Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Jari Välimaa - Kesäkuu 19, 2017, 14:58:31



Otsikko: Uusi operaattori rautatieliikenteeseen?
Kirjoitti: Jari Välimaa - Kesäkuu 19, 2017, 14:58:31
https://www.lvm.fi/-/aurora-rail-oy-lle-toimilupa-rautateiden-tavarankuljetukseen-941321?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

//otsikko korjattu


Otsikko: Vs: uusi operaattori rautatieliikenteenseen ?
Kirjoitti: Petri Tuovinen - Kesäkuu 19, 2017, 20:19:35
Myös Kouvolan Sanomat kirjottaa'
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2017/06/19/.../20171563/4 (http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2017/06/19/Kouvolalaiselle%20Aurora%20Railille%20toimilupa%20rataliikenteen%20tavarankuljetuksiin%20koko%20Suomen%20ratapihoilla/20171563/4)

// linkki lyhennetty


Otsikko: Vs: uusi operaattori rautatieliikenteenseen ?
Kirjoitti: Toni Hartonen - Kesäkuu 22, 2017, 20:38:34
Hienoa!
Sairas näytelmä ollu tämä Suomen rautaliikenteen vapauttaminen. Verratkaa että kumipyöräliikenteessä otettaisiin nyt samoja askelia. Erona se onko asfalttia vai rautaa alla..
Se että voi kuljettaa matkustajia kiskoilla pois lukien VR, niin paljon ehtii vantaassa vettä virrata.
On se rautakisko ihmeellinen juttu.


Otsikko: Vs: uusi operaattori rautatieliikenteenseen ?
Kirjoitti: Vesa Höijer - Kesäkuu 23, 2017, 22:55:31
Moni on sitä mieltä, että kansallisomaisuutta ei saa antaa ulkomaalaisten kapitalistien haltuun. (En kylläkään minä,.)


Otsikko: Vs: uusi operaattori rautatieliikenteenseen ?
Kirjoitti: Simo Virtanen - Kesäkuu 25, 2017, 19:49:48
Moni on sitä mieltä, että kansallisomaisuutta ei saa antaa ulkomaalaisten kapitalistien haltuun. (En kylläkään minä,.)

Mitä kansallisomaisuutta esmes Fenniarailin kapitalistien haltuun on annettu?


Otsikko: Vs: uusi operaattori rautatieliikenteenseen ?
Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Kesäkuu 25, 2017, 22:01:00
Moni on sitä mieltä, että kansallisomaisuutta ei saa antaa ulkomaalaisten kapitalistien haltuun. (En kylläkään minä,.)

Mitä kansallisomaisuutta esmes Fenniarailin kapitalistien haltuun on annettu?

Ainakin se on varmaa, että mikään ei ole tullut, eikä tule, ilmaiseksi.


Otsikko: Vs: Uusi operaattori rautatieliikenteeseen?
Kirjoitti: Jari Välimaa - Kesäkuu 26, 2017, 07:04:02

Junaliikenteen aloittaminen Suomessa tarvitsee kolmea asiaa: Rahaa, Rahaa ja Rahaa. Tämän on FR näyttänyt


Otsikko: Vs: Uusi operaattori rautatieliikenteeseen?
Kirjoitti: Teemu Saukkonen - Kesäkuu 26, 2017, 08:55:13
Minä näkisin vanhan kaluston mieluummin vaikka minkä väreissä, kuin nauloina.


Otsikko: Vs: Uusi operaattori rautatieliikenteeseen?
Kirjoitti: Jari Välimaa - Kesäkuu 26, 2017, 13:46:12
Minä näkisin vanhan kaluston mieluummin vaikka minkä väreissä, kuin nauloina.

Vaikka museokalustoväreissä ?


Otsikko: Vs: Uusi operaattori rautatieliikenteeseen?
Kirjoitti: Vesa Höijer - Kesäkuu 26, 2017, 16:19:10
Onnibussi oli kai aluksi kotimainen vaihtoehto, mutta pian sen omistus siirtyi ulkomaille. Fenniarail ei taida olla pörssiyhtiö, jos olisi, voisin ostaa sen osakkeita muutamalla tonnilla.


Otsikko: Vs: Uusi operaattori rautatieliikenteeseen?
Kirjoitti: Simo Virtanen - Kesäkuu 26, 2017, 20:30:08
Onnibussi oli kai aluksi kotimainen vaihtoehto, mutta pian sen omistus siirtyi ulkomaille. Fenniarail ei taida olla pörssiyhtiö, jos olisi, voisin ostaa sen osakkeita muutamalla tonnilla.

Ilman sitä kirottua ulkomaalaista rahaa ei nykyisen kaltaista onnibussia olisi koskaan syntynyt ja kartellifirmat porskuttaisivat entisellään. Tampere - Helsinkin väli maksaisi pian 40 euroa ja niin kumi- kuin rautapyöräyrityksetkin huutaisivat kuorossa kuinka ei kannata, eikä ole asiakkaitakaan.

Helke ja Möttö aloittivat Tampere - Pori -linjan Mötön äidiltä lainatulla taivaanvanhalla Bovalla. Vain ykköstonneja oli liossa.