Otsikko: Harvinaisempia litteroita Kirjoitti: Petri Sallinen - Toukokuu 20, 2019, 09:31:04 Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti:
Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Toukokuu 20, 2019, 16:52:35 Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti: Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu Y-alkuiset lienevät yhdysliikenteseen? Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita Kirjoitti: Teppo Niemi - Toukokuu 22, 2019, 09:01:16 Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti: Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu Y-alkuiset lienevät yhdysliikenteseen? Millä perusteella. Eihän esim. Gb- Gd- H ja Hdk vaunuisssakaan kerrottu yhdysliikennekelpoisuutta y-kirjaimella. Tai muutenkaan sarjamerkin kirjaimella. Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Toukokuu 22, 2019, 16:16:45 Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti: Y-alkuiset lienevät yhdysliikenteseen? Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu Tämä oli vain oletus, en minä noista niin paljon tiedä :) Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita Kirjoitti: Teppo Niemi - Toukokuu 22, 2019, 19:03:30 Tämä oli vain oletus, en minä noista niin paljon tiedä :) Vinnkinä: Käskylehtien lukeminen vuosien 1946 ja 1958 välillä voisi lisätä tietoa myös yhdysliikenteessä SNTL:n rautateiden kanssa käytettävästä suomalaisesta vaunukalustosta. Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita Kirjoitti: Petri Sallinen - Kesäkuu 26, 2019, 10:43:13 Lisää harvemmin kohdattuja yksityisten vaunujen litteroita vuoden 1911 vaunutilastoista:
Gn (paloöljyvaunu) 14917-14922, 14911-14916, 14923; omistaja Parviainen & Co Gn (paloöljyvaunu) 15601, 15602, 15603-15607; omistaja Merkuljeff Gy (paloöljyvaunu) 15401-15403, 15451, 15452; omistaja Lindman Gm (paloöljyvaunu) 15101-15104, 15151-15157; omistaja Masut Gb (paloöljyvaunu) 15201-15217, 15224-15231; omistaja Parviainen & Co Gr (paloöljyvaunu) 15301-15303; omistaja Ter-Akopoff Gss (rikkihappovaunu) 16001-16004; omistaja Tentelev |