Resiina-keskustelu

Resiina => Resiina-lehti => Aiheen aloitti: Teemu Sirkiä - Maaliskuu 28, 2018, 16:32:21



Otsikko: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Maaliskuu 28, 2018, 16:32:21
Uusin lehti oli ilmestynyt tänään, kuitenkin valitettavan huonossa kunnossa. En nyt löydä hakemalla, mutta minusta täällä puitiin aiemminkin tapauksia, joissa lehti saapuu "vandalisoituna" perille. Toki on mahdotonta tietää, missä vaiheessa kuljetusketjua näin on käynyt.


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Jonne Seppänen - Maaliskuu 28, 2018, 17:23:56
Uusin lehti oli ilmestynyt tänään, kuitenkin valitettavan huonossa kunnossa. En nyt löydä hakemalla, mutta minusta täällä puitiin aiemminkin tapauksia, joissa lehti saapuu "vandalisoituna" perille. Toki on mahdotonta tietää, missä vaiheessa kuljetusketjua näin on käynyt.

No jopa on kaltoin kohdeltu. Välillä näitä tulee toimituksen tietoon, jolloin lähetämme uuden lehden. Toki myös postin reklamointi on aiheellista.


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Tommi Koskinen - Maaliskuu 28, 2018, 19:12:36
Pari ajatusta heräsi tuosta mainiosta kuormauspaikat-artikkelista:

- Listan mukaan Kokkolaan tulisi rautapellettiä. Onko tosiaan näin, että (pieni?) osa pelletistä jää Kokkolaan, eikä mene Ykspihlajaan saakka? Tosin artikkelin kartasta Kokkola puuttuu.

- Ainakin vuonna 2015 Pieksämäellä on lastattu raakapuuta (http://vaunut.org/kuva/106893). Artikkelin mukaan Pieksämäellä ei lastata mitään, joten onko tuon paikan lastaus loppunut vai onko artikkelissa virhe? Edit: Tulipa katsottua omia kuvia viime kesältä, myös silloin tuon kuvan paikassa oli lastattuja vaunuja.


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Riku Outinen - Maaliskuu 29, 2018, 07:05:51
Pari ajatusta heräsi tuosta mainiosta kuormauspaikat-artikkelista:

- Listan mukaan Kokkolaan tulisi rautapellettiä. Onko tosiaan näin, että (pieni?) osa pelletistä jää Kokkolaan, eikä mene Ykspihlajaan saakka? Tosin artikkelin kartasta Kokkola puuttuu.

- Ainakin vuonna 2015 Pieksämäellä on lastattu raakapuuta (http://vaunut.org/kuva/106893). Artikkelin mukaan Pieksämäellä ei lastata mitään, joten onko tuon paikan lastaus loppunut vai onko artikkelissa virhe?
Eihän sillä pelletillä Kokkolassa mitään tehdä, joten kaikki menee Yks.

Täytyypä tänään käydä lukemassa tuo lehti.


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Lari Nylund - Maaliskuu 29, 2018, 19:28:20
00430 HELSINKI kuittaa saapuneeksi ehjänä perille. Ens viikolla lehti saakin siivet...


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Juha Puusaari - Maaliskuu 29, 2018, 20:18:01
Kiitoksia hyvästä lukupaketista, 06100:een saapui tänään ehjänä!


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Jyrki Talvi - Maaliskuu 29, 2018, 21:44:29
86300 kiittää ja kuittaa lehden saapuneeksi asiallinen lukupaketti hitaasti kiiruhtaen.


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Maaliskuu 29, 2018, 22:27:12
5l54o vastaanottanut ilolla.

Samaisessa postinumerossa heräsi mainiosta kuormauspaikka-artikkelista lyhytkestoinen järkytyksen tila, sillä lausuttiin siinä alueemme kuormauspaikan lakkaavan vuoden 2oll tappolistan suunnitelmien mukaisesti. Kyseisellä listalla jatkoon hyväksytty Haukivuori on nyt kuitenkin lopetettu, ja toiminta siirtynyt Kalvitsaan. Viime suvena jopa investoitiin kuormausalueelle johtavalle soraväylälle piki. Päivitetty kartta on julkaistu m.m. 2ol6.

https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/158035/Rataverkon+raakaapuuterminaalien+ja+kuormauspaikkojen+kehitt%C3%A4minen.pdf/8ebbc283-f757-43d1-b583-f895ca3d2215


Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Jari Välimaa - Maaliskuu 30, 2018, 07:35:13
5l54o vastaanottanut ilolla.

Samaisessa postinumerossa heräsi mainiosta kuormauspaikka-artikkelista lyhytkestoinen järkytyksen tila, sillä lausuttiin siinä alueemme kuormauspaikan lakkaavan vuoden 2oll tappolistan suunnitelmien mukaisesti. Kyseisellä listalla jatkoon hyväksytty Haukivuori on nyt kuitenkin lopetettu, ja toiminta siirtynyt Kalvitsaan. Viime suvena jopa investoitiin kuormausalueelle johtavalle soraväylälle piki. Päivitetty kartta on julkaistu m.m. 2ol6.

https://www.liikennevirasto.fi/documents/20473/158035/Rataverkon+raakaapuuterminaalien+ja+kuormauspaikkojen+kehitt%C3%A4minen.pdf/8ebbc283-f757-43d1-b583-f895ca3d2215

Mikähän on ollut dokumentissa mainittu "rautatieyritys" ?  taitaa olla dokumentti muutenkin olla jo mennyttä maailmaa kuvaava.



Otsikko: Vs: Resiina 1/2018
Kirjoitti: Jari Kuusinen - Heinäkuu 14, 2018, 20:34:29
Pari ajatusta heräsi tuosta mainiosta kuormauspaikat-artikkelista:

- Ainakin vuonna 2015 Pieksämäellä on lastattu raakapuuta (http://vaunut.org/kuva/106893). Artikkelin mukaan Pieksämäellä ei lastata mitään, joten onko tuon paikan lastaus loppunut vai onko artikkelissa virhe? Edit: Tulipa katsottua omia kuvia viime kesältä, myös silloin tuon kuvan paikassa oli lastattuja vaunuja.

Kyllä siellä lastattiin ja lastataan edelleen, itse olin kyseenalaistamassa lastaustoiminnan olemasssaoloa, eikä kukaan artikkeliin osaa ottanut sitten ilmeisesti ollut varma tai tietoinen asiasta.

No, ensi kerralla sitten varmaan jokainen joka vähääkään luulee tietävänsä jotakin, voinee ottaa osaa vastaavien artikkeleiden tekoon kertomalla vähäisetkin tietämyksensä ennen julkaisuhetkeä!  ;)

Toisekseen tämänkaltaisen artikkelin tekoon olisi pitänyt varata ja antaa aikaa kuukauden sijaan vuosi, niin johan olisi saatu huomatavasti enemmän tietoa kuormauspaikkojen tilanteesta ja samalla varmaan myös kuvia itse kuormauspaikoilta...

Itse olen käynyt artikkelin jälkeen toteamassa mm. että Ylivieskan ja Seinäjoen Ruukin toimipisteille toimitetaan edelleen rautaa rautatiekuljetuksina. Sen sijaan Caverionin Ylivieskan raide lienee viimeksi ollut käytössä ennen Mikael Aron valtaan astumista ja johtoryhmän bonusten maksimointia.