Otsikko: Espanja aloittaa keskustelun raideleveydestä Kirjoitti: Lauri Rantala - Toukokuu 01, 2021, 12:27:06 "ESPANJA: Hallitus on aloittanut uudelleen pitkään käydyn keskustelun siitä, mikä raideleveys olisi hyväksyttävä päärautatieverkon pääosille, ja kehitysministeriö ja infrastruktuurin hallinnoija ADIF perustivat monialaisten asiantuntijoiden paneelin arvioimaan Red Ferroviaria de Interés General -verkko." Paneeli tutkii verkkoa käytävällä ja arvioi, miten mikä tahansa kansallinen raideleveyden vaihto-ohjelma voitaisiin toteuttaa kustannustehokkaasti, kohdatut ongelmat ja miten se voisi häiritä palveluja. Paneeli johtaa logistiikka- ja teollisuussektorin edustajia rautatieinfrastruktuurin asiantuntijoiden tukemana, kun otetaan huomioon erityisesti tavaraliikenteen tarve. Viimeisten kolmen vuosikymmenen aikana Espanja on kehittänyt suurten nopeuksien verkoston, jossa on suurimmaksi osaksi 1 435 mm reittejä perinteisten 1 668 mm: n raideleveyksien rinnalle, vaikka suurten nopeuksien verkon kasvaessa joitain viimeaikaisia osuuksia on rakennettu laajaraiteiseen tulevaa muuntamista varten. Samaan aikaan kasvaa paine varmistaa, että Espanja on kytketty tehokkaasti eri yleiseurooppalaisiin tavaraliikennekäytäviin ja TEN-T-verkkoon. Tämä on johtanut ratapölkkyjen laajamittaiseen käyttöönottoon, joka on suunniteltu helpottamaan suurten raiteiden reittien muuttamista tulevaisuudessa, ja päätökseen asettaa kaksoisraiteita tietyille strategisille akseleille, kuten Barcelona - Valencia Välimeren käytävä. ------- Käännetty google translatella, joten virheitä voi olla Otsikko: Vs: Espanja aloittaa keskustelun raideleveydestä Kirjoitti: Rainer Silfverberg - Toukokuu 01, 2021, 13:52:30 "ESPANJA: Hallitus on aloittanut uudelleen pitkään käydyn keskustelun siitä, mikä raideleveys olisi hyväksyttävä päärautatieverkon pääosille, ja kehitysministeriö ja infrastruktuurin hallinnoija ADIF perustivat monialaisten asiantuntijoiden paneelin arvioimaan Red Ferroviaria de Interés General -verkko." Paneeli tutkii verkkoa käytävällä ja arvioi, miten mikä tahansa kansallinen raideleveyden vaihto-ohjelma voitaisiin toteuttaa kustannustehokkaasti, kohdatut ongelmat ja miten se voisi häiritä palveluja. Paneeli johtaa logistiikka- ja teollisuussektorin edustajia rautatieinfrastruktuurin asiantuntijoiden tukemana, kun otetaan huomioon erityisesti tavaraliikenteen tarve. Viimeisten kolmen vuosikymmenen aikana Espanja on kehittänyt suurten nopeuksien verkoston, jossa on suurimmaksi osaksi 1 435 mm reittejä perinteisten 1 668 mm: n raideleveyksien rinnalle, vaikka suurten nopeuksien verkon kasvaessa joitain viimeaikaisia osuuksia on rakennettu laajaraiteiseen tulevaa muuntamista varten. Samaan aikaan kasvaa paine varmistaa, että Espanja on kytketty tehokkaasti eri yleiseurooppalaisiin tavaraliikennekäytäviin ja TEN-T-verkkoon. Tämä on johtanut ratapölkkyjen laajamittaiseen käyttöönottoon, joka on suunniteltu helpottamaan suurten raiteiden reittien muuttamista tulevaisuudessa, ja päätökseen asettaa kaksoisraiteita tietyille strategisille akseleille, kuten Barcelona - Valencia Välimeren käytävä. ------- Käännetty google translatella, joten virheitä voi olla Saa nähdä maksaako EU kuinka paljon tähänkin hommaan? Otsikko: Vs: Espanja aloittaa keskustelun raideleveydestä Kirjoitti: Lauri Rantala - Toukokuu 01, 2021, 15:46:45 Saa nähdä maksaako EU kuinka paljon tähänkin hommaan? Jos Espanja saa sekä cef-tuet että koheesiorahastotuet, niin voidaan olla Rail Baltikan luokassa eli 85 % |