21.11.2003 / Joensuu asema

21.11.2003 Kovan onnen soturit vierekkäin. Vasemmalla tunnin myöhästynyt H853 jonka veturi (2627) levisi ja 2538 kävi vetämässä junan perille. 2524:n keula on ilmeisesti pesty hirveen törmäämisen jälkeen koska se on jokseenkin lumeton, toisin kuin 2538:n keula.

Kuvan tiedot
Kuvaaja: Ville Saarelainen
Lisätty: 21.11.2003 00:00
Junatyyppi
H: 853, 862
Muu tunniste
Sekalaiset: Matkustaja
Sijainti: Asemalla/Ratapihalla
Vuodenajat: Talvi

Kommentit

22.11.2003 00:14 KooPee: Kylläpäs oletkin ottanut komeita kuvia. Junat, ravintolavaunu, matkustajia, hiekoitettu kulkuväylä; mikä syvyysterävyys!
17.12.2003 17:08 Sr1: Tuskinpa tuota on pesty. Siinä on vain joku lämmitysjärjestelmä jottei jäädy nuo kytkimet.
17.12.2003 17:15 Perttu: Lämmitys? hmm.. Mistäs moisesta olet kuullut? Käsittääkseni tossa ei kyllä lämmitystä ole...
17.12.2003 17:45 KooPee: Johan menisi puolet Deeveriparan tehosta puskinlevyn ja kytkimien lämmittämiseen, eihän tuolla veturiparalla saa edes vaunuihin lämmitystä!
17.12.2003 17:56 Sr1: Meinasin vaan että jos tuossa olisi joku uusi keksintö kun onhan tuo sanaeerattu vasta. Tuskin sitä nyt pesty on ainakaan
17.12.2003 17:58 Sr1: Sitä paitsi olisihan se pesun jälkeen lumeutunut uudellen jns-uim välillä jos se siellä pestiin niinkuin luultavasti jos yleensä pestiin.
17.12.2003 18:01 Juha: Kuten kuvatekstissäkin jo lukee törmäsi se Hirveen linjalla. Se on ihan hyvin voitu pestä vaikka jotain punaista tuossa näkyykin.
17.12.2003 18:33 Sr1: Joo mutta missä. Uimaharjussahan ei ole edes ukkoja jotka voisisivat pestä tuota
17.12.2003 20:01 Pasi: Olisko paikallinen palokunta mitään? Käytä nyt ana vähän järkeäsi.
17.12.2003 22:44 Sr1: No enpä tiedä palokunnasta pesemään junan keulaa. Voi että noita teidän ideoita. Siis palokunta. No huh huh
17.12.2003 22:46 Pasi: No tuleppa Kuopioon. Palokunta käy pesemässä Pendon, jos se on täälläpäässä likaisena. Siitä on VR:n ja Kuopion palokunnan välillä sopimus. Sama on myös onnettomuustilanteissa (jollainen on myös hirven allejäänti)
17.12.2003 23:07 JanneR: Ana: Onko sitten teoria laitteesta joka sulattaa lumen esteenraivaimesta jotenkin järkevämpi?
17.12.2003 23:27 Olli: Mitä mahtaa Anan päässä liikkua?! Eikö nyt ole aika luonnollista että hirvi mällää junan keulaan niin paikalle kutsutaan palokunta keräämään raato pois radan varresta ja veturin keulasta. Autosta voitaneen sitten vetää letku ja vähän suihkia veturin keulaa niin näyttää nätimmältä kun että veturi saapuisi asemalle hirvenpää keulalla.
18.12.2003 00:25 Juhana K: Tuskinpa noita hirveästi linjalla jäädään pesemään. Asemalla sitten kun keritään. Tietysti miksei siinä samalla suihkita veturin nokkaa, jos paloautolla paikalle ehditään. Viimetalvena Orivedellä hirven yli ajettua ajeltiin kyllä koko loppumatka Pieksämäelle turkin riekaleet nokalla. Ehkä tähteet sitten siivottiin Pieksämäellä.
18.12.2003 12:46 Roni: No kyllä niitä itse asiassa jäädään pesemään, mikäli onnettomuus on tapahtunut sellaisessa paikassa, että palokunta on paikalla. Jos vain on mahdollisuus, raadot kyllä pestään pois. Veturien keuloissa ei todellakaan ole mitään lämmittimiä. Kuvitelkaapa mikä määrä lämpöenergiaa tarvitaan pitämään iso kimpale rautaa kuumana parinkymmenen asteen pakkasessa 120 km/h liikkuvassa veturissa.
18.12.2003 14:21 Junimi=Juhana: Ihan muuten vaan Perttu, oletko varma ettei kyseessä ole Kuopiossa olevan Pelastusopiston ja VR:n välinen sopimus?
18.12.2003 15:04 Sr1: Joo mutta jos junalla on vauhtia 100 km/H niin ei se hirvi kyllä siihen keulaan kiinni jää. Eihän jos autokin ajaa hirvikolarin niin hirvihän yleensä pakenee metsään eikä jää reikkumaan autoon.Järjen käyttö on sallittu
18.12.2003 15:09 Roni: Nyt tuli ehkä tämän viestiketjun paras viesti. ;) Nyt Ana hetki kylmää harkintaa. Auton ja junan massa on hivenen erilainen. Katsopa tuon kuvan veturin nokkaa ja katso miltä auto näyttää hirvikolarin jälkeen. Onko eroa?
18.12.2003 15:41 Sr1: Jaahas taas tämä menee tähän väittelyyn kun ette tajuu mitää mistään. Olisitte käyneet kysymässä että onko se veturi pesty palokunnan ja palomiesten apuna. Ja että pitikö palokunnan tulla pillit päällä. Sillähän se olisi selvinnyt.
18.12.2003 16:11 Vk10: Saa olla aika superhirvi jos pystyy juokseen pakoon sen jälkeen kun 100 km/h kulkeva deeveri on törmänny siihen. :P :D
18.12.2003 16:13 Pasi: Juhana: Se on nimenomaan palokunta, ei pelastusopisto.
Sr1: Ottaisit aivot narikasta ja ajattelisit. Puskimiin ja SA-3:seen jää taatusti hirvi/hirveä kiinni. Ei sellaisella näyllä varustettua keulaa voi ajaa ihmisten nähtäville. Käytä nyt itse järkeäsi ja mieti. Lämmitintä siinä ei voi olla koska deeverin sähköjärjestelmä (24V) ei sellaista mitenkään salli. Ainoa joka täällä inttää vastaan tajuamatta mistään mitään olet sinä itse. Janne voisi taas jakaa jäähyä...
18.12.2003 16:14 Pasi: Ja hirvi ei todellakaan juokse metsään hirvikolarin jälkeen. Yleensä se joko kuolee tai sen raajat katkeavat jolloin se jää avuttomana onnettomuuspaikalle.
18.12.2003 16:26 Antti T: Enoni kertoma juttu, kun hänen kaveri oli linjalla Sr1:kkösen kanssa. Lehmä sattui juuri jäämään Sr1:hden alle eikä kuulemma ollut kivaa jälkeä, kun molemman puolen ikkuinoissa lens veri ja sarvet oli jääny nokkaan kiinni. Veturi oli sitten pesty, jo ennen seuraavaa suurehkoa asemaa.
18.12.2003 16:38 s2: Muistaakseni viime kesänä ihminen jäi junan alle ja sukupuolta ei pystytty tunnistamaan kuin vasta oikeuslääkiksessä tjsp. koska ruumis oli niin huonossa kunnossa, joten tuskin hirvi jatkaa ilosta kirmaamistaan kolarin jälkeen...
18.12.2003 16:40 Sr1: No kun kyllä se vaan voi lähteä juoksemaan jos se ei saa kunnon osumaa niin kuin tuossa kuvassa. Ei se välttämättä siihen kiinni jää jos se ei ole osunut pahasti. Ja miten te voitte todistaa että se hirvi oli kiinni tuossa keulassa. Vai onko teillä niinkin hyvä näkö että näätte uimaharjuun asti kun eihän teidän älystänne mitän puutu.Ei millään pahalla. Jaa se siitä kommentista.
18.12.2003 16:43 s2: "No kun kyllä se vaan voi lähteä juoksemaan jos se ei saa kunnon osumaa" joopa joo..veturi vain hieman "sipaisee" hirven perspuoliskoa niin kyllä siinä takaraajojen luut on aika entiset...eikä muuten juokse enää.
18.12.2003 16:47 Sr1: No miksi kesäällä oli joka päivän lehdessä ilmoitus:Hirvi törmäsi autoon mutta pakeni paikalta.löydettiin myöhemmin kuolleena. Niin ja onnettomuus paikalta löytyi luita jne.Niin että kyllä voi vaikka veturi onkin vähän isompi kuin auto. Se jos ei saa kunnon osumaa niin sehän lähtee kitumalla juoksemaan. Ja mistä tiedät että se juna osui perspuoliskoon.
18.12.2003 16:50 s2: En sanonut että tässä tapaukssa oli oruttu perssektorille oli vain esimerkki. Auto: massa 1300kg korkeus 1,5m pituus 4,5m Veturi: massa 75t korkeus 5m pituus 13m...on siinä pieni ero...ajattele sitä...
18.12.2003 16:58 Juhana K: Sr1 voi arvailla lähtikö seuraavan kuvan hirvi jolkottelemaan metsään: http://tinyurl.com/27eds . Ennen katsomista syökää ruokanne loppuun.
18.12.2003 16:59 s2: ...ja törmäyksessä pelkän veturin kohdistama energia määrä hirveen olisi 60-kertainen autoon verrattuna(sama nopeus) ja mitä enemmän vaunuja sitä enemmän energiaa...
18.12.2003 17:02 Jyrki Tervo: Hirvet joko kuolee onnettomuudessa heti tai ei, kaks vaihtoehtoa. Jos ne ei kuole heti ne joko pääsee liikkumaan tai ei, kaks vaihtoehtoa. Jos ne pääsee liikkumaan, joko raahautumalla tai nopeammin, kaks vaihtoehtoa. Nopeammin liikkuminen onnistuu joko ontumalla tai nopeampaa laukkaa ja jne... Faija joutui joskus, 35 vuotta sitten, teilaamaan hirven hengiltä sillä Hurun isolla jakoavaimella, elukan kirmattua junan alle. Toi meille karvoja näytille teurastuspuuhastaan, ruho meni tietty valtiolle. Tässä 2524 tapauksessa, kiitos luojan, että ei törmännyt porotokkaan, ravihevoseen tai johonkin muuhun harvinaisempaan esim poltergeistkummitukseen jota ei palokuntakaan ilman manaajaa pesisi pois. Muuten tämä keksustelu hirvien, palokunnan ja VR:n vetureiden välisistä suhteista jatkuisi yhtä loputtomiin kuin eräs Vtad-junan lastiongelma ;-)
18.12.2003 17:08 Jyrki Tervo: Kyllä tuossa lehmätapauksessa ne sarvet olis kannatanut jättää... sarvipyörä keulalla...
18.12.2003 17:12 Sr1: Kun ei kiinnosta jakoavain tapot. Joo pitää taas uskoa teitä. Veturi on pesty paikallisen palokunnan avulla,hirvi on raahautunut junan mukana ja kuollut. Vaikka asia ei näin ole mutta ihan sama kun teille ei mikään näytä menevän kaaliiin.
18.12.2003 17:13 Pasi: Niin, se on vaikea myöntää olevansa väärässä. Sinun vain pitäisi opetella kun sitä tuntuu tapahtuvan aika usein. Mielelläni toki luen lisää tuosta lämmitin-ideastasi.
18.12.2003 17:14 s2: No jos ana tietää sen "totuuden" niin voisi avautua asiasta...ps: se ei ole lämmitin...
18.12.2003 17:15 Sr1: Joo mutta se nyt oli vain hauska hupa. Mutta miksi tuo veri näkyy viedä jos se on pesty paikallisen palokunnan voimin. Vettähän tulee letkusta vähintään 2litraa sekunnissa ja ei yksi veri lähde. Vai kantoko ne kannulla sitä vettä.
18.12.2003 17:17 s2: no se vaan huuhdotaan että matka jatkuisi, ei siihen nyt mitään tehopesua tupla vahalla tehdä...
18.12.2003 17:22 Antti T: Miun mielestä yhestä hirvestä on nostettu nyt vähä liian iso haloo. Se joko kuoli tai ei.
18.12.2003 17:22 Antti T: Anteeksi, se hirvi jäljistä päätellen on kuollut.
18.12.2003 17:23 s2: samaa mieltä..täältä tähän.
18.12.2003 17:33 Sr1: Joo sovinto. Loppuu nyt.
18.12.2003 17:44 Jyrki Tervo: Hmm, rupes tekemään hirvipaistia mieli. Eilen söimmä vaihdekoira Knaten kanssa savustettua hevosta,
tosin ei VR:n teurastamaa.
18.12.2003 18:13 Perttu: Kävinpä katsomassa varikolla 2524:ää ja siinä ei todellakaan mitään kytkinten lämmitystä ole. Kyllä se on palokunnan pesemä tuo keula. =)
18.12.2003 18:36 Jouni: No ei olisi kyllä minua saanut liikkeelle tuo asia. ;)
18.12.2003 18:37 Roni: No lienee itsestään selvyys ettei ole keulassa lämmitintä. Edelleen voidaan kuvitella sen vaatima teho, kun pakkasessa mennään 120 km/h...
18.12.2003 19:28 Jpl: Sm1/2 junissa on puskimien kytkentäosien lämmitys, missään muussa junassa ei ole keulassa lämmittimiä.
18.12.2003 19:46 Perttu: Jouni: emmä pelkän veturin takia Joensuuhun mennyt, työasioita oli ja jäi illasta 3 tuntia aikaa tapettavaksi =) Jep, sisältä tuo veturi on muuttunut melkoisesti. Se tehonsäätötikku näyttää niin hennolta =)
18.12.2003 20:20 Nikolas K: Sr1/Ana haastoi jälleen koko muun jengin. ;)
18.12.2003 21:02 Markku K.: Jpl: myös molemmissa metrojunasarjoissa (M100&M200) on päätykytkimien lämmitys.

Ana se on aika äijä. Hirveltä putoaa "luita" ja elukka senkun juoksee... XD >>Hirvi törmäsi autoon mutta pakeni paikalta.löydettiin myöhemmin kuolleena. Niin ja onnettomuus paikalta löytyi luita jne>>
19.12.2003 09:19 Eero: No jos hirvi törmää deeveriin, nii kyllä se ny o henki pois.
19.12.2003 14:54 Simo: Ana itse ilmoitti asiasta: http://vaunut.org/kuvasivu.php/3783.html
19.12.2003 17:16 Juha: Katsos, etusivulla on uusi ominausuus. Hyvä Janne, niin sitä pitää!
19.12.2003 17:26 JanneR: Juu. Kyllä tuohon etusivulle on aika helmi kommentti laitettu esille.
19.12.2003 20:42 Vk10: Ana tykkää varmaa hyvää :-D
20.12.2003 16:28 Sr1: No ihan sama
23.12.2003 23:14 Hanna: Hyvää ja rauhaisaa ;) Joulua kaikille junamiehille ja junanaisille.
24.12.2003 14:57 Jarkko: Muistuikin tuossa keskusteluanne katsoessani mieleeni yksi surullinen tapahtuma, joka tapahtui Kouvolassa muutamia vuosia sitten. Vaarini kertoi, että hänen kaverinsa vaimo oli tuolloin Vr:llä töissä ravintolavaunun kassalla. Eräänä kylmänä talviaamuna hän varttui kavereidensa kanssa laiturilla P5 Helsingistä Joensuuhun saapuvaa junaa ja hetken kuluttua kuulutus jo tulikin. Junan valot näkyivät jo kaukaa. Pakkasta oli ainakin -27`c ja saattaahan siinä kylmä tullakin, jos ei ole muuta kuin pieni hame päällä. Hän alkoi hyppiä, koska oli niin kylmä ja eikös jalat osuneetkin kierälle jäälle ja hän liukastui suoraan junan alle ja lopun voittekin jo arvata. Ei mikään niin kovin mukava näky. Luulisin. =( (tositapahtuma)
24.12.2003 17:21 AnttiL: Ei ollut varmaan kiva näky. Ei ollut myöskään se kovin kiva näky kun olin vuonna 2000 Ilmalan varikolla, Sr-puolella työharjoittelussa.Samaan aikaan Ilmalan pesuhalli oli kiinni koska siellä tehtiin remonttia joten veturit pestiin Sr-puolella.No erränä kauniina pakkaspäivänä sinne tuli Sr2 joka oli ajanut rantaradalla ihmisen päälle.Ei ollut alppiruusun keula kovin kivan näköinen, eikä ne kikkareet joita alustasta irtosi puhdistuksen aikana.Keulasta oli paineilmaletkut päreinä samoin isoja pultteja oli poikki,ajovalojen suoja on jotain kovaa muovia ja se oli myös palasina, puhumattakaan siitä minkä näköinen keula oli.Kyllä siinä oli meikäläisellä ihmettelemistä.
24.12.2003 17:48 JanneR: Kivaa ei ole myöskään niillä ihmisillä, jotka siivoaa onnettomuuksien jäljet.
24.12.2003 18:28 AnttiL: Aivan, ei sovi unohtaa pelastushenkilöstöä.
25.12.2003 13:45 Leksa: Joskus vuonna käpysota olin menossa Turenkiin Sm:llä ja jossain Riihimäen ja Ryttylän välillä moksahti peura keulaan. Siinä mitään palokuntaa tarvittu, hetken ihmettely, peura alta pois ja matkaan. Turengissa oli verta ja karvoja keula täynnä =)
27.12.2003 16:38 Hannu: ei oo totta, voi kamalaa!
09.01.2004 23:36 Dakkus: Musta muuten tuntuu, että myöskin 100km/h kulkeva /auto/ voisi tappaa hirven. Tai vaikeaa ainakaan kuvitella, että yhtään mikään tyrannosaurusta pienempi voisi moisesta hengissä selvitä. Se, miksi ne hirvet onnistuvat juoksemaan pois on se, että yleensä hirven istuessa valtatiellä siirtää autokuski jalkansa jarrupolkimelle ja pyrkii pysäyttämään auton. Se onkin ymmärrettävää, että 30 km/h vauhtiin hidastunut auto jättääkin hirvelle jo aika paljon paremmat mahdollisuudet. Tähän voisi vielä heittää pointtina, että juna hidastuu hitaammin kuin auto, eli juna ei hirven nähtyään enää aivan täysin kerkeä pysähtymään. Ja hirvi sanoo että splortsis. Söpöä <3
10.01.2004 01:18 KooPee: Olipahan kuukauden lausunto ;-) *naurua* Harvemmin kai hirvet istuskelevat tiellä. Lähinnä henkilöauto katkoo pitkiä hirven raajoja ja kaatuva ruho taas usein ruhjoo autoa. Anteeksi, en malttanut pitää lusikkaani pois tästä hirvisopassa, sitä onkin hämmennetty jo aika paljon. Splortsis!
10.01.2004 18:09 Jpl: Vastahan päästiin hirvenlihan makuun.. ;)
10.01.2004 20:09 Jyrki Tervo: Tuo tyrannosaurus kuullostaa hyvältä ! Mitenkähän mätkähtäsisi jos IC paukauttaisi täydet mittarissa moiseen. Meniskähän otukselta nilkka sijoiltaan vai käviskö pahemmin. Jospas T-rex ärtyneenä heittelisi pienimmät vaunut lepikkoon. No onneksi vielä isombi brontosaurus taisi olla luonteeltaan säyseämpi että kasvissyöjä!
12.01.2004 15:29 KooPee: Deeveri kestää hirvet, Pendon taitaa pysäyttää jo suuri rusakkokin!
08.07.2004 16:18 Vanaja: Mä näin kokkolan reissulla ekan vaunun ikkunasta mun junan edellä mennyttä pikajunaa joka törmäs kahteen hevoseen tupoksella.siinä ei näkyny missään lihaa sr1'sen keulassa vaikka tod. näk. ne on revitty jo paikalla pois.Siinä oli vain koko kylki aivan punasena verestä ja tuli sellanen mieleen että jos ainakin toinen hevonen ois menny vaikka keskeltä halki eikä näin jääny roikkumaan keulasta?Ja toinen pointti tuota vetureiden pesua esim ihmisen yliajon jälkeen joku kerto että VR'llä vois olla jonku sortin automaattipesuri niinkuin auto pesuloissa paitsi astetta isomman koon.Oisko tuossa mitään perää?
08.07.2004 16:38 okeskira: Ilmalassa on junienpesuhalli, siis sellanen mallia ajetaan juna läpi ja automatiikka hoitaa pesun. Se Ilmalan halli vaan on aika usein remontissa :) Onhan näitä muitakin; mm. Oulussa pestään Ome-vaunuja hallissa vesitykillä.
08.07.2004 17:32 pyyhekumi: Jahas, tää on kyllä legendaarinen keskustelu :D
Mihinköhän Ana/Sr1 on kadonnut? :)
08.07.2004 18:41 Janne Määttä: Ana on joutunut semmoiselle listalle, jolle kuuluvat tänne ei pääse pahojaan tekemään.
08.07.2004 19:22 Korkki: Mä en kyllä ymmärrä miksi Ana piti laittaa mustalle listalle kun hän vihdoinkin oppi ottamaan hyviä kuvia ja pikkuhiljaa oppi myös keskustelemaan eikä enää inttänyt...
06.10.2004 17:12 Anssi Manninen: Öhöm, uimaharjussa ei ole palokuntaa!
Enossa on,mutta jos ne palomiehet olisivat enosta lähteneet uimaharjuun,tuo 862 olisi tullut reilusti myöhässä.
Voihan olla että tuo keula on putsattu enossa pikaisesti letkulla.
06.10.2004 17:20 : Hienoa! Kohta alkaa taas hirvisoppa lämpenemään! Soppa ehti olla pakkasessa hurjat 3 kk ;-)
06.10.2004 18:25 Anssi Manninen: Antaa olla vaan siellä pakkasessa. Toivottavasti ei lähde ns.kävelemään.
06.10.2004 20:12 Juha Malinen: No ettei soppa vaan pääsisi kävelemään niin hämmennetään sitä sen verran että onhan Uimaharjussa tehdaspalokunta. Tai no joo, parempi jos en sano mitään. Mutta ei-millään-pahalla, mutta olisiko syytä jatkaa jäsenen A hiljentämistä kunnes vanhojen kaivelu lopetetaan? ;)
06.10.2004 21:13 Perttu Karttunen: Anssi: tee meille palvelus. Älä taas alota tuta hirvisekoilua. Kerran sille jaksoi nauraa mutta liika on liikaa.
08.10.2004 23:38 Mikko Mäntymäki: Ana joskus kannattaa antaa periksi kun on moninkertainen ylivoima vastassa, ei millään pahalla koska en haasta koko jengiä vastaan ellei ole tietoa varmoista lähteistä. se 3089 juttu oli ihan naurettava, olen korjannut sen jälkeen tietokantaa niin ettei se tunne veturireita 3048 ja 3089. Joten ei voi erehtyä ja ei sen enempää tästä aiheesta...
Kiitos vaan Ana oli muuten todella hauskaa seurata tuota hirvi keskustelia...
08.10.2004 23:49 Mikko Mäntymäki: Siis keskustelua...
11.10.2004 20:20 Anssi Manninen: se 3089 juttu oli ihan naurettava, olen korjannut sen jälkeen tietokantaa niin ettei se tunne veturireita 3048 ja 3089. Joten ei voi erehtyä ja ei sen enempää tästä aiheesta..
Siis mitä juttua?Lause alkaa isolla,tiedoksi vaan kokeneellekin.
Miksi kummassa te moititte minun kirjoitustani,kun ei tuo muillakaan näytä sujuvan.
Kaikille ei tainnut riittää tätä soppaa,pitäisikö sitä tehdä vähän lisää?
11.10.2004 20:25 Juha Malinen: Koska laki ei ole sama kaikille ;)=
12.10.2004 09:25 Mikko Mäntymäki: Perkele nyt Ana turpa kiinni. Onko joku muu samaa mieltä?
12.10.2004 10:37 Anssi Manninen: ok!
08.11.2005 16:49 Perttu Karttunen: Nämä kommentit jaksaa huvittaa vielä lähes kahden vuoden jälkeenkin. Niin, kyllä ne hirvet osaa istuakin valtateillä, Perhetuttu ajoi rekkoja pitkään ja kerran nuorempana istuin itsekin kyydissä, ajeltiin tuolla Kainuun suunnalla ja oli sellane kohtalaisen pitkä suora, rekan valokeilaan osui sitten hirvi ja kaveri painaa alppitoret huutamaan lujaa, hirvi ei edes säntää tien yli vaan putoaa persauksilleen siihen tielle ja rekka humataa muutaman sentin päästä hirven turvasta.Kun rekka oli pysähdyksissä niin kateltiin taustapeilistä kun se hirvi nousi seisomaan ja ravasi sitten metsään. Mutta olen kyl itse ollut paikalla kun juna ja hirvi on kohdannut, ei todellakaan mitään mukavaa älkeä, ei ollut edes sopaksi enäää..
12.03.2006 18:41 [Tunnus poistettu]: Ois kylläaika lollia, jos hirvenpää roikkuisivapitin sangasta, ja kuski painaisi ohjaamossa "kytke"-painiketta, hirvenpää tarttuisi huulesta vaunuun ja linjalle! lol!
12.03.2006 20:56 Tero Korkeakoski: Tästä ihanasta ja taas pintaan pompahtaneesta hirviasiasta tuli mieleen työkaverin kertoma juttu, jossa hirvi oli juossut lumisesta metsästä talven jäiselle tielle ja ns. vetänyt lipat siihen liukkaalle, oikein nelinkontin kaatunut. No hirvi oli ns. kerännyt kamppeensa ja palannut häpeilevästi siihen suuntaan mistä tulikin. Tarinan opetus on se että jäinen tie voi olla liukaskin...
03.12.2007 22:06 Otto Karikoski: Onko harhaa vai miksi en n e ä hirvikeskustelua?
03.12.2007 22:17 Otto Karikoski: Siis kokonaisuudessaan.
14.01.2011 15:54 [Tunnus poistettu]: Legendaarisimpia sattui noin kymmenkunta vuotta sitten kun LWR6 kolkkasi kauriin Saustilassa syysajolla.
20.11.2011 16:03 Topi Pikkarainen: Ai törmäilläänkö Jokioisilla metsäneläimiin?
13.06.2012 11:52 [Tunnus poistettu]: Sen kerran minun tietääkseni; J-P joka oli kuljettajana kertoi että se otus hortoili niissä kirkkaissa asetyleenivaloissa pöhkööntyneen oloisena ja hän alkoi jo jarruttamaan - mutta samassa aika loppuikin ja otus työnsi päänsä tenderin eteen ja lensi vauhdilla pusikkoon. Metsästäjät löysivät sen aamulla vielä huokuvanan ja lopettivat. Se lihattiin tutkinnan jälkeen ja kuljettajallekin liikeni paisti. Otukselta meni pää mäskäksi siinä tällissä ja kai raajatkin taittuivat... en ole ihan varma kun ei puhuttu tarkemmin mutta ihan siisti kaato se normaaliin sorkkaeläinkolariin nähden oli. Yleensä siivo on pahempaa...
18.06.2012 18:46 Topi Pikkarainen: Jaaha, siitä ei tullutkaan hirvisoppaa vaan paistia? Mm, täytyypä pyytää isiä et nappaa pakastimesta lämpenemään hirvenlihaklöntin, näitä kommentteja lukiessa alkoi kummasti tehdä mieli soppaa... :D

Kirjoita kommentti Sinun täytyy kirjautua sisään, jotta voit kirjoittaa kommentteja!