Otsikko: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Pietu Tuovinen - Lokakuu 16, 2019, 09:46:12 https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oulun-kiviniemeen-tulee-patka-uutta-raidetta-jota-pitkin-malmijunat-ajavat-kainuusta-suoraan-etelaan-heikkilankankaalle-rakennetaan-kilometrin-pituinen-sivuraide/828580/
Otsikko: Vs: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Tuomas Pätäri - Lokakuu 16, 2019, 20:06:22 Uutisessa: "Kolmioraide tulee käsittämään sekä henkilöliikennettä raskasta tavarajunaliikennettä."
??? Otsikko: Vs: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Pietu Tuovinen - Lokakuu 16, 2019, 20:21:01 Uutisessa: "Kolmioraide tulee käsittämään sekä henkilöliikennettä raskasta tavarajunaliikennettä." ??? Ihmettelin itse samaa. Tietenkin jos puhuvat tuossa kolmion kaikista sivuista niin siinä tapauksessa... Otsikko: Vs: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Niila Heikkilä - Lokakuu 17, 2019, 00:16:52 Oulun kolmioraidehanke on Suomen rautateiden lähes 160-vuotisen olemassaolon aikana sikäli historiallinen virstanpylväs että se avaa ensimmäistä kertaa sähköistetyn ympyrän jossa voidaan ajaa suuntaa vaihtamatta rinkiä vaikka loputtomiin.
Otsikko: Vs: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Mika Hakala - Lokakuu 17, 2019, 05:43:10 Väyläviraston Riihimäen kolmioraide esittelyssä ainakin termi "kolmioraide" on sisältänyt kaikki kolmion raiteista. Siinä rakennettua osuutta käsitellään sanalla "yhdysraide".
Kalevalta puuttuu lisäksi samaisessa virkkeestä konjuktio... Varmaan on toimittajan ajatukset menneet sekaisin kirjoittaessaan artikkelia, jonkun google haulla haetun kolmioraide-selitteen kautta. Otsikko: Vs: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Niila Heikkilä - Lokakuu 17, 2019, 14:44:41 Väyläviraston Riihimäen kolmioraide esittelyssä ainakin termi "kolmioraide" on sisältänyt kaikki kolmion raiteista. Siinä rakennettua osuutta käsitellään sanalla "yhdysraide" Onkos Suomessa ollut kolmioraidetta jonka kaikki sivut olisi rakennettu kerralla? Tai että kolmion millään sivulla ei olisi ohittavaa liikennettä? Otsikko: Vs: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Lokakuu 17, 2019, 15:19:43 Onkos Suomessa ollut kolmioraidetta jonka kaikki sivut olisi rakennettu kerralla? Tai että kolmion millään sivulla ei olisi ohittavaa liikennettä? Mitenkäs olisi Tiviän veturinkääntökolmio Parikkalassa? http://vaunut.org/kuva/53462 Otsikko: Vs: Oulun kolmioraiteen ja Heikkilänkankaan liikennepaikan ratasuunnitelmat valmiina Kirjoitti: Jukka Voudinmäki - Lokakuu 18, 2019, 16:34:47 Onkos Suomessa ollut kolmioraidetta jonka kaikki sivut olisi rakennettu kerralla? Tai että kolmion millään sivulla ei olisi ohittavaa liikennettä? Mitenkäs olisi Tiviän veturinkääntökolmio Parikkalassa? http://vaunut.org/kuva/53462 Näitä kaluston kääntöön tarkoitettuja ja todennäköisesti kaikki sivut kerralla rakennettuja kolmioraiteita on ollut rataverkollamme useampiakin. Parikkalan/Tiviän Tetrisuon lisäksi mieleen tulevat ainakin Petäjävesi, Linna, Pihtipudas, Taivalvaara ja Niinisalo. Muuhun kuin pelkkään suunnanvaihtoon tarkoitettuja ovat olleet mm. Teerikangas (Kannonkoski) ja Kollinmäki (Jämsä). Rakennettiinko esim. Salmivaaran ja Aavasaksan kolmioista kaikki sivut kerralla? |