Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Turvaliivit  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
[Tunnus poistettu]
Vieras
« : Marraskuu 11, 2016, 20:41:00 »

Väliltän erään kiskoilla työkseen liikkuvan kuljettajan viestin junakuvaajille:
Jos ja kun kuvaatte junia, niin käyttäkää huomioliiviä tai edes jotain muun väristä vaatetusta kuin musta kuvatessanne.
Pimeässä teistä ei näy kuin tumma möykky ja sillä hetkellä ei voi olla varma möykyn tarkoituksesta..
Ottaako kuvia vai suunnitteleeko alle ryntäämistä.
Jos sitten alkaa salamavalot räiskyä voi huokaista helpotuksesta.. ei ollut  ryntäämässä alle..


tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #1 : Marraskuu 12, 2016, 20:30:19 »

Turvaliivit antavat myös sen viestin ulkopuolisillle - autoilijoille, jalankulkijoille - että kuvaajalla  ei ole aikomusta jättäytyä juna alle tai rakennella radalle esteitä.  Tiedän muutaman tapauksen, jossa ohikulkija oli tehnyt virkavallalle ilmoituksen mahdollisesta allejättäytyjästä.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #2 : Marraskuu 12, 2016, 23:25:55 »

Turvaliivi hmm, olisiko sittenkin parempi nimitys esim. HUOMIOliivi - kuljettaja huomioi paikalla olosi ja pystyy seurailemaan toimintaasi.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #3 : Marraskuu 12, 2016, 23:45:47 »

Päivän virkamies, https://www.youtube.com/watch?v=SsD1wqbQVHM , alan pikku hiljaa toivoa että aika palaisi 20 vuotta taaksepäin. Tampereen asema on jo rakennusten takia haastava pimeään vuodenaikaan kun rakennukset varjoavat joka pidentää valotusaikaa huomattavasti, joskus kokoonpanon kuvaaminen raiteelta 008 ykköslaiturilta käsin on mahdotonta että saa kokoonpanon muistikortille. Tuohon videoon liittyen minulle ei ole sattunut yhtään vaaratilannetta 25 vuoden aikana, eniten tilanteita aiheuttaa ne jotka ei viitsi katsoa että tuleeko junaa ja sen takia ne jotka osaavat liikkua rautatiealueella joutuvat kärsimään, kalliimmalla kalustolla voi tuon kulkuesteen vaikutusta pienentää. Huomioliivit ovat hyvä asia, vanhemmille työntekijöille voin sanoa että kouluttakaa omat toimintatavat nuoremmille tulokkaille.
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #4 : Marraskuu 13, 2016, 00:09:53 »

Tositilanteita iltaisin Oulusta: Kakkosella on lähtöä tekevä yöjuna, samaan aikaan tulee myös kolmoselle yöjuna, josta matkustajat  purkautuvat ja kiireellä välilaiturilta pois laituripolun kautta. Pari kertaa olen joutunut huutamaan laput silmillä säntääville matkustajille jotteivat juokse lähtevän junan eteen.
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #5 : Marraskuu 13, 2016, 01:14:17 »

Tositilanteita iltaisin Oulusta: Kakkosella on lähtöä tekevä yöjuna, samaan aikaan tulee myös kolmoselle yöjuna, josta matkustajat  purkautuvat ja kiireellä välilaiturilta pois laituripolun kautta. Pari kertaa olen joutunut huutamaan laput silmillä säntääville matkustajille jotteivat juokse lähtevän junan eteen.

Totta matkustajat eivät älyä puskinlyhtyjen ja kolmion eroa. Tosin jotkut kuljettajat tekivät niin että sammuttivat valoheittimen ja ajoivat perkiöön vain puskinlyhdyt päällä no se ei kokenutta harrastajaa hämännyt. Käytäntö on ollut että valoheitin sammutetaan sivulle mennessä ja tuuletinmoottorit sammutetaan kun ovat pudonneet 1/1 teholta ½/1 teholle, muistan tilanteen että SJ-Tpet välillä tuuletinmoottorit käyvät 1/1 teholla vielä 15-20min junan pysähtymisestä, silloin puolitehoinen joutui kiskomaan 1800 tonnin junaa. Venäjällä on parempimalli idioottien karsimiseen muuntajia ei aidata jos on riittävän tyhmä niin luonto karsii tyhmät pois. Osalla on minun rautatietietotasoon verrattuna 0,00001%, välillä vituttaa kulkea tyhmimmän tason mukaan, kuntoilla saan ihan tarpeeksi metsässä ilman ylimääräisiä lenkkejä.
tallennettu
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 172


« Vastaus #6 : Marraskuu 13, 2016, 21:24:15 »

Vuosia sitten kun otin huomioliivin käytön esiin tuli toivomus nimenomaan Oululaiselta veturin kuljettajalta.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #7 : Marraskuu 13, 2016, 22:11:39 »

Päivän virkamies, https://www.youtube.com/watch?v=SsD1wqbQVHM , alan pikku hiljaa toivoa että aika palaisi 20 vuotta taaksepäin. Tampereen asema on jo rakennusten takia haastava pimeään vuodenaikaan kun rakennukset varjoavat joka pidentää valotusaikaa huomattavasti, joskus kokoonpanon kuvaaminen raiteelta 008 ykköslaiturilta käsin on mahdotonta että saa kokoonpanon muistikortille. Tuohon videoon liittyen minulle ei ole sattunut yhtään vaaratilannetta 25 vuoden aikana, eniten tilanteita aiheuttaa ne jotka ei viitsi katsoa että tuleeko junaa ja sen takia ne jotka osaavat liikkua rautatiealueella joutuvat kärsimään, kalliimmalla kalustolla voi tuon kulkuesteen vaikutusta pienentää. Huomioliivit ovat hyvä asia, vanhemmille työntekijöille voin sanoa että kouluttakaa omat toimintatavat nuoremmille tulokkaille.

Tuohan meni ihan oikein. Samassa rytäkässä opastetaan vielä, että tasoristeystä ei saa käyttää. Virnistää
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #8 : Marraskuu 14, 2016, 02:31:41 »

Päivän virkamies, https://www.youtube.com/watch?v=SsD1wqbQVHM , alan pikku hiljaa toivoa että aika palaisi 20 vuotta taaksepäin. Tampereen asema on jo rakennusten takia haastava pimeään vuodenaikaan kun rakennukset varjoavat joka pidentää valotusaikaa huomattavasti, joskus kokoonpanon kuvaaminen raiteelta 008 ykköslaiturilta käsin on mahdotonta että saa kokoonpanon muistikortille. Tuohon videoon liittyen minulle ei ole sattunut yhtään vaaratilannetta 25 vuoden aikana, eniten tilanteita aiheuttaa ne jotka ei viitsi katsoa että tuleeko junaa ja sen takia ne jotka osaavat liikkua rautatiealueella joutuvat kärsimään, kalliimmalla kalustolla voi tuon kulkuesteen vaikutusta pienentää. Huomioliivit ovat hyvä asia, vanhemmille työntekijöille voin sanoa että kouluttakaa omat toimintatavat nuoremmille tulokkaille.

Tuohan meni ihan oikein. Samassa rytäkässä opastetaan vielä, että tasoristeystä ei saa käyttää. Virnistää

Miksi hitossa siinä on tasoristeys? Onko se rakennettu koristeeksi, jolla aiheutetaan 500 metrin ylimääräinen lenkki? Nykyään ei käytäntö ja järki ei kohtaa. Ikävä kyllä tämän saa huomata joka alalla.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Junakuvaus  |  Aihe: Turvaliivit  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina