Otsikko: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Kesäkuu 20, 2018, 13:47:48 "Junat ohittavat toisensa kohtauspaikoilla. Eri junien aikataulujen sovittaminen yksiraiteisella radalla on monimutkainen palapeli, jossa yksi muutos aikataulussa voi aiheuttaa ketjureaktion radan muissa osissa.
– Muutaman minuutin pysähdys Haukivuorella hidastaisi Kuopion ja Helsingin välistä junaa 15-40 minuutilla, jotakin jopa tunnilla." https://yle.fi/uutiset/3-10263742 Otsikko: Vs: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Kesäkuu 20, 2018, 13:49:33 Ylläpito voisi siirtää kohtaan Uutiset, tuli vahingossa tänne.
Otsikko: Vs: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja Kirjoitti: Mikko Miettinen - Kesäkuu 20, 2018, 14:35:20 Mihinköhän laskelmiin perustuvat VR:n väitteet 40 minuutin tai tunnin hidastumisista? Aikatauluista katsottuna 9 vuotta sitten, talvella 2009, Kouvolan ja Kuopion välillä useimpien junien matka-aika oli noin 2:50, hitaimmalla (P 701) 3:11 ja Pendolinoilla 2:27-2:31 (ei pysähdyksiä Mäntyharjussa, Haukivuorella ja Suonenjoella).
Vastaavasti alkuvuodesta 2018 nopeimman junan (S 69) matka-aika oli 2:33 ja hitaimman (S 67) 2:44. Junavuoroja yhteen suuntaan oli arkisin 6, vuonna 2009 niitä oli 8, joten luulisi junille olevan paremmin tilaa. Otsikko: Vs: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Kesäkuu 20, 2018, 14:50:45 Mihinköhän laskelmiin perustuvat VR:n väitteet 40 minuutin tai tunnin hidastumisista? Aikatauluista katsottuna 9 vuotta sitten, talvella 2009, Kouvolan ja Kuopion välillä useimpien junien matka-aika oli noin 2:50, hitaimmalla (P 701) 3:11 ja Pendolinoilla 2:27-2:31 (ei pysähdyksiä Mäntyharjussa, Haukivuorella ja Suonenjoella). Vastaavasti alkuvuodesta 2018 nopeimman junan (S 69) matka-aika oli 2:33 ja hitaimman (S 67) 2:44. Junavuoroja yhteen suuntaan oli arkisin 6, vuonna 2009 niitä oli 8, joten luulisi junille olevan paremmin tilaa. Ehkei kannata käyttää liikaa aikaansa VR:n propagandan pohtimiseen. ;D Otsikko: Vs: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja Kirjoitti: Mikko Nyman - Kesäkuu 20, 2018, 15:29:30 Keskeisin kysymys lienee se, miksi monopolissa toimivan yhtiön tarvitsee valehdella?
Otsikko: Vs: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja Kirjoitti: Jarmo Pyytövaara - Kesäkuu 20, 2018, 19:57:03 Ilmeisesti on laskettu, junan / junien matka-aikojen pidennys viikkotasolla, samalla periaatteella kuin uusien junavuorojen määrät nykyisin ilmoitetaan ja jos tämä on väärä arvio, niin sitten on käytetty samaa laskukaavaa, jolla saadaan junien täyttöasteeksi 60%. Joka ilmeisesti, ei pohjaudu ollenkaan, vanhaan Ojalan laskuoppiin. ::) ;D
|