Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Lauri Rantala - Toukokuu 01, 2021, 12:27:06



Otsikko: Espanja aloittaa keskustelun raideleveydestä
Kirjoitti: Lauri Rantala - Toukokuu 01, 2021, 12:27:06

"ESPANJA: Hallitus on aloittanut uudelleen pitkään käydyn keskustelun siitä, mikä raideleveys olisi hyväksyttävä päärautatieverkon pääosille, ja kehitysministeriö ja infrastruktuurin hallinnoija ADIF perustivat monialaisten asiantuntijoiden paneelin arvioimaan Red Ferroviaria de Interés General -verkko."

Paneeli tutkii verkkoa käytävällä ja arvioi, miten mikä tahansa kansallinen raideleveyden vaihto-ohjelma voitaisiin toteuttaa kustannustehokkaasti, kohdatut ongelmat ja miten se voisi häiritä palveluja.

Paneeli johtaa logistiikka- ja teollisuussektorin edustajia rautatieinfrastruktuurin asiantuntijoiden tukemana, kun otetaan huomioon erityisesti tavaraliikenteen tarve.

Viimeisten kolmen vuosikymmenen aikana Espanja on kehittänyt suurten nopeuksien verkoston, jossa on suurimmaksi osaksi 1 435 mm reittejä perinteisten 1 668 mm: n raideleveyksien rinnalle, vaikka suurten nopeuksien verkon kasvaessa joitain viimeaikaisia ​​osuuksia on rakennettu laajaraiteiseen tulevaa muuntamista varten.

Samaan aikaan kasvaa paine varmistaa, että Espanja on kytketty tehokkaasti eri yleiseurooppalaisiin tavaraliikennekäytäviin ja TEN-T-verkkoon.

Tämä on johtanut ratapölkkyjen laajamittaiseen käyttöönottoon, joka on suunniteltu helpottamaan suurten raiteiden reittien muuttamista tulevaisuudessa, ja päätökseen asettaa kaksoisraiteita tietyille strategisille akseleille, kuten Barcelona - Valencia Välimeren käytävä.

-------
Käännetty google translatella, joten virheitä voi olla


Otsikko: Vs: Espanja aloittaa keskustelun raideleveydestä
Kirjoitti: Rainer Silfverberg - Toukokuu 01, 2021, 13:52:30

"ESPANJA: Hallitus on aloittanut uudelleen pitkään käydyn keskustelun siitä, mikä raideleveys olisi hyväksyttävä päärautatieverkon pääosille, ja kehitysministeriö ja infrastruktuurin hallinnoija ADIF perustivat monialaisten asiantuntijoiden paneelin arvioimaan Red Ferroviaria de Interés General -verkko."

Paneeli tutkii verkkoa käytävällä ja arvioi, miten mikä tahansa kansallinen raideleveyden vaihto-ohjelma voitaisiin toteuttaa kustannustehokkaasti, kohdatut ongelmat ja miten se voisi häiritä palveluja.

Paneeli johtaa logistiikka- ja teollisuussektorin edustajia rautatieinfrastruktuurin asiantuntijoiden tukemana, kun otetaan huomioon erityisesti tavaraliikenteen tarve.

Viimeisten kolmen vuosikymmenen aikana Espanja on kehittänyt suurten nopeuksien verkoston, jossa on suurimmaksi osaksi 1 435 mm reittejä perinteisten 1 668 mm: n raideleveyksien rinnalle, vaikka suurten nopeuksien verkon kasvaessa joitain viimeaikaisia ​​osuuksia on rakennettu laajaraiteiseen tulevaa muuntamista varten.

Samaan aikaan kasvaa paine varmistaa, että Espanja on kytketty tehokkaasti eri yleiseurooppalaisiin tavaraliikennekäytäviin ja TEN-T-verkkoon.

Tämä on johtanut ratapölkkyjen laajamittaiseen käyttöönottoon, joka on suunniteltu helpottamaan suurten raiteiden reittien muuttamista tulevaisuudessa, ja päätökseen asettaa kaksoisraiteita tietyille strategisille akseleille, kuten Barcelona - Valencia Välimeren käytävä.

-------
Käännetty google translatella, joten virheitä voi olla

Saa nähdä maksaako EU kuinka paljon tähänkin hommaan?


Otsikko: Vs: Espanja aloittaa keskustelun raideleveydestä
Kirjoitti: Lauri Rantala - Toukokuu 01, 2021, 15:46:45

Saa nähdä maksaako EU kuinka paljon tähänkin hommaan?

Jos Espanja saa sekä cef-tuet että koheesiorahastotuet, niin voidaan olla Rail Baltikan luokassa eli 85 %