Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kalusto => Aiheen aloitti: Juha Riihimäki - Elokuu 06, 2017, 13:31:46



Otsikko: Sr3:lla Helsinkiin?
Kirjoitti: Juha Riihimäki - Elokuu 06, 2017, 13:31:46
Olisiko kellään tietoa, milloin Sr3:ia riittäisi maan vilkkaimman rataosuuden henkilöliikenteeseenkin? Osa vuoroistahan ajetaan edelleen vanhanaikaisesti Susilla.


Otsikko: Vs: Sr3:lla Helsinkiin?
Kirjoitti: Rainer Silfverberg - Elokuu 08, 2017, 13:58:10
Ei tietoa. Kannattaisikohan littera pikkuhiljaa vaihtaa "Tr3":ksi? :D


Otsikko: Vs: Sr3:lla Helsinkiin?
Kirjoitti: Juha Riihimäki - Elokuu 09, 2017, 23:06:00
;)  sanopa muuta!

Ei tietoa. Kannattaisikohan littera pikkuhiljaa vaihtaa "Tr3":ksi? :D

Tänään yksi Tr3:sta näytti tekevän kävelyvauhtisia harjoituksia Helsingin Ilmalan autojuna-asemalla. Ensin ajattelin että kyseessä oli kauko-ohjainkäytön treenailua, mutta kun kauko-ohjain ei ollut veturiin liittyvällä henkilöstöllä näkyvissä, ehkäpä meneillään olikin ihka ensimmäinen ajotunti vähän isommalla koneella :)


Otsikko: Vs: Sr3:lla Helsinkiin?
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Elokuu 10, 2017, 01:28:50
Onko matkustajaliikenteessä mitään, minkä takia Sr3 olisi parempi kuin Sr2? Varamoottori toki auttaa, mutta siitäkin on varmasti enemmän hyötyä tavaraliikenteessä.


Otsikko: Vs: Sr3:lla Helsinkiin?
Kirjoitti: Juha Riihimäki - Elokuu 10, 2017, 17:39:24
No onhan siinä se etu, että Sr3/Tr3 on parempi kuin Sr1. Ainakaan Helsingissä Sr2:ia ei riitä kaikkiin juniin, joten kohentamisen tarvetta tässä olisi vielä selvästi. Voi olla että Sr2 on jopa kustannustehokkaampi kuin Tr3. Mutta taaskaan ei varmaan kilometrikustannuksia kulkuneuvojen välillä ole saatavilla / ne ovat operaattorin hyvin salaista tietoa.