Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Venäjän liikenne vapaaksi ?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« : Marraskuu 22, 2016, 08:40:38 »


https://www.lvm.fi/-/suomen-ja-venajan-valinen-rautatieliikennesopimus-voimaan-22.12.2016-912459
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 873


« Vastaus #1 : Marraskuu 22, 2016, 10:21:27 »

Käytännössä tarkoittaa kai sitä että Venäläinen rautatieyhtiö  voi lännessä rekisteröidyn bulvaanifirman nimissä ottaa liikenteen kokonaan itsensä hoidettavaksi. Olisi mielenkiintoisaa nähdä tuvatko he veturitkin tänne?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 914


« Vastaus #2 : Marraskuu 22, 2016, 18:20:54 »

Käytännössä tarkoittaa kai sitä että Venäläinen rautatieyhtiö  voi lännessä rekisteröidyn bulvaanifirman nimissä ottaa liikenteen kokonaan itsensä hoidettavaksi. Olisi mielenkiintoisaa nähdä tuvatko he veturitkin tänne?

tai sitten operaattori eu-alueelta, esim. suuri saksalainen alkaa harjoittaa liikennettä Moskova-Tampere
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #3 : Marraskuu 22, 2016, 20:05:40 »

Venäjällä vetopalvelut ovat ja tulevat jatkossakin olemaan RZD:n monopoli.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Marraskuu 22, 2016, 20:22:52 »

Venäjällä vetopalvelut ovat ja tulevat jatkossakin olemaan RZD:n monopoli.

Tämä kommentti on ihan off topic, mutta nyt haluan takertua tähän tämän, joulun läheisyys huomioiden aikanaan (21.11.2014) ajankohtaisen, uutisen myötä:

http://www.svkk.fi/uutishuone/muita_uutisia/joulupukin_olemassaolon_kieltavat_mainokset_monopolinvastaisen_viraston_syyniin.22815.news

Venäjän federatiivinen monopolienvastainen virasto FAS...
tallennettu
Simo Toikkanen
Ylläpito
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 119


« Vastaus #5 : Marraskuu 22, 2016, 21:09:41 »

Käytännössä tarkoittaa kai sitä että Venäläinen rautatieyhtiö  voi lännessä rekisteröidyn bulvaanifirman nimissä ottaa liikenteen kokonaan itsensä hoidettavaksi. Olisi mielenkiintoisaa nähdä tuvatko he veturitkin tänne?
Käytännössä tarkoittaa sitä, että mikä tahansa rautatieyritys, jolla on ETA-alueella voimassa oleva toimilupa ja turvallisuustodistus 1524 mm:n rataverkolle, voi toimia Suomen ja Venäjän välisessä rautatieliikenteessä Suomen rataverkolla. Myös venäläiset yhtiöt joutuvat täyttämään samat vaatimukset kuin EU/ETA-toimijatkin.

Käytettävän vetokaluston tulee Suomen rataverkolla täyttää EU-lainsäädännön vaatimukset 1524 mm:n raideleveydelle. Ilman erillistä hyväksyntää ei siis venäläisellä vetokalustolla ole asiaa Suomen rataverkolle raja-asemia pidemmälle.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #6 : Marraskuu 22, 2016, 22:27:45 »

Venäjällä vetopalvelut ovat ja tulevat jatkossakin olemaan RZD:n monopoli.
Eivät muuten ole. Esimerkiksi Jakutiassa vetopalveluita tarjoaa ZDJa (ЖДЯ)= Jakutian rautatiet (Железные дороги Якутии). Firman sivut: http://www.rw-y.ru
Liitteenä kuva veturista (Wikipedia)


* IMG_0898.JPG (135.71 kilotavua, 1500x1000 - tarkasteltu 174 kertaa.)
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 544


« Vastaus #7 : Marraskuu 22, 2016, 22:36:43 »

Venäjällä vetopalvelut ovat ja tulevat jatkossakin olemaan RZD:n monopoli.
Eivät muuten ole. Esimerkiksi Jakutiassa vetopalveluita tarjoaa ZDJa (ЖДЯ)= Jakutian rautatiet (Железные дороги Якутии). Firman sivut: http://www.rw-y.ru
Liitteenä kuva veturista (Wikipedia)
Totta tuokin, mutta käytännössä ei taida olla mahdollista kenenkään muun tulla ajamaan Venäjän alueellisten rautatieyhtiöiden alueilla.
tallennettu
Timo Varshukov
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 180


« Vastaus #8 : Marraskuu 23, 2016, 16:17:36 »

Venäjällä vetopalvelut ovat ja tulevat jatkossakin olemaan RZD:n monopoli.
Eivät muuten ole. Esimerkiksi Jakutiassa vetopalveluita tarjoaa ZDJa (ЖДЯ)= Jakutian rautatiet (Железные дороги Якутии). Firman sivut: http://www.rw-y.ru
Liitteenä kuva veturista (Wikipedia)
Totta tuokin, mutta käytännössä ei taida olla mahdollista kenenkään muun tulla ajamaan Venäjän alueellisten rautatieyhtiöiden alueilla.
No esimerkiksi tuolla Jakutiassa ajaa tuo ZDJa ja RZD rinnakkain, eli kyllä se mahdollista on, mutta ei todennäköistä.
tallennettu
Mikko Heino
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 79


« Vastaus #9 : Joulukuu 15, 2016, 11:12:34 »

Tämmöinen idänliikenneuutinen oli facebookin puolella pari viikkoa sitten:    http://www.kouvolansanomat.fi/m/Online/2016/11/26/VR%3An%20yhdysliikenteen%20monopoli%20p%C3%A4%C3%A4ttyy%20nelj%C3%A4n%20viikon%20kuluttua%20%E2%80%94%20Easmar%20Logistics%20aikoo%20hy%C3%B6dynt%C3%A4%C3%A4%20heti%20Fenniarailin%20vetureita/2016221528265/456
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Venäjän liikenne vapaaksi ?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina