Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Jyrki Längman - Tammikuu 23, 2018, 11:47:05



Otsikko: Turku-Uusikaupunki radan sähköistys
Kirjoitti: Jyrki Längman - Tammikuu 23, 2018, 11:47:05
Turku-Uusikaupunki radan sähköistys on tarkoitus aloitta vuonna 2019 ja valmista pitäisi olla vuonna 2020
Radan suunniittelu ja rakennustöiden kilpailutus hoidetaan vuonna 2018 (Tänä vuonna)
Uudenkaupungin kaupunki ja Varsinais-Suomen liitto pohtivat tällähetkellä henkilöliikenteen aloittamista kyseisellä radalla. Henkilöliikenteen uudelleen aloittaminen on Uudenkaupungin kaupungin toiveissa ja se alkaisi vuonna 2020 jos kaupungin toive toteutuisi.


Lähde; Yle uutiset
https://yle.fi/uutiset/3-10035535?origin=rss


Otsikko: Vs: Turku-Uusikaupunki radan sähköistys
Kirjoitti: Tero Korkeakoski - Tammikuu 23, 2018, 22:39:22
Onko Ylivieskan ja Iisalmen välin sähköistämisestä puhuttu vieläkään? Siellä on kuitenkin paljon enemmän liikennettä kuin monella jo sähköistetyllä radalla.


Otsikko: Vs: Turku-Uusikaupunki radan sähköistys
Kirjoitti: Mika Hakala - Tammikuu 24, 2018, 01:06:04
Tuota viivästymistä ihmettelen itsekkin. Kaiketi kyseessä on sitten se tarve leikkaukseen. VR:hän itse avoimesti yritys imagossaan kiukutteli, miten toivomansa Ylivieska-Iisalmi ei toteutunut.
Mikäpä olisi silloin helpompaa kuin ottaa riski ja kokeilla, josko VR suorittaakin itse sähköistyksensä hamuavalle reitilleen. Tuskin siinä ainakaan häviää ja samalla voi kosiskella puoluekannatuksia. Eihän tuon välin bruttotonni-määrät missään lakkautus uhan alla ole, vaikka Pyhäsalmelle tuleekin nyt se lakkautus. Sattaa korkeintaan päästä suosioon seuraava "sähköistysosaamisen vaalimis" listassa.


Otsikko: Vs: Turku-Uusikaupunki radan sähköistys
Kirjoitti: Jouni Hytönen - Tammikuu 24, 2018, 17:02:37
Yksi haitta esimerkiksi pellettijunien ajamisessa Iisalmen ja Ylivieskan kautta Kokkolaan ovat Iisalmen ja Kontiomäen väliltä löytyvät jyrkät ylämäet, jotka estävät täyden Vartiuksen junan vetämisen kahdella veturilla Iisalmen suuntaan. Tarvittaisiin kolmas veturi avuksi Kontiomäen ja Iisalmen välille.


Otsikko: Vs: Turku-Uusikaupunki radan sähköistys
Kirjoitti: Heikki Itävuo - Tammikuu 24, 2018, 17:20:22
Yksi haitta esimerkiksi pellettijunien ajamisessa Iisalmen ja Ylivieskan kautta Kokkolaan ovat Iisalmen ja Kontiomäen väliltä löytyvät jyrkät ylämäet, jotka estävät täyden Vartiuksen junan vetämisen kahdella veturilla Iisalmen suuntaan. Tarvittaisiin kolmas veturi avuksi Kontiomäen ja Iisalmen välille.

Missä ne jyrkät ylämäet ovat, onko yksi heti Kajaanissa Vimpelinvaaran kupeessa? Ovatko ne pahempia kuin Härmänmäki?