin jokaisen kannattaa muistaa että siihen on mennyt 10-1000 tuntia että se on jotenkin julkaisukelpoinen. Tampereen kokoinen liikennepaikka silloin "työtunteja" kuluu, jonkun Iittalan ratapihan luonnoksen pieraisee vaikka sanonko mihin paperiin tunnissa
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Ratapihakaaviot  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina