Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Edo-Ohjausvaunut  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] | Siirry alas Tulostusversio
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #150 : Maaliskuu 04, 2014, 00:44:08 »

Perjantaina 28.2 olin aamupäivällä katsomassa espoon asemalla turusta tullut intercity2 missä oli edo-ohjausvaunu,sr2 takana väljä puskureitten välissä kun vaunussta irroittivat jarrut niin sr2 jysähti vaunun vasten.

Ei kai se nyt parin sentin matkalla ihan kauheasti voi onnistua jysähtämään? Eihän siinä ehdi kiihdyttää juuri mihinkään vauhtiin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2909


« Vastaus #151 : Maaliskuu 04, 2014, 00:57:20 »

No, tarkoitus olisi, ettei siinä ole edes sitä parin sentin rakoa. Eli löysäksi jätetty väli, harmillisesti.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 290


« Vastaus #152 : Marraskuu 15, 2015, 06:31:19 »

Tuossa Edo havaintoketjussakin jo heitetty kysymys ilmaan että mihin kaikkeen näitä nyt on tulossa kun kaikki Edot on joskus valmiita..

Olen facen puolella jo itsekin mietiskellyt, itse pitäisin loogisimpana vaihtoehtona että nykyiset Rx ja Eds sisältävät rungot muutettaisiin muun IC-kalustontyyliseksi remontoimalla Eds:t Edfs:sksi ja hankkimalla vielä Rx:ien tilalle samanverran ERd-vaunuja. Rx:t saisivat jäädä sesonkijuniin ja varalle.
Näin näitä IC-runkoja olisi sen noin 40 verran mitä on tällä hetkellä Edb-vaunuja+ Edfs+Eds vaunuja liikenteessä ja kuten myös Edoja pitäisi olla kun vaunut valmiita.

Sr2:t veturienkaan määrä ei tule jatkossa olemaan ongelma ohjausvaunurungoissa kun Sr3:t tilattu.

tallennettu
Maija Raasakka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #153 : Joulukuu 16, 2015, 09:54:42 »

Hetkinen, eli siis niitä junia, joissa on Edo kärjessä, ei vedäkään Edo vaan työntää perässä tuleva Sr2? Itse en ole tätä älynnyt, vaikka kyseisenlaisilla junilla runsaasti matkustan.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #154 : Joulukuu 16, 2015, 10:15:54 »

Hetkinen, eli siis niitä junia, joissa on Edo kärjessä, ei vedäkään Edo vaan työntää perässä tuleva Sr2? Itse en ole tätä älynnyt, vaikka kyseisenlaisilla junilla runsaasti matkustan.

Näin se on. Edo-junissa perässä oleva veturi on katsos ikäänkuin semmonen peräprutku.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #155 : Joulukuu 16, 2015, 13:17:52 »

Tuossa Edo havaintoketjussakin jo heitetty kysymys ilmaan että mihin kaikkeen näitä nyt on tulossa kun kaikki Edot on joskus valmiita..

Olen facen puolella jo itsekin mietiskellyt, itse pitäisin loogisimpana vaihtoehtona että nykyiset Rx ja Eds sisältävät rungot muutettaisiin muun IC-kalustontyyliseksi remontoimalla Eds:t Edfs:sksi ja hankkimalla vielä Rx:ien tilalle samanverran ERd-vaunuja. Rx:t saisivat jäädä sesonkijuniin ja varalle.
Näin näitä IC-runkoja olisi sen noin 40 verran mitä on tällä hetkellä Edb-vaunuja+ Edfs+Eds vaunuja liikenteessä ja kuten myös Edoja pitäisi olla kun vaunut valmiita.

Sr2:t veturienkaan määrä ei tule jatkossa olemaan ongelma ohjausvaunurungoissa kun Sr3:t tilattu.



Eivätkö Sr3:t ole Edo-yhteensopivia?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #156 : Joulukuu 16, 2015, 13:55:53 »

Tuossa Edo havaintoketjussakin jo heitetty kysymys ilmaan että mihin kaikkeen näitä nyt on tulossa kun kaikki Edot on joskus valmiita..

Olen facen puolella jo itsekin mietiskellyt, itse pitäisin loogisimpana vaihtoehtona että nykyiset Rx ja Eds sisältävät rungot muutettaisiin muun IC-kalustontyyliseksi remontoimalla Eds:t Edfs:sksi ja hankkimalla vielä Rx:ien tilalle samanverran ERd-vaunuja. Rx:t saisivat jäädä sesonkijuniin ja varalle.
Näin näitä IC-runkoja olisi sen noin 40 verran mitä on tällä hetkellä Edb-vaunuja+ Edfs+Eds vaunuja liikenteessä ja kuten myös Edoja pitäisi olla kun vaunut valmiita.

Sr2:t veturienkaan määrä ei tule jatkossa olemaan ongelma ohjausvaunurungoissa kun Sr3:t tilattu.



Eivätkö Sr3:t ole Edo-yhteensopivia?

Ovat.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Miko Rautiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #157 : Helmikuu 08, 2016, 20:41:07 »

Hetkinen, eli siis niitä junia, joissa on Edo kärjessä, ei vedäkään Edo vaan työntää perässä tuleva Sr2? Itse en ole tätä älynnyt, vaikka kyseisenlaisilla junilla runsaasti matkustan.

Näin se on. Edo-junissa perässä oleva veturi on katsos ikäänkuin semmonen peräprutku.
Mitä? Eikös Edo-junia vedä Edo? Mitenkäs sitten nimittäin Edossa on kuljettaja ja perässä tulevassa Sr2:ssa ei?
Edosta menee UIC-kaapelia pitkin tieto ohjauskäskyistä Sr2:teen. Sr2 noudattaa sitten niitä käskyjä mitä UIC-kaapelista tulee.
tallennettu
Jyrki Talvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #158 : Helmikuu 08, 2016, 22:31:31 »

Nämä muodostavat keskenään junaväylän Pyry.
tallennettu

Junia Oulaisten asemalla.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #159 : Helmikuu 09, 2016, 08:10:57 »

Nämä muodostavat keskenään junaväylän Pyry.
Jonkunlainen ajatuskatkos tuli, tajusin kyllä myöhemmin tämän asian. Hymyilee leveästi
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 290


« Vastaus #160 : Maaliskuu 11, 2016, 16:54:36 »

Onko ollut uutispimennossa vai tuntuuko vain että mitään uusia vaunuja ei olisi vähään aikaan tullut Otanmäeltä?
tallennettu
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 104


« Vastaus #161 : Maaliskuu 11, 2016, 21:33:51 »

Ei ole tullut. Seuraavaksi tulee Edm vaunuja 10 kpl kunhan valmistuu ja sitten heti perään Edoja 17 kpl.
tallennettu
Aarni Mäkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #162 : Toukokuu 15, 2016, 21:10:48 »

Sr2 vetureista siirtyy data Edoon. Edo ei ole siis veturi kuten vaikka moni luulee. Edo molemmissa päissä kuulostaa jo lättähattu meiningiltä  Virnistää. Tosin edot molempiin päihin ja Marsu keskelle oisi jo näky.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #163 : Toukokuu 15, 2016, 23:12:58 »

Aarnin toivoma näky on ollut arkipäivää jo kauan Sveitsissä. Edessä kaksikerroksinen matkustajarunko, keskellä paikallinen "Sr2", takana yksikerroksinen vaunusto, molemmissa päissä ohjausvaunut. Mitenlie jakautunut... Sveitsi, Weinfelden, 29.04.2011.


* P1050730.JPG (97.98 kilotavua, 800x535 - tarkasteltu 531 kertaa.)
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #164 : Tammikuu 26, 2017, 11:36:25 »

Ensimmäinen kolmannen sarjan Edo (28626) on näemmä haettu Otanmäestä jo tämän kuun alussa, Youtubessa näkyy olevan video vaunun liittämisestä IC 266:een 4.1.2017:

https://www.youtube.com/watch?v=kdvqQa7IQGs

Tällä junalla se on näemmä haettu:

https://julia.dy.fi/timetables?s=11936&d=4.1.2017

edit: näyttää olleen viime viikolla toinen vastaava juna eli ilmeisesti sitten jo vaunun 28627 nouto:

https://julia.dy.fi/timetables?s=11936&d=18.1.2017
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Edo-Ohjausvaunut  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina