Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Simo Virtanen - Kesäkuu 02, 2017, 19:50:34



Otsikko: Volvo tuo S90:t junarahtina Kiinasta Eurooppaan
Kirjoitti: Simo Virtanen - Kesäkuu 02, 2017, 19:50:34
Geely siirsi Volvo S90 tuotannon kokonaan Kiinaan, ollen ensimmäinen Euroopassa myytävä Kiinassa valmistettu automalli.

Poikkeuksellista tuossa on logistiikkaketju eli Geely ilmoittaa kuljettavansa kaikki autot junalla Kiinasta Belgiaan. Asiaa valoittaa Kauppalehden juttu:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ensimmaiset-kiinassa-tehdyt-volvot-saapuvat-eurooppaan--autot-tuodaan-junarahtina/RzVATFda

Onko arvon raadilla tietoa Kiinan ja Euroopan välisen rautatierahdin määristä verrattuna merikuljetuksiin? Suomesta Kiinaan lähetetään konteissa sellua, mutta kovin pienimuotoista se edelleen on.


Otsikko: Vs: Volvo tuo S90:t junarahtina Kiinasta Eurooppaan
Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Kesäkuu 03, 2017, 02:34:52
Geely siirsi Volvo S90 tuotannon kokonaan Kiinaan, ollen ensimmäinen Euroopassa myytävä Kiinassa valmistettu automalli.

Poikkeuksellista tuossa on logistiikkaketju eli Geely ilmoittaa kuljettavansa kaikki autot junalla Kiinasta Belgiaan. Asiaa valoittaa Kauppalehden juttu:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ensimmaiset-kiinassa-tehdyt-volvot-saapuvat-eurooppaan--autot-tuodaan-junarahtina/RzVATFda

Onko arvon raadilla tietoa Kiinan ja Euroopan välisen rautatierahdin määristä verrattuna merikuljetuksiin? Suomesta Kiinaan lähetetään konteissa sellua, mutta kovin pienimuotoista se edelleen on.

Koejunia on ainakin ollut uutisoinnin perusteella niin paljon, että luulisi yhteyksiä olevan enemmänkin... Tai sitten kaikki junaliikenne on on vain kokeellista toimintaa.