Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Mika Hakala - Syyskuu 01, 2022, 14:52:06



Otsikko: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Mika Hakala - Syyskuu 01, 2022, 14:52:06
Tehostetua kunnossapitoa jatketaan 3,5milj. eurolla ensi vuonna. Lisäksi rataosalle myönnetään 300 000e suunnittelurahaa.

https://yle.fi/uutiset/3-12604481


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Johannes Erra - Syyskuu 01, 2022, 17:30:11
Ideaalissa tapauksessa tällaiselle radalle, jolla edelleen riittää liikennettä huolimatta tämän vuoden aikana tapahtuneesta liikennevirtojen uudelleenorientaatiosta, totta kai pitäisi löytyä rahaa pitkälle aikavälille. Jos se ei koko rataosalle ole mahdollista, aivan vähintään pitäisi osuus Seinäjoki-Teuva laittaa kuntoon raakapuukuljetuksia varten. Tavaramäärät mainitulla osuudella ovat ilman muuta sellaista luokkaa, ettei sulkemista voi perustella.


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Ilari Eskelinen - Syyskuu 15, 2022, 10:33:17
Kaskisiin suunnitellaan uutta suurta kartonkitehdasta.

https://www.metsagroup.com/fi/metsaboard/uutiset-ja-julkaisut/news/2022/metsa-board-kaynnistaa-esisuunnittelun-uudesta-taivekartonkitehtaasta-kaskisissa/


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Simo Virtanen - Syyskuu 15, 2022, 11:47:06
Kaskisiin suunnitellaan uutta suurta kartonkitehdasta.

https://www.metsagroup.com/fi/metsaboard/uutiset-ja-julkaisut/news/2022/metsa-board-kaynnistaa-esisuunnittelun-uudesta-taivekartonkitehtaasta-kaskisissa/

Hieno uutinen Kaskisille ja siinä samalla suupohjan radallekin. Voisi tietää sellupendeliä radalle. Miksei lopputuotteellekin Vuosaareen. Voi tietysti olla, että sellu laivattaisiin Kemistä ja lopputuotteet suoraan laivaan, mutta taitaa konttiliikenne kulkea pääosin Suomenlahden satamista.


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Riku Outinen - Syyskuu 15, 2022, 11:59:30
Kaskisiin suunnitellaan uutta suurta kartonkitehdasta.

https://www.metsagroup.com/fi/metsaboard/uutiset-ja-julkaisut/news/2022/metsa-board-kaynnistaa-esisuunnittelun-uudesta-taivekartonkitehtaasta-kaskisissa/

Hieno uutinen Kaskisille ja siinä samalla suupohjan radallekin. Voisi tietää sellupendeliä radalle. Miksei lopputuotteellekin Vuosaareen. Voi tietysti olla, että sellu laivattaisiin Kemistä ja lopputuotteet suoraan laivaan, mutta taitaa konttiliikenne kulkea pääosin Suomenlahden satamista.


Samaa itse ajattelin että huonoimmassa skenaariossa ei vaikuttaisi juuri mitenkään junaliikenteeseen, kait Kaskisista voisi laivalla ajaa syöttöliikennettä Hanko ja Vuosaari sektoreille jotka on olleet Metsä Boardin vahvimmat vientisatamat. Mutta positiivinen uutinen kaikkinensa.


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Jyrki Talvi - Syyskuu 15, 2022, 21:52:57
Toivottavasti tehdas investointi tuo, lisää liikennettä.


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Simo Virtanen - Syyskuu 16, 2022, 12:47:27
Toivottavasti tehdas investointi tuo, lisää liikennettä.

Toivotaan. Tampereella vähän odottavat tunnelmat. Miten käy Takon ja Kyröskosken tehtaiden? Kaskisten tehdas olisi kapasiteetiltaan tuplasti suurempi kuin nämä kaksi yhteensä.

VR yhtymässä varmasti odotellaan innolla, että Viinikan varastoterminaalialue tyhjenisi ja sen saisi myydä gryndereille.


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Matti Grönroos - Syyskuu 16, 2022, 19:28:56
Kaskisiin suunnitellaan uutta suurta kartonkitehdasta.

https://www.metsagroup.com/fi/metsaboard/uutiset-ja-julkaisut/news/2022/metsa-board-kaynnistaa-esisuunnittelun-uudesta-taivekartonkitehtaasta-kaskisissa/

Hieno uutinen Kaskisille ja siinä samalla suupohjan radallekin. Voisi tietää sellupendeliä radalle. Miksei lopputuotteellekin Vuosaareen. Voi tietysti olla, että sellu laivattaisiin Kemistä ja lopputuotteet suoraan laivaan, mutta taitaa konttiliikenne kulkea pääosin Suomenlahden satamista.


Rauman satama on konttiliikenteen TEU-volyymeissä Suomen kolmonen KotkaHaminan ja Helsingin jälkeen. Sen volyymit ovat runsaat puolet Helsingistä (vuoden 2019 tilastojen mukaan; viimeinen vuosi ennen koronaa). Kaikki muut tulevat kaukana jäljessä: kaikki loput yhteensä ovat runsaat puolet Raumasta.


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Arto Papunen - Huhtikuu 02, 2024, 18:32:04
Taitaa radan liikenne loppua: https://yle.fi/a/74-20081773


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Simo Virtanen - Huhtikuu 02, 2024, 19:36:46
Taitaa radan liikenne loppua: https://yle.fi/a/74-20081773

Ministeri vissiin on siirtämässä rautatieinfran rahoja muille liikennemuodoille. Siis jos ja kun lupaa rahojen pysyvän Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla.


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Mika Hakala - Huhtikuu 03, 2024, 09:01:59
Ministeri Lulu itse Kristiinankaupungista, joten ei ihme, että ulostulo vaikuttaa, kuin olisi Kremliltä rahaa saannut. Onhan kyseessä nyt naapurikaupunki...

Toivottavasti siirto paikalliskalkkunoihin ei onnistu, vaan menevät nekin säästöinä sitten jonnekin "Turun tunnin junaan" tai Petterin pimeään peliluollaan...


Otsikko: Vs: Suupohjan rata sai taas vuoden jatkoaikaa (2023)
Kirjoitti: Ari Virtanen - Huhtikuu 03, 2024, 23:26:00
"Suupohjan radan puolustajat eivät heitä kirvestä kaivoon, vaikka ministeri kertoi peruskorjausrahojen siirtyvän muihin kohteisiin" https://yle.fi/a/74-20081958