Otsikko: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Juha Liimatta - Syyskuu 30, 2009, 11:23:53 Ylen Kymenlaakson uutisten mukaan Kouvolassa tehdään töitä paikkakunnan saamiseksi VR:n lähiliikennealueeksi. Tällöin lippujen hinnat välillä Lahti - Kouvola halpenisivat ja junatarjonta lisääntyisi.
Minä toivon, että Kuopiokin saataisiin lähialueeksi ja hinnat halpenisivat! ;D Otsikko: Vs: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Eero Hoikkala - Syyskuu 30, 2009, 13:37:36 Kouvolan lähiliikennealueeseen olisi luontevaa liittää Kotkan yhteys. Tältä pohjalta voisi lähiliikennealue laajentua Taavetin, Luumäen ja Lappeenrannan suuntaan sekä Vuohijärven, Hillosensalmen, Mäntyharjun, Otavan ja Mikkelin suuntaan.
Kuopion ja Siilinjärven välillä tehdään runsaasti päivittäisiä työmatkoja kumpaankin suuntaan. Edellytyksiä on kehittää paikallista raideliikennettä. Otsikko: Vs: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Joona Kärkkäinen - Syyskuu 30, 2009, 14:02:47 Samalla logiikalla myös Tampereesta ja Turusta pitäisi tulla lähiliikennealuetta, ovathan ne saman matkan päässä Helsingistä.
Otsikko: Vs: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Jarkko Korhonen - Syyskuu 30, 2009, 18:31:20 Ehdottomasti pitäisi. Ja kunnon määrä pieniä asemia takaisin käyttöön!
Otsikko: Vs: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Juhana Siren - Syyskuu 30, 2009, 19:37:50 Samalla logiikalla myös Tampereesta ja Turusta pitäisi tulla lähiliikennealuetta, ovathan ne saman matkan päässä Helsingistä. Miksi lähiliikennealue on pelkästään Helsingin ympäristössä? Miks'ei esim. Kymenlaaksossa, Varsinais-Suomessa ja Pirkanmaalla ole omia lähiliikennealueita, jotka reunoiltaan nivoutuisivat aina viereiseen alueeseen ja sisäisesti kaukoliikenneverkkoon? Otsikko: Vs: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Eljas Pölhö - Syyskuu 30, 2009, 21:15:13 Miksi lähiliikennealue on pelkästään Helsingin ympäristössä? Miks'ei esim. Kymenlaaksossa, Varsinais-Suomessa ja Pirkanmaalla ole omia lähiliikennealueita, jotka reunoiltaan nivoutuisivat aina viereiseen alueeseen ja sisäisesti kaukoliikenneverkkoon? Siis jotenkin siihen tapaan kuin Länstrafik (Lääninliikenne) toimii Ruotsissa. Tässä aika näppärä esitys eri liikennetyypeistä, katso erityisesti Översikt över ansvar. http://sv.wikipedia.org/wiki/TrafikhuvudmanOtsikko: Vs: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Timo Valtonen - Syyskuu 30, 2009, 21:22:00 Todellakin - tehtiinhän sitä ennen pitkiäkin matkoja Sm ykkösillä ja kakkosilla varsinkin viikonloppuisin kun oli junaa Seinäjoelle, Kuopioon, Imatralle. Joku juna taisi olla Tampereelta Riihimäen kautta Lahteen (vai Kouvolaan). En niin tarkkaan seurannut vuorojen lopetusta, että pystyisin muistamaan oliko syynä oikeasti matkustajakato, hintapolitiikka, operaattorin imago vai mikä. Saksassa vähän vastaavat halvat regionaljunat tekevät pitkiäkin matkoja. - Voisi olla Koo-juna Kotkaan, Kuu-juna Kuopioon. Haa-juna Haminanaan, jne.
Otsikko: Vs: Kouvola lähiliikenteen piiriin Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Lokakuu 01, 2009, 08:10:28 Miksi lähiliikennealue on pelkästään Helsingin ympäristössä? Miks'ei esim. Kymenlaaksossa, Varsinais-Suomessa ja Pirkanmaalla ole omia lähiliikennealueita, jotka reunoiltaan nivoutuisivat aina viereiseen alueeseen ja sisäisesti kaukoliikenneverkkoon? Kyllä kansalaisten pitäisi ymmärtää, että tämänkaltainen Suomen kehittäminen kokonaisuutena ja maakuntien pääkaupunkiriippumattomuuden kasvattaminen vaarantaisi kansainvälisen kilpailukykymme ja uhkaisi vakavasti metropolihankettamme! |