11.09.2013 / Tampere asema

11.09.2013 IC 54 jäi myöhään S 41:lle sattuneen henkilövahingon takia. Tampereelta lähti korvaava P 1054 ja IC 54 peruttiin välillä Tampere-Helsinki.

Kuvan tiedot
Kuvaaja: Misa Lammio
Lisätty: 11.09.2013 19:31
Junatyyppi
P: 1054
Muu tunniste
Sijainti: Asemalla/Ratapihalla
Vuodenajat: Syksy

Kommentit

11.09.2013 19:46 Mikael Sahervo: Mikähän ihmisiä vaivaa. Tälläkin viikolla jo kolme kuollut junan alle. Helsinki, Jyväskylä ja tänään Kempele.
11.09.2013 19:47 Lari Nylund: "Sesonki" keväisin ja syksyisin on valitettava tosiasia.
11.09.2013 20:55 [Tunnus poistettu]: Milloinkas Jyväskylässä on tapahtunut allejäänti ? Itse en ole kuullut moisesta
11.09.2013 21:09 Riku Outinen: Toissa päivänä: http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/m​ies-kuoli-junan-alle-kanavuoressa-jyvask​ylassa/1558506
11.09.2013 22:05 Roope Prusila: Noihin alle jäänteihin liittyen niin mikä tarve ihmisillä on mennä häiritsemään toisten työntekoa?
11.09.2013 22:11 Heikki Kannosto: Psykiatrian puolella tiedetään että junan alle käveleminen on eräs "turvallinen" tapa tehdä itsemurha: junan massa ja liike-energia ovat sitä luokkaa että henki lähtee kerralla ja varmasti. Nimimerkillä "amitriptyliinin ansiosta toteutus ei tule mieleenkään".
11.09.2013 22:46 [Tunnus poistettu]: Kiitos Riku tuosta linkistä. Tapahtunut allejäänti on nyt tiedossa.
11.09.2013 23:24 Tero Korkeakoski: Noh, ei saisi olla näin kyyninen, mutta mieluummin sitten kävelevät junan alle kuin ajavat autolla päin rekkaa. Ihminen ei junaa suista kiskoilta mutta rekan alle ajamisessa saattaa aiheutua vamma/kuolema "osattomillekin".
11.09.2013 23:35 Petri Tuovinen: Kalevan mukaan allejäänti sattui Oulusta lähteneelle Pendolinolle... pitäisi olla IC54. Jutussa mainitulla paikalla oli IC54, joka seisoi tovin linjalla. S41 odotteli Kempeleen aluksi eteläpuolella ja ajettiin sitten Kempeleen asemalle.
11.09.2013 23:59 Oskari Kvist: Itsemurhien uutisointi on valitettavaa, sillä juuri se nostaa itsemurhien määrää.
12.09.2013 00:54 [Tunnus poistettu]: Viikon sisään oli tämän päiväinen (keskiviikko) kuudes mun tiedossa oleva allejäänti (huom. kaikki ei ole siis uutisiin saakka päässyt, tilannehuone.fi:ssä on ollut) (pe 1, la 1, su 1, ma 2, ti 0, ke 1). Omasta mielestäni noita ei pitäisi ollenkaan uutisoida.
12.09.2013 00:55 [Tunnus poistettu]: Heikki: Aina ei kuitenkaan ole niin että henki lähtee, tässä lähiaikoina yhdessä allejäännissä allejäänyt jäi henkiin, tosin vammat olivat varmasti kovat (yhtään tarkemmin en tästä tapauksesta tiedä ja vaikka tietäisin niin en puhuisi, koska voisi järkyttää monia).
12.09.2013 02:22 [Tunnus poistettu]: Valitettavia tapauksia ja olen samaa mieltä Oskarin kanssa siitä ettei näistä tapauksista pitäisi uutisoida jolloin itsemurhien määrät saattaisivat vähentyä.
12.09.2013 10:32 Tero Korkeakoski: En mä usko että uutisoimatta jättäminen vähentäisi itsemurhia. En tiedä tilastoista, mutta ihan kuulopuheiden perusteella aika harva itsemurha kuitenkin uutisoidaan. Kyllähän se Suomalainen tapa taitaa vieläkin olla että mennään metsään istumaan kannon päälle ja ammutaan aivot pihalle. Ts. suurin osa tapahtuu ilman muita osapuolia. Onnettomuuksista uutisoiminen kuuluu journalismiin, jo ihan senkin takia että ihmiset osaavat varautua viivästyksiin ja valita kiertotien jos tie on poikki.

Ja eihän noista allejäänneistä oikeastaan uutisoidakaan itsemurhina vaan sillä että joku on jäänyt alle ja juna on myöhässä.

EDIT: Te olette vain nuoret poijat niin sinisilmäisiä että luulette että ihmisten ongelmat sillä selviää kun niistä ei uutisoida. Kyllä jos ihminen on päättänyt itsensä tappaa sen ihminen myös tekee. Yrityksistä suurin osa on vain hätähuutoja että muut kiinnittäisivät huomiota ongelmiin.
(Käyttäjä muokannut 12.09.13 10:37)
12.09.2013 12:12 Kimmo T. Lumirae: En suosittele junan alle jättäytymistä kenellekään, ensinnäkin siksi, että se ei ole varma tapa. Pahasti loukkaantuneita, itsemurhaa yrittäneitä henkilöitä kiikutetaan radoiltamme sairaalaan paljon. Ja epäonnistuessaan se johtaa usein elinikäiseen, vakavaan vammautumiseen.

Onnistui tai ei, se on tapa, johon sotketaan paljon ulkopuolisia. Veturinkuljettaja on tietenkin ensimmäisenä kokemassa shokin, matkustajajunassa konduktööri sekä jopa matkustajat. Pelastushenkilöstöä saatetaan tarvita paljon, ennen kuin uhri on saatu hoitoon.

Kannatan jonkinlaisen valvotun ja hyväksyttävän itsemurhan tekomahdollisuutta, esim. lyhyehkö hoitojakso, jonka aikana selvitetään yhdessä mahdollisuudet tilanteesta ulospääsyyn ja jonka päättyessä haastattelu ja sitten tilaisuus henkilölle jäädä kohtalokkaan lääkityksen kanssa yksin huoneeseen. Tämä antaisi ihmiselle arvokkaan tavan lähteä maailmasta.
12.09.2013 13:07 Niila Heikkilä: Entäs jos tuohon Kimmon mainitsemaan "hoitohuoneeseen" alkaisi tulla anomuksia siihen malliin että lopulta pöydällä komeilisi 5 436 678
(huomatkaa tarkka lukuarvo mihin se viittaa) hoitohakemusta. Kenen vastuulla olisi sammuttaa valot perinteisen sananlaskun mukaan?
(Käyttäjä muokannut 12.09.13 13:13)
12.09.2013 13:45 Kimmo T. Lumirae: No kyllä mä voin uhrautua ja sammuttaa, koska en ole kyllä jättämässä hakemusta :D
12.09.2013 14:41 Heikki Kannosto: Maailmassa on asioita joista veturinkuljettaja tietää enemmän kuin keskivertopsykiatri. Nimimerkillä "potilas joka viisitoista vuotta samalla päänkutistajalla käytyään osaa hänen mukaansa kirjoittaa reseptinsä itsekin."
12.09.2013 16:58 [Tunnus poistettu]: Olen samaa mieltä Kimmon kanssa siitä, että näiden itsemurhaa hautovien pitäisi ottaa huomioon myös ne muut joille aiheuttavat vahinkoa ja rautateillä juuri veturinkuljettajat, konduktöörit ja matkustajat ovat ne jotka joutuvat mukaan siihen tilanteeseen haluamattaan. Eivätkä itsemurhan tehneen omaisetkaan pääse helpolla koska VR varmasti muistaa vainajan omaisia laskulla joka koituu liikenteelle aiheutuneista haitoista sekä veturille aiheutuneista vahingoista.
12.09.2013 17:23 Raimo Harju: Jos ihminen joutuu niin pahasti seinää vasten,ettei nää muuta ratkaisua,kuin itsensä lopettaminen,ei hän luonnollisestikkaan ota
huomioon mitään muille tahoille aiheutuvaa haittaa.
12.09.2013 17:29 Pasi Utriainen: Lisäksi otetaan vielä rohkaisua sisäisesti, sillä tuskin kovin moni jättäytyy junan alle tai ajaa rekan keulaan täysin selvinpäin.
12.09.2013 17:30 [Tunnus poistettu]: Totta sekin mutta aina pitäisi olla joku järkevä tapa päästä ulos siitä tilanteesta ja pyrkiä elämässä eteenpäin. Itsemurha ei ratkaise yhtään mitään.
12.09.2013 17:35 Kimmo T. Lumirae: Uskon, että jokainen veturinkuljettaja tietää mielenterveyspuolesta ainakin sen, että potilaiden ei pitäisi tulla toisten työmaille hakemaan helpotusta ahdistukseensa.

Kirjoita kommentti Sinun täytyy kirjautua sisään, jotta voit kirjoittaa kommentteja!