Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Oula ahlholm - Huhtikuu 20, 2020, 06:03:08



Otsikko: Miksi IC Juna mateli 11/43/53 Km/h Kannus-Oulu välillä
Kirjoitti: Oula ahlholm - Huhtikuu 20, 2020, 06:03:08
Mikähän mahtaa olla syynä siihen, että IC23 mateli Juliadatan mukaan ensin 11 Km/h, sitten 53 Km/h ja 43 Km/h.
Veturissa ei ainakaan ollut vikaa, sillä juna kulki Simon kohdalla ylinopeutta, 149 Km/h. ;D
Onko Kannus-Oulu välillä ratatöitä?


Otsikko: Vs: Miksi IC Juna mateli 11/43/53 Km/h Kannus-Oulu välillä
Kirjoitti: Henrik Hietala - Huhtikuu 20, 2020, 07:34:34
Jos tarkoitat eilistä, niin datan nopeustieto on selvästi virheellistä. Tuota tapahtuu aika usein. Juna on pysynyt hyvin aikataulussaan, joten nopeudenkin on täytynyt olla normaali.


Otsikko: Vs: Miksi IC Juna mateli 11/43/53 Km/h Kannus-Oulu välillä
Kirjoitti: Timo Keski-Petäjä - Huhtikuu 20, 2020, 07:34:46
Ainakin Juliasta voi tutkia asiaa. Mene karttaan ja valitse "rajoitukset" tai "ennakkoilmoitukset". Sitten vain zoomailemaan rataosille ja asemille.


Otsikko: Vs: Miksi IC Juna mateli 11/43/53 Km/h Kannus-Oulu välillä
Kirjoitti: Aapo Niemelä - Huhtikuu 20, 2020, 09:42:45
Tämähän on tosi yleistä varsinkin Sr3:lle, nopeuskäyrä on usein ihan mitäsattuu. Joskus harvemmin näin tapahtuu myös Sr1:n ja dieseleiden kanssa, Sr2:lla en ole oikeastaan huomannut vielä kertaakaan.


Otsikko: Vs: Miksi IC Juna mateli 11/43/53 Km/h Kannus-Oulu välillä
Kirjoitti: Topi Lajunen - Huhtikuu 20, 2020, 11:17:32
Sr3-veturin ohjaamo on sen verran hyvin eristetty, ettei gps-signaalikaan meinaa löytää tietään kuljettajan päätelaitteeseen. Gps:ään perustuvasta nopeustiedosta ei voi koskaan vetää varmoja johtopäätöksiä, etenkään Sr3 keulalla.