Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Laura Jänis - Joulukuu 16, 2009, 19:57:10



Otsikko: Sr1 ja Sr2 IC:n keulilla Lappeenrannassa
Kirjoitti: Laura Jänis - Joulukuu 16, 2009, 19:57:10
Alueuutisissa kuvasivat Lappeenrannan asemalla, jonne saapui IC keulillaan Sr1 ja Sr2. Mistähän moinen yhdistelmä?


Otsikko: Vs: Sr1 ja Sr2 IC:n keulilla Lappeenrannassa
Kirjoitti: Risto Heikkinen - Joulukuu 16, 2009, 22:32:51
Siinähän puhuivatkin junien myöhästelystä ja veturien rikkoontumisista. Oisko marsu levinny juuri sopivaan aikaan ku hinauksessa oli?  ;D


Otsikko: Vs: Sr1 ja Sr2 IC:n keulilla Lappeenrannassa
Kirjoitti: Tomi Lapinlampi - Joulukuu 16, 2009, 23:13:08
Kaikesta päätellen kyseessä oli eilinen (eli tiistain) IC4, jonka kulku tyssäsi ilmeisesti pakkasesta johtuneeseen virroitinongelmaan. Sr1 on käynyt noukkimassa hyytyneen junan, kuten uutislähetyksen kuvista näkyy.

- Tomi


Otsikko: Vs: Sr1 ja Sr2 IC:n keulilla Lappeenrannassa
Kirjoitti: Risto Itkonen - Joulukuu 17, 2009, 08:11:56
Sr1 on Siperian susi, joka toimii pikemmiten paremmin pakkasella, kun taas kosteudelle herkkänä se hyytyy Vuosaaren radan tunneleihin. Kaluston hankinnoissa olisi huomioitava Suomen ilmasto!


Otsikko: Vs: Sr1 ja Sr2 IC:n keulilla Lappeenrannassa
Kirjoitti: Tuomas Pätäri - Joulukuu 17, 2009, 19:35:56
Eiköhän molemmat sähköveturityypit ole ainakin "aika" hyvin suoriutuneet haastavassa ilmastossamme. Verrattuna vaikkapa johonkin muuhun kalustoon.

Suomen ilmaston huomioiminen tarkoittaa melkein samaa, kuin että huomioisi kaikki yleensäkin mahdolliset säätilat. Onhan se kieltämättä haastavaa :)