Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Timo Keski-Petäjä - Elokuu 10, 2017, 11:48:53



Otsikko: Lippuautomaatti tarjoaa uudenlaisen asiakaskokemuksen Toijalan asemalla
Kirjoitti: Timo Keski-Petäjä - Elokuu 10, 2017, 11:48:53
Toijalan asemalla on jo muutaman kuukauden ajan saanut kokea junalippujen saatavuuteen liittyviä haasteita, jotka mahdollistavat uudenlaisen asiakaskokemuksen.

Asiakaskokemuksesta on varmasti muidenkin jo tullut soitetuksi automaateista vastaavaan numeroon (joka on eri numero kuin automaateissa tiedoksi annettu numero). - Ja konduktööritkin ovat ehkä "muutaman" kerran kuulleet, että automaatit Toijalassa eivät toimi ;D

Sisällä oleva lippuautomaatti on rehellisesti pimeänä. Tämä ilmaistaan vikalapulla, jota päivänvalo on ehtinyt jo haalistaa - pilvisestä kesästä huolimatta. Mutta toukokuussahan oli paljon valoisia päiviä.

Ulkona oleva toinen automaatti haastaa junamatkustajan innovatiivisella tavalla.

Laite alkaa palvella normaalisti. - Matkatyypin ja matkustajien määrän valinnan jälkeen näkyvillä kuitenkin ovat enää vain *erittäin kapeat* vihreät viirut aivan ruudun alareunassa. Niiden takana olisivat kosketusnäppäimet, joiden kautta pääsisi eteenpäin... mutta viirujen koskettaminen on niin haastavaa, että se on jo mahdotonta!

Näinä aikoina kun uusiakin automaatteja kootaan epätoivoissaan sahalla ja viilalla saa toki olla tyytyväinen, että asemalla on kuitenkin annettu mahdollisuus lipun ostamiseen! - Eihän se mahdollisuus tietenkään vielä lipuksi muutu, mutta mahdollisuus se on silti.

Tässä kohdin kuulen edesmenneen äitini äänen - kuin muinoin ruispuurolautasen äärellä: "Kuules Timo. Ihan ruuhka-Suomessakin on asiakaskokemuksia siitä, että automaatin tuomaa mahdollisuutta ei edes ole! Kukaan ei myy sinulle lippua, vaikka tarjoaisit rahaa. Nauti siis mahdollisuudestasi, sillä kaikilla ei sitä ole!"