Otsikko: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Oula Ahlholm - Tammikuu 21, 2022, 12:13:37 Vanha Saksalainen testivaunu siirtyy Pelastuslaitoksen käyttöön. Vaunu on valmistettu vuonna 1981.
Lähde: Tampereen Ratikan Twitter. Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Rainer Silfverberg - Tammikuu 21, 2022, 14:17:51 Vanha Saksalainen testivaunu siirtyy Pelastuslaitoksen käyttöön. Vaunu on valmistettu vuonna 1981. Siis aiotaanko se polttaa vai jääkö pidempiaikaiseen koulutus tms käyttöön? Lähde: Tampereen Ratikan Twitter. Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Niko Salo - Tammikuu 21, 2022, 14:22:20 Harjoituskäyttöön menee.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008551513.html Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Simo Virtanen - Tammikuu 21, 2022, 20:57:36 Hetken jo elättelin toiveita, että saisimme sammutusjunan, mutta ei..
Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Arto Papunen - Tammikuu 22, 2022, 00:58:39 Ihan Pirkanmaan pelastuslaitos eikä Tampereen!
Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Lauri Rantala - Tammikuu 22, 2022, 09:31:31 Ihan Pirkanmaan pelastuslaitos eikä Tampereen! jes, tässä on vielä faktat jotka tuntuivat olevan kadoksissa tästä vaunusta: https://www.raitio.org/suomen-raitiotiet-ja-raitiovaunut/tampere/raitiovaunut-tampere/koevaunu-tw6000/ Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Elmeri Lehtovirta - Helmikuu 01, 2022, 22:23:19 Hetken jo elättelin toiveita, että saisimme sammutusjunan, mutta ei.. SamaOtsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Helmikuu 01, 2022, 23:41:27 Osaako joku viisas sanoa, mitä tuolla ratikalla voi käytännössä harjoitella? Vanhana korkealattiaisena ratikkana sen sisätiloissa on aika paljon eroja Tampereen Articeihin. Jotain teleihin ja nostamiseen liittyvää? Sähköasioita? Vai mitä ihmettä?
Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Oula Ahlholm - Helmikuu 02, 2022, 07:05:40 Osaako joku viisas sanoa, mitä tuolla ratikalla voi käytännössä harjoitella? Vanhana korkealattiaisena ratikkana sen sisätiloissa on aika paljon eroja Tampereen Articeihin. Jotain teleihin ja nostamiseen liittyvää? Sähköasioita? Vai mitä ihmettä? Olisikohan onnettomuustilanteita, tms? Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Simo Virtanen - Helmikuu 02, 2022, 08:35:24 Osaako joku viisas sanoa, mitä tuolla ratikalla voi käytännössä harjoitella? Vanhana korkealattiaisena ratikkana sen sisätiloissa on aika paljon eroja Tampereen Articeihin. Jotain teleihin ja nostamiseen liittyvää? Sähköasioita? Vai mitä ihmettä? Varmaankin telistä tunkkaamista, jotta saadaan alle jäänyt henkilö vapaaksi ja vaunun paikallaan pysymisen varmistamista. Miksi ei myös virroittimeen ja ajolankaan liittyviä toimenpiteitä eli hätämaadoitusta ym. Olettaisin, että Kangasalan harjoitusalueelle tulee samalla pätkä rataa ratikan alle ja sähköradan hilppeet päälle. Edit: Eli jälleen tulee uusi ratikkakaupunki kartalle. Mikkeli saa Kangasalan seurakseen. Kajaanissa on rata, mutta taitaa vähän vaihtelevasti olla ratikoita radalla. TAYS:in linjan jatko saa päätepysäkkinsä aika lähelle tuota pelastuslaitoksen harjoitusaluetta, mutta alpen ratikka ehtii ensin Kangasalle. Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Rainer Silfverberg - Helmikuu 02, 2022, 09:43:25 Osaako joku viisas sanoa, mitä tuolla ratikalla voi käytännössä harjoitella? Vanhana korkealattiaisena ratikkana sen sisätiloissa on aika paljon eroja Tampereen Articeihin. Jotain teleihin ja nostamiseen liittyvää? Sähköasioita? Vai mitä ihmettä? Varmaankin telistä tunkkaamista, jotta saadaan alle jäänyt henkilö vapaaksi ja vaunun paikallaan pysymisen varmistamista. Miksi ei myös virroittimeen ja ajolankaan liittyviä toimenpiteitä eli hätämaadoitusta ym. Olettaisin, että Kangasalan harjoitusalueelle tulee samalla pätkä rataa ratikan alle ja sähköradan hilppeet päälle. Edit: Eli jälleen tulee uusi ratikkakaupunki kartalle. Mikkeli saa Kangasalan seurakseen. Kajaanissa on rata, mutta taitaa vähän vaihtelevasti olla ratikoita radalla. TAYS:in linjan jatko saa päätepysäkkinsä aika lähelle tuota pelastuslaitoksen harjoitusaluetta, mutta alpen ratikka ehtii ensin Kangasalle. Tuleeko sinne niin pitkä rata että ratikkaa voi liikutella, sähkön voimalla? Otsikko: Vs: Tampereen pelastuslaitos saa ratikan Kirjoitti: Simo Virtanen - Helmikuu 02, 2022, 09:45:27 Osaako joku viisas sanoa, mitä tuolla ratikalla voi käytännössä harjoitella? Vanhana korkealattiaisena ratikkana sen sisätiloissa on aika paljon eroja Tampereen Articeihin. Jotain teleihin ja nostamiseen liittyvää? Sähköasioita? Vai mitä ihmettä? Varmaankin telistä tunkkaamista, jotta saadaan alle jäänyt henkilö vapaaksi ja vaunun paikallaan pysymisen varmistamista. Miksi ei myös virroittimeen ja ajolankaan liittyviä toimenpiteitä eli hätämaadoitusta ym. Olettaisin, että Kangasalan harjoitusalueelle tulee samalla pätkä rataa ratikan alle ja sähköradan hilppeet päälle. Edit: Eli jälleen tulee uusi ratikkakaupunki kartalle. Mikkeli saa Kangasalan seurakseen. Kajaanissa on rata, mutta taitaa vähän vaihtelevasti olla ratikoita radalla. TAYS:in linjan jatko saa päätepysäkkinsä aika lähelle tuota pelastuslaitoksen harjoitusaluetta, mutta alpen ratikka ehtii ensin Kangasalle. Tuleeko sinne niin pitkä rata että ratikkaa voi liikutella, sähkön voimalla? Tuskin. Maksaisi aika paljon. Jos pitää siirtää niin hinaamalla liikkunee ne metrit mitä tarvitsee. |