Otsikko: Keitele-Museon lätille uusi talli Suolahden satamaan Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Elokuu 06, 2018, 21:45:02 Äänekosken Kaupunkisanomat uutisoi verkkolehdessään 2.7.2018:
http://aksa.fi/ely-keskuksen-antama-rahoitus-nytkayttaa-suolahden-asema-alueen-kehitysta-eteenpain/ ELY-keskuksen antama rahoitus nytkäyttää Suolahden asema-alueen kehitystä eteenpäin Lainaus Suunnittelilla on lättähatuille varikkorakennus, joka tulee sijoittumaan asemapihalta veturitallin suuntaan. Saimme perjantaina ELY-keskukselta hankkeelle myönteisen rahoituspäätöksen. Suunnittelu lähtee käyntiin syksyllä. Äänekosken kaupunki Toimielimet Kaupunginhallitus Pöytäkirja 21.05.2018 Pykälä 123 http://web28.aanekoski.fi/uusidyna/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=20181534-5 Liite 1 Suolahden junavarikon hankesuunnitelman luonnos; asemapiirros, pohjakuva sekä julkisivukuvat http://web28.aanekoski.fi/uusidyna/kokous/20181534-5-1.PDF Otsikko: Vs: Keitele-Museon lätille uusi talli Suolahden satamaan Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Elokuu 06, 2018, 22:31:21 Hieno uutinen monessakin mielessä.
Varikkorakennus on kohtuuhintainen, ja arkkitehtonisesti suorastaan kaunis. Suolahdessa on tehty määrätietoista työtä kaluston saamiseksi katon alle, ja nyt tavoite on toteutumassa. Näin turvataan kaluston säilyminen pitkälle tulevaisuuteen ja varmistetaan, että toiminta on järkevää, kun resursseja ei tarvitse kuluttaa ulkosäilytyksen aiheuttamien vaurioiden jatkuvaan korjaamiseen. Onnittelut Keitele-Museolle! Otsikko: Vs: Keitele-Museon lätille uusi talli Suolahden satamaan Kirjoitti: Mikko Herpman - Elokuu 07, 2018, 09:18:03 Tämä on meille erittäin iso asia, toki vielä vettä virtaa Äänekoskessa ennen kuin varikko on harjakorkeudessa. Mutta voisi sanoa että yhdennellätoista hetkellä saadaan sääsuojaa Suolahden Dm-7 kalustolle.
Jatkuva tasainen ulkoinen ränsistyminen saadaan tällä tapaa pysäytettyä ja pikkuhiljaa suuntaa käännettyä parempaan. Rakennuksen ulkoisesta habituksesta voisi sanoa että harmaa paroc-laatikkokin olisi toki palvellut. Mutta loppupelissä kustannuksetkaan eivät nouse exponentiaalisesti vaikka tehdään jotain hieman fiksumman näköistä. Otsikko: Vs: Keitele-Museon lätille uusi talli Suolahden satamaan Kirjoitti: Tommi K Hakala - Elokuu 07, 2018, 12:33:03 Nyt hattu päästä ja kumarrus sille, joka on tuon rakennuksen piirtänyt. Aina ihmettelee ulkomailla liikkuessa, miksi siellä pystytään rakentamaan "uusvanhoja" rakennuksia.
Otsikko: Vs: Keitele-Museon lätille uusi talli Suolahden satamaan Kirjoitti: Marko Laine - Elokuu 08, 2018, 11:49:39 Onnittelut Keitele-Museolle! Hieno saavutus ja erinomainen projekti. Kaluston säilyvyyden kannalta pitkällä aikavälillä on tuo sisäsäilytysmahdollisuus erityisen tärkeä.
Nyt kun kyseessä on uudisrakennus (ja tyylikäs sellainen), niin kannattaa muutamaan asiaan kiinnittää huomiota. Mikäli ei ole mahdollisuutta kunnalliseen kaukolämpöön, kannattaa satsata maalämpöön, joka on hintava, mutta on helppohoitoinen ja maksaa itseään pikkuhiljaa takaisin. Valaistuksessa kannattaa miettiä kattoikkunoiden mahdollisuutta, sillä luonnonvalolla säästetään valaistuksen sähkölaskuissa. Museorautatieyhdistyksellä on hyviä kokemuksia sekä maalämmöstä että suurten hallien kattoikkunoista. Molemmilla on saavutettu sekä rahallista säästöä että helppohoitoisuutta. Otsikko: Vs: Keitele-Museon lätille uusi talli Suolahden satamaan Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Lokakuu 27, 2019, 00:43:37 Lainaus Liite 1 Suolahden junavarikon hankesuunnitelman luonnos; asemapiirros, pohjakuva sekä julkisivukuvat http://web28.aanekoski.fi/uusidyna/kokous/20181534-5-1.PDF Tämä oli jo ehtinyt kadota Internetistä. Eihän kenelläkään olisi tallessa tätä liitettä 1? |