Otsikko: Toijalan kolmioraiteen tarve Kirjoitti: Jimi Lappalainen - Huhtikuu 08, 2020, 06:18:29 Vuosina 2015–2019 Toijalassa on vaihtanut suuntaa 856 tavarajunaa, eli keskimäärin reilun 51 tunnin välein. Tarvittaisiinko Toijalaan ohitusraide?
Suuri osa noista junista on Uudenkaupungin ja Vainikkalan välillä kulkevia ammoniakkijunia. Myös tyhjiä raakapuuvaunuja on tullut Riihimäeltä Turkuun jonkin verran aikaisempina vuosina. 2015 - 204 junaa (https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.1.2015%20-%2031.12.2015&type=T&cancelled=notall&via=UR%2C%20ITA%7CITA%2C%20UR&page=1) 2016 - 182 junaa (https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.1.2016%20-%2031.12.2016&type=T&cancelled=notall&via=UR%2C%20ITA%7CITA%2C%20UR&page=1) Happojuna poikkeusreitillä 26.6.2016 (https://juliadata.fi/timetables?s=58036&d=26.6.2016), olisiko kyseessä ollut jonkinlainen "juhannuskatko" jossain Tampereen ja Pieksämäen välillä? 2017 - 285 junaa (https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.1.2017%20-%2031.12.2017&type=T&cancelled=notall&via=UR%2C%20ITA%7CITA%2C%20UR&page=1) Noista 80 kappaletta (https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.1.2017+-+31.12.2017&type=T&cancelled=notall&via=HGS%2C+ITA%7CITA%2C+HGS) on poikkeusreitillä olevia happojunia Oriveden ja Jyväskylän välillä 25.6.–3.8.2017 vallinneen liikennekatkon takia. ( "Kiertolaiset" ) 2018 - 108 junaa (https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.1.2018%20-%2031.12.2018&type=T&cancelled=notall&via=UR%2C%20ITA|ITA%2C%20UR&page=1) Happojuna poikkeusreitillä kesäkuussa 7 kertaa (https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.1.2018%20-%2031.12.2019&type=T&cancelled=notall&via=HGS%2C%20ITA|ITA%2C%20HGS&page=1) Riihimäen–Kouvolan kautta. 2019 - 77 junaa (https://juliadata.fi/timetables/advanced?s=1&date=specified&range=1.1.2019%20-%2031.12.2019&type=T&cancelled=notall&via=UR%2C%20ITA%7CITA%2C%20UR&page=1) Otsikko: Vs: Toijalan kolmioraiteen tarve Kirjoitti: JSL - Huhtikuu 08, 2020, 06:38:50 Juu, kyllä, mutta kun työvoimapoliittisista syistä VR OY on ajattanut junia MANSEEN koska siellä on laitettu Turun junaan toiset veturit toiseen päähän niin tämän monen tunnin koukkauksen kolmio poistaisi.
Tarkastelisin myös asiaa siltä kannalta miten paljon ratakapasiteettiä se vapauttaisi samalla mukama ruuhkaiselta Toijala-Tampere väliltä. |