Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kalusto => Aiheen aloitti: Markus Räsänen - Elokuu 17, 2019, 22:01:43



Otsikko: Sr1:n tehdyt muutokset?
Kirjoitti: Markus Räsänen - Elokuu 17, 2019, 22:01:43
Sr1:t ovat pikkuhiljaa poistumassa Suomen rautateiltä. Mutta vielä Sr1:n tekniikka jaksaa kiinnostaa.

SA-3-automaattikytkimiä ei ollut tilatussa veturissa valmiina, vaan SA-3:t asennettiin jälkikäteen vasta 1980-1990-luvun vaihteessa.

Kysymykseni ei sinällään liity veturin tekniikkaan, vaan siihen kuinka paljon nykypäivänen veturi eroaa alkuperäisestä, tilatusta Sr1:ä?



Otsikko: Vs: Sr1:n tehdyt muutokset?
Kirjoitti: Vesa Höijer - Elokuu 17, 2019, 22:21:28
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sr1#Saneerausta


Otsikko: Vs: Sr1:n tehdyt muutokset?
Kirjoitti: JSL - Elokuu 18, 2019, 00:30:13
Nimenomaan Sr-1 toimitettiin SA-3 kytkimillä jotka POISTETTIIN Suomessa!
Nyt niissä on sensijaan WILLISON-kytkimet.


Otsikko: Vs: Sr1:n tehdyt muutokset?
Kirjoitti: Markus Räsänen - Elokuu 18, 2019, 13:16:19
Nimenomaan Sr-1 toimitettiin SA-3 kytkimillä jotka POISTETTIIN Suomessa!
Nyt niissä on sensijaan WILLISON-kytkimet.

Tätä minä nimenomaan ajoin takaa. SA-3 kytkimien puutos tehdasvalmisteisista vetureista tuli vastaan toisaalla, jonka todenperäisyys on yhtä luotettava kuin Wikipedialla. En moiti että Wikipedia tieto olisi kokonaan palturia, mutta wikin tiedoista useasti puuttuu lähdetieto.