Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Radat ja laitteet => Aiheen aloitti: Lauri Mannervaara - Toukokuu 01, 2022, 19:27:30



Otsikko: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Lauri Mannervaara - Toukokuu 01, 2022, 19:27:30
Tämä on asia jota olen miettinyt monta vuotta, olisiko kenelläkään vastausta kysymykseeni?


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Jaakko Pehkonen - Toukokuu 01, 2022, 21:12:00
https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Rainer Silfverberg - Toukokuu 02, 2022, 07:51:28
Mitä sillä miehityksellä tarkoitetaan? Esim laskumäkihenkilökuntaa? Tai raja-asemien henkilökuntaa. Rajalla tosin taitaa olla aika hiljaista nyt.


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Nikolas Peippo - Toukokuu 02, 2022, 12:39:35
https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!

Joensuussa on vaihdemies kolmessa eri vaihdepiirissä; Sulku, Pelto ja Etelä. Pellossa on kampiasetinlaitteen takana neljä vaihdetta. Näiden lisäksi on liikenteenohjaaja Jokisuu, joka kääntelee niitä harvoja sähkövaihteita joita Joensuu Asemalla on.


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Jaakko Pehkonen - Toukokuu 02, 2022, 16:16:07
https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!

Joensuussa on vaihdemies kolmessa eri vaihdepiirissä; Sulku, Pelto ja Etelä. Pellossa on kampiasetinlaitteen takana neljä vaihdetta. Näiden lisäksi on liikenteenohjaaja Jokisuu, joka kääntelee niitä harvoja sähkövaihteita joita Joensuu Asemalla on.

Onko Jokisuu fyysisesti Joensuussa vai jossain muualla? Oulu Aseman liikennettä ohjaava Osu on käsittääkseni Oulun liikenteenohjausrakennuksessa joka on Oulun henkilöasema alueen eteläpäässä.


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Nikolas Peippo - Toukokuu 02, 2022, 16:18:43
https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!

Joensuussa on vaihdemies kolmessa eri vaihdepiirissä; Sulku, Pelto ja Etelä. Pellossa on kampiasetinlaitteen takana neljä vaihdetta. Näiden lisäksi on liikenteenohjaaja Jokisuu, joka kääntelee niitä harvoja sähkövaihteita joita Joensuu Asemalla on.

Onko Jokisuu fyysisesti Joensuussa vai jossain muualla? Oulu Aseman liikennettä ohjaava Osu on käsittääkseni Oulun liikenteenohjausrakennuksessa joka on Oulun henkilöasema alueen eteläpäässä.

Jokisuu siirtyi pois Joensuusta muistaakseni 1.1.2021, nykyään sitä ohjataan ymmärtääkseni sieltä mistä milloinkin sopii, useimmiten kai Kouvolasta.


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Jyrki Talvi - Toukokuu 02, 2022, 21:59:52
Onko Vainikkalassa Junasuoritus.


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Joona Kärkkäinen - Toukokuu 02, 2022, 22:18:54
Onko Vainikkalassa Junasuoritus.
Ei ole ollut pariin vuoteen.


Otsikko: Vs: Onko millään rautatieasemalla Suomessa enää miehitystä?
Kirjoitti: Lauri Mannervaara - Toukokuu 03, 2022, 20:47:24
https://juliadata.fi/artikkelit/pm-mi_kauko/ Ihan lopussa on mainita että Inkeroisissa olisi vielä miehitys. Oulun Tavarassa (vaidepiiri Alusta) ja Oulu Nokelassa on vielä käsikääntöisiä vaihteita joita vaihdemiehet kääntelee, Nokelassa on myös kampiasetinlaite. Kuopiossa taitaa olla myös Kampiasetinlaite vai oliko kaksikin tavararatapihalla joten sielläkin lienee miehitys. Ja mikä on Joensuussa tilanne, taitaa olla sielläkin vielä vaihdemiehiä ja oliko kampiasetinlaite vielä myös käytössä?

Varmaan on muitakin, ja korjatkaa jos tuossa tuli virheitä!
Juu, näin arvelinkin. Inkeroisissa kun kävin noin kuukausi sitten, siellä oli henkilöstön työpiste. Ja siellä sitten aina vaihtotöiden välissä käytiin kahvilla.