Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kalusto => Aiheen aloitti: Petri Sallinen - Toukokuu 20, 2019, 09:31:04



Otsikko: Harvinaisempia litteroita
Kirjoitti: Petri Sallinen - Toukokuu 20, 2019, 09:31:04
Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti:

Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu
Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu
Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu
Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu
Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu
Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu


Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Toukokuu 20, 2019, 16:52:35
Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti:

Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu
Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu
Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu
Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu
Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu
Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu

Y-alkuiset lienevät yhdysliikenteseen?


Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita
Kirjoitti: Teppo Niemi - Toukokuu 22, 2019, 09:01:16
Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti:

Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu
Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu
Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu
Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu
Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu
Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu

Y-alkuiset lienevät yhdysliikenteseen?

Millä perusteella. Eihän esim. Gb- Gd- H ja Hdk vaunuisssakaan kerrottu yhdysliikennekelpoisuutta y-kirjaimella. Tai muutenkaan sarjamerkin kirjaimella.



Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita
Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Toukokuu 22, 2019, 16:16:45
Vuoden 1946 vaunuluettelosta löytyi ainakin minulle aikaisemmin tuntemattomia litteroita seuraavasti:

Yhn 15451-15462 — Enqvist Oy:n säiliövaunu
Ssl 15501-15505 — Oy Semptalin Ab:n säiliövaunu
Ysru 15531 — Valtion Ruutitehtaan säiliövaunu
Sou 15601-15650 — Outokumpu Oy:n säiliövaunu
Gut 15971 — Enso-Gutzeit Oy:n säiliövunu
Gna 15981-15990 — Kymin Oy:n säiliövaunu
Y-alkuiset lienevät yhdysliikenteseen?

Millä perusteella. Eihän esim. Gb- Gd- H ja Hdk vaunuisssakaan kerrottu yhdysliikennekelpoisuutta y-kirjaimella. Tai muutenkaan sarjamerkin kirjaimella.


Tämä oli vain oletus, en minä noista niin paljon tiedä :)


Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita
Kirjoitti: Teppo Niemi - Toukokuu 22, 2019, 19:03:30

Tämä oli vain oletus, en minä noista niin paljon tiedä :)

Vinnkinä: Käskylehtien lukeminen vuosien 1946 ja 1958 välillä voisi lisätä tietoa myös yhdysliikenteessä SNTL:n rautateiden kanssa käytettävästä suomalaisesta vaunukalustosta.


Otsikko: Vs: Harvinaisempia litteroita
Kirjoitti: Petri Sallinen - Kesäkuu 26, 2019, 10:43:13
Lisää harvemmin kohdattuja yksityisten vaunujen litteroita vuoden 1911 vaunutilastoista:

Gn (paloöljyvaunu) 14917-14922, 14911-14916, 14923; omistaja Parviainen & Co
Gn (paloöljyvaunu) 15601, 15602, 15603-15607; omistaja Merkuljeff
Gy (paloöljyvaunu) 15401-15403, 15451, 15452; omistaja Lindman
Gm (paloöljyvaunu) 15101-15104, 15151-15157; omistaja Masut
Gb (paloöljyvaunu) 15201-15217, 15224-15231; omistaja Parviainen & Co
Gr (paloöljyvaunu) 15301-15303; omistaja Ter-Akopoff
Gss (rikkihappovaunu) 16001-16004; omistaja Tentelev