Otsikko: LVM - alueellinen seutuliikenne Kirjoitti: Eljas Pölhö - Kesäkuu 11, 2022, 23:01:23 Minut oli ehdotettu alueellisen seutuliikenten keskustelijaksi, mutta taisin ennakkoon tehdyssä kyselyssä olla liian hankala.
- - - [Haukivuoren] Aluejohtokunnan kokouksessa sovittiin, että minä osallistun. Lähetin ilmoittautumiskaavakkeen ja aiheita keskustelun pohjaksi. Ne kuitattiin vastaanotetuiksi. En saanut koskaan teams-linkkiä ja vähän ennen kokousta soitin liikenneministeriöön ja pyysin linkkiä, joka luvattiin, muttei koskaan tullut. Vasta keskustelun jälkeen sain alustukset ja yhteenvedon keskustelussa esiintyneistä aiheista. En hyväksy, että minut hiljennettiin tuolla tavoin, koska olen työni puolesta varmasti käsitellyt seutujunaliikennettä monipuolisemmin kuin kukaan alustajista. Lähetin omat kommenttini kaikille alustajille oheisella PDF:llä asianomaisten kirjaamojen kautta, eli tein asian näkyväksi vähän hankalammalla tavalla. PDF:n saivat: Timo Harakka, LVM, ministeri (saapahan taas kerran ihmetellä "mikä se Haukivuori on, kun sihen aina törmää” Jani von Lanzen, LVM, johtava asiantuntija (tilaisuuden isäntä) Timo Kievari, LVM, yksikön johtaja Marko Leimio, YVV, ylitarkastaja Anna Miettinen, Väylävirasto, projektipäällikkö Anna Pätynen, Traficom, erityisasiantuntija Juho Hannukainen, VR, matkustajaliikenteen suunnittelujohtaja Milla Parkkila, LVM, assistentti Koska lähetin kirjaamojen kautta, niin eivät voine hävittää viestiä, vaan hallintolain 434/2003 21§:n perusteella se on siirretty heille käsiteltäväksi. Joutunevat lukemaan onko viestissä mitään, mihin on pakko vastata (paluumuuttajan oletus). PDF kertoo kommenttini, jos haluat lukea Otsikko: Vs: LVM - alueellinen seutuliikenne Kirjoitti: Erkki Nuutio - Kesäkuu 12, 2022, 10:26:46 Kiitos kokemusperäisistä suuntaviitoistasi nykyisen, vain kehnommaksi menevän tilanteen korjaamiseksi.
"Vastuullisten" mielestä kokouksissa pitää siis vain hymistellä, jotta nämä voisivat jatkaa vanhaan malliin. Noin vuosi sitten maamme otti vastuullemme kuuden miljardin velkavastuun ns. Korona-paketissa - vain persut vastustivat. Paketin sadat miljardit eurot löysää rahaa loivat päätekijänä nykyisen euroopanlaajuisen inflaation. Pahinta silti oli, että Suomi sai kuudesta miljardistaan hankkeisiimme vain noin miljardin. Tämä johtuu suurimmalta osalta siitä, että LiVi ei kyennyt tekemään perusteltuja ja kunnianhimoisia (=suosittu viherpoliittinen sana) suunnitelmaesityksia Suomen liikennehankkeista. Mitä nämä puuttuneet hankkeet olisivat voineet olla? Esimerkki 1: Matkaketjujen kehittäminen haja-alueiden ja keskuskaupunkien välillä : 300...500 miljoonaa euroa. Varmasti perustellumpi kuin italialaisten rakennusremonttien maksatus Korona-rahoillamme. Esimerkki 2: Tallinnan rautatietunnelin hankesuunnittelu ja rakentamisen aloittaminen : 2 miljardia euroa. Tälle olisimme saaneet 100% varmasti Baltian maiden, Puolan ja Saksan (ja NATOn) voimakkaan tuen. Ehdotusta ei LiViltä tullut koska sähläiltiin tuppukylien tunnin junia! Vielä näidenkin summien jälkeen olisimme saaneet takaisin vasta noin puolet velkavastuullemme siirtyneestä kuudesta miljardista koronaelvytyseurosta. Saimme toki yli kuuden prosentin inflaation. Takapihallani on harakka, jolle tiputan aamuisin leipien loppusiivuja. Mielestäni emme saisi tyytyä vain loppusiivuihin ja antaa kelmimpien valtioiden viedä tarpeelliset eväämme ahnaisiin suihinsa. Otsikko: Vs: LVM - alueellinen seutuliikenne Kirjoitti: Jukka Ahtiainen - Kesäkuu 12, 2022, 11:54:03 Painavaa tekstiä edellä. Linkki yhteen sinivihreään kuvaan http://vaunut.org/kuva/155408?u=2471&d=12.06.2022
|