Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Moskova - Berliini juna  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« : Joulukuu 31, 2016, 12:10:51 »

Nyt pääsee Berliinistä Moskovaan n. 20 tunnissa (ennen 24 t) vaihtamatta junaa Talgon vaihtuvalla raideleveys-junilla.

http://www.talgo.com/en/communication/notice/talgo-trains-connect-moscow-and-berlin-reducing-journey-time-by-4.5-hours/

Video Brestistä

https://www.youtube.com/watch?v=i6LXFXzMNVU

http://eng.rzd.ru/newse/public/en?STRUCTURE_ID=15&layer_id=4839&refererLayerId=3920&refererPageId=4&id=107000

Saa nähdä kuinka jäänestosysteemi toimii ?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2016, 12:29:12 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2016, 15:30:57 »

Se on hyvä tietää. Ilmeisesti läpinkulkuun ei tarvitse Valko-Venäjän viisumia?
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #2 : Joulukuu 31, 2016, 16:37:43 »

Se on hyvä tietää. Ilmeisesti läpinkulkuun ei tarvitse Valko-Venäjän viisumia?
EU-kansalaiset tarvitsevat, venäläiset eivät.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #3 : Joulukuu 31, 2016, 19:37:08 »

Olikos tuo neste vettä telin leveyden vaihtokoneessa? Järkyttynyt Kovin on videossa hyvä juoksevuus. Toki alkoholilla läträäminen noissa arktisissa oloissa voisi olla todennäköinen vaihtoehto? Etanoli? Metanoli? Mutta millä nesteellä olisi tällaiseen käyttöön suuri viskositeetti ja se ei olisi veden tapaan (käytetään Espanjassa) syttyvää metallin hangatessa metallia vasten vaihtokoneen kiskossa.   

Nyt pääsee Berliinistä Moskovaan n. 20 tunnissa (ennen 24 t) vaihtamatta junaa Talgon vaihtuvalla raideleveys-junilla.

http://www.talgo.com/en/communication/notice/talgo-trains-connect-moscow-and-berlin-reducing-journey-time-by-4.5-hours/

Video Brestistä

https://www.youtube.com/watch?v=i6LXFXzMNVU

http://eng.rzd.ru/newse/public/en?STRUCTURE_ID=15&layer_id=4839&refererLayerId=3920&refererPageId=4&id=107000

Saa nähdä kuinka jäänestosysteemi toimii ?


tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #4 : Tammikuu 01, 2017, 09:41:25 »

Olikos tuo neste vettä telin leveyden vaihtokoneessa? Järkyttynyt Kovin on videossa hyvä juoksevuus. Toki alkoholilla läträäminen noissa arktisissa oloissa voisi olla todennäköinen vaihtoehto? Etanoli? Metanoli? Mutta millä nesteellä olisi tällaiseen käyttöön suuri viskositeetti ja se ei olisi veden tapaan (käytetään Espanjassa) syttyvää metallin hangatessa metallia vasten vaihtokoneen kiskossa.   

Nyt pääsee Berliinistä Moskovaan n. 20 tunnissa (ennen 24 t) vaihtamatta junaa Talgon vaihtuvalla raideleveys-junilla.

http://www.talgo.com/en/communication/notice/talgo-trains-connect-moscow-and-berlin-reducing-journey-time-by-4.5-hours/

Video Brestistä

https://www.youtube.com/watch?v=i6LXFXzMNVU

http://eng.rzd.ru/newse/public/en?STRUCTURE_ID=15&layer_id=4839&refererLayerId=3920&refererPageId=4&id=107000

Saa nähdä kuinka jäänestosysteemi toimii ?




Vettä se on, tila missä tuo vaihtosysteemi on voidaan lämmittää. Ja jos telien sulatus systeemi toimii, niin nehän kuivattavat nopeasti vaihdon jälkeen veden pois.

tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #5 : Tammikuu 01, 2017, 11:49:17 »

Vaikea uskoa kaikesta tekniikasta ja yli viiden vuoden tuotekehitysjaksosta huolimatta että vesivoiteluinen leveydenvaihtokone voi toimia haasteellisissa kylmissä oloissa ja kaiken kertyvän lian kanssa...mutta nythän on onneksi lopulta päästy tuohon tosikokeilujen aikaan. Kyllä kesti... 

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #6 : Tammikuu 01, 2017, 13:35:17 »


Tässä on tekninen dokumentti aiheesta

http://81.47.175.201/livingrail/docs/2010_Track_gauge_changeover.pdf
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #7 : Tammikuu 03, 2017, 20:17:23 »

Kerrassaan oivallinen dokumentti, kiitos linkistä Jari!

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 835


« Vastaus #8 : Tammikuu 03, 2017, 20:37:37 »


koskahan tämä neljännen sukupolven vaihtosysteemi TCRS 4 saataisiin Tornioon ? menisi läpi neljän eri toimittajan junat (Talgo, CAF, SUW 2000 ja Rafil/DB) . Voisi ajella vaikka Helsinki- Tukholma yöjunia
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #9 : Tammikuu 03, 2017, 21:58:19 »

All right! Tai alkuun vaikka ihan Oulu - Umeå regionaali, tuotahan on suunniteltu vaikka kuinka pitkään Ruotsin puolella.  Hymyilee leveästi


koskahan tämä neljännen sukupolven vaihtosysteemi TCRS 4 saataisiin Tornioon ? menisi läpi neljän eri toimittajan junat (Talgo, CAF, SUW 2000 ja Rafil/DB) . Voisi ajella vaikka Helsinki- Tukholma yöjunia




tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Moskova - Berliini juna  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina