Otsikko: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Jari Välimaa - Tammikuu 12, 2020, 10:29:35 Melkoiset pääsyvaatimukset Tampereella ratikan kuljettajiksi, taitaa olla helpompi päästä veturin kuljettajaksi ? https://vrgroup.studio.crasman.fi/file/dl/i/CCH21A/B6VcUYQRvlXLaAZ6n-iqnA/TampereenRatikka_rekrytilaisuus_17122019.pdf Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Mikko Nyman - Tammikuu 12, 2020, 11:03:50 Miksi ihmeessä ratikkakuskilta edellytetään toisen asteen tutkintoa? Ylioppilaslakki päässäkö sporaa ajetaan?
Ihme juttu, etteivät vaadi oikeustieteen maisterin tutkintoa. Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Jari Välimaa - Tammikuu 12, 2020, 11:06:23 Miksi ihmeessä ratikkakuskilta edellytetään toisen asteen tutkintoa? Ylioppilaslakki päässäkö sporaa ajetaan? Ihme juttu, etteivät vaadi oikeustieteen maisterin tutkintoa. Taitaa tulla oma lakki ratikkakuskille, mutta pääseehän ammattikoulunkin käyneet. Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Mika Hakala - Tammikuu 12, 2020, 11:28:40 Samassa haussa olisi auennut mahdollisuus päästä VR:lle käsienheiluttajaksi. Ehkä epäsuorahaku hallintoportaan ja assistentti sellaiseen on vielä voimassa?
Harmi, ettei Tampereelta löytynyt kunnianhimoa kokeilla jotain uutta toimijaa. Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Jari Välimaa - Tammikuu 12, 2020, 15:48:49 Samassa haussa olisi auennut mahdollisuus päästä VR:lle käsienheiluttajaksi. Ehkä epäsuorahaku hallintoportaan ja assistentti sellaiseen on vielä voimassa? Harmi, ettei Tampereelta löytynyt kunnianhimoa kokeilla jotain uutta toimijaa. Tampere julkisyhteisönä ei voinut valita kuin halvimman tarjouksen tehneen, eli VR-yhtymän. Länsilinjathan oli aika lähellä, ja itse olisin odottanut ulkomaisen toimijan saapuvan tähän tsaarien maahaan tuomaan tuulahdusta länsi-euroopasta. Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Tammikuu 12, 2020, 16:13:05 Ehkä kuvaa työmarkkinoiden tilannetta, jossa tehtävään kuin tehtävään muodostuu iso jono ylikoulutetuista.
Raitiovaununkuljettajan työnkuvassa kuitenkin ilahduttaa, että tämä "tekee kuljettamiseen olennaisesti liittyviä töitä, kuten vaunujen tarkastuksia, hiekoitusta ja kevyitä siivoustehtäviä". Menneessä maailmassa olisi varmaankin tarvittu tähän useita ammattikuntia. Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: JSL - Tammikuu 12, 2020, 17:03:44 Minkäs liiton sopimuksella ne tulee olemaan?
Varmasti VR OY sisällä myös vanhempia työtehtäviä tullaan yhdistelemään raitsikkakokemusten myötä. Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Tammikuu 12, 2020, 20:28:55 Samassa haussa olisi auennut mahdollisuus päästä VR:lle käsienheiluttajaksi. Ehkä epäsuorahaku hallintoportaan ja assistentti sellaiseen on vielä voimassa? Harmi, ettei Tampereelta löytynyt kunnianhimoa kokeilla jotain uutta toimijaa. Tampere julkisyhteisönä ei voinut valita kuin halvimman tarjouksen tehneen Ei pidä paikkaansa. Tampere julkisyhteisönä ei saa valita vain tarjoushinnan perusteella, vaan sillä on velvollisuus käyttää kokonaisharkintaa. Tampere päätti tässä yhteydessä painottaa hintaa erittäin vahvasti, mutta se oli Tampereen päätös, ei minkään lain vaatimus. Julkisyhteisön oikeusturvan kannalta on erittäin merkityksellistä, että laatukriteerit on etukäteen mietitty ja julkaistu tarjouspyynnön yhteydessä. Kun tämä homma on hoidettu asiallisesti, ei ole mitään ongelmaa valita vaikka kaikkein kalleintakin. Näinhän esim. HSL:n bussikilpailutus toimii, mikä todistaa että se on Suomessa mahdollista. (laatupisteitä saisi olla tarjolla paljon enemmän kuin nyt on, mutta ei HSL-alueella aina halvin tarjous voita) Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Mikko Nyman - Tammikuu 12, 2020, 21:57:34 Tampere julkisyhteisönä ei saa valita vain tarjoushinnan perusteella, vaan sillä on velvollisuus käyttää kokonaisharkintaa. Näinhän asia ei tietenkään ole. Voisin kaivaa nuo kilpailutuskriteerit Tampereen sporasta Tampereen kaupungilta ja palata tähän, jos olen jossain kohtaa viisaampi. Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Jari Välimaa - Tammikuu 13, 2020, 06:58:34 Tampere julkisyhteisönä ei saa valita vain tarjoushinnan perusteella, vaan sillä on velvollisuus käyttää kokonaisharkintaa. Näinhän asia ei tietenkään ole. Voisin kaivaa nuo kilpailutuskriteerit Tampereen sporasta Tampereen kaupungilta ja palata tähän, jos olen jossain kohtaa viisaampi. Tästä linkistä löytyvät viralliset asiat Tampereen ratikan liikennöintiallianssin kilpailutuksesta : "Erityisalojen hankintalain 94 §:n 1 momentin toteutumisen varmistamiseksi ryhmittymä Transtech Oy ja Keolis Conseil et Projet SARL:lle sekä VR-Yhtymä Oy:lle lähetettiin 16.4.2019 täsmennyspyyntö koskien poikkeuksellisen alhaisia tarjouksia. Molemmat tarjoajat toimittivat hyväksyttävät selvitykset asetetussa määräajassa." http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Toimielimet/Tampereen_kaupunkiseudun_joukkoliikennelautakunta/Kokous_2442019/Raitiotien_liikennoinnin_hankinta_paatos(93178) Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Topi Lajunen - Tammikuu 14, 2020, 20:48:21 Minkäs liiton sopimuksella ne tulee olemaan? Se lukee ensimmäisessä viestissä linkatussa pdf:ssä. Mutta siltä varalta ettei sinulla ole pdf-yhteensopivaa katseluohjelmaa: "JHL Rautatiealan työehtosopimus, Kaupunkiraideliikenne". Otsikko: Vs: VR muuttuu kaupunkiraide yhtiöksi Kirjoitti: Arto Lopia - Tammikuu 14, 2020, 21:35:54 Ehkä kuvaa työmarkkinoiden tilannetta, jossa tehtävään kuin tehtävään muodostuu iso jono ylikoulutetuista. Raitiovaununkuljettajan työnkuvassa kuitenkin ilahduttaa, että tämä "tekee kuljettamiseen olennaisesti liittyviä töitä, kuten vaunujen tarkastuksia, hiekoitusta ja kevyitä siivoustehtäviä". Menneessä maailmassa olisi varmaankin tarvittu tähän useita ammattikuntia. No ehkä maininta kevyistä siivoustehtävistä, ei aseta kone- ja metallitekniikan tai sähköalan ammattikoulutusta alisteiseen asemaan näiden ihmehärveleiden kuskeja valitessa. Katujunan ajaminen Tampereella on toki erittäin haastava tehtävä, kuitenkin suurin osa käyttäjistä ja Tampereella asuvista ihmisistä on tamperelaisia. Onkohan Matti Näsän työhakemus jo sisällä? |