Otsikko: Sr1:n tehdyt muutokset? Kirjoitti: Markus Räsänen - Elokuu 17, 2019, 22:01:43 Sr1:t ovat pikkuhiljaa poistumassa Suomen rautateiltä. Mutta vielä Sr1:n tekniikka jaksaa kiinnostaa.
SA-3-automaattikytkimiä ei ollut tilatussa veturissa valmiina, vaan SA-3:t asennettiin jälkikäteen vasta 1980-1990-luvun vaihteessa. Kysymykseni ei sinällään liity veturin tekniikkaan, vaan siihen kuinka paljon nykypäivänen veturi eroaa alkuperäisestä, tilatusta Sr1:ä? Otsikko: Vs: Sr1:n tehdyt muutokset? Kirjoitti: Vesa Höijer - Elokuu 17, 2019, 22:21:28 https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sr1#Saneerausta
Otsikko: Vs: Sr1:n tehdyt muutokset? Kirjoitti: JSL - Elokuu 18, 2019, 00:30:13 Nimenomaan Sr-1 toimitettiin SA-3 kytkimillä jotka POISTETTIIN Suomessa!
Nyt niissä on sensijaan WILLISON-kytkimet. Otsikko: Vs: Sr1:n tehdyt muutokset? Kirjoitti: Markus Räsänen - Elokuu 18, 2019, 13:16:19 Nimenomaan Sr-1 toimitettiin SA-3 kytkimillä jotka POISTETTIIN Suomessa! Nyt niissä on sensijaan WILLISON-kytkimet. Tätä minä nimenomaan ajoin takaa. SA-3 kytkimien puutos tehdasvalmisteisista vetureista tuli vastaan toisaalla, jonka todenperäisyys on yhtä luotettava kuin Wikipedialla. En moiti että Wikipedia tieto olisi kokonaan palturia, mutta wikin tiedoista useasti puuttuu lähdetieto. |