Otsikko: Tk3 1147-1166 (Frichs) vastaanotto Kirjoitti: Eljas Pölhö - Toukokuu 18, 2023, 09:22:45 Ohessa yhteenveto vetureiden vastaanottopäivistä tehtaalla Tanskassa ja uudelleen käyttökuntoon koottuna Hyvinkään konepajalla. Toisena kuvana on esimerkki vastaanottoilmoituksesta (veturi 1166), jollainen tehtiin kaikista höyryvetureista.
Otsikko: Vs: Tk3 1147-1166 (Frichs) vastaanotto Kirjoitti: Mikko Nyman - Toukokuu 18, 2023, 10:53:39 Mahtaako Eljaksella olla näkemystä, miksi niin Frichsin Pikku-Jumboissa kuin vaikkapa Jungin Ristoissa oli pieniä eroja Suomessa valmistettuihin vetureihin verrattuna? Veturit kun kuitenkin tehtiin alkuperäisten suomalaisten piirustusten mukaan myös Tanskassa ja Saksassa, joten minkä vuoksi niitä ei rakennettu samanlaisiksi suomalaisten veljiensä kanssa. Näin äkkiseltään voisi näet kuvitella, että keskenään hieman erilaiset veturit aiheuttivat myös varaosille erilaiset kierrot, mikä ei ehkä ole se kaikkein kustannustehokkain vaihtoehto.
Otsikko: Vs: Tk3 1147-1166 (Frichs) vastaanotto Kirjoitti: Eljas Pölhö - Toukokuu 18, 2023, 11:52:18 Jung sai tehdä parannuksia suomalaisiin piirustuksiin ja se taisi olla yksi peruste saada valuuttaa Saksasta tehtävälle tilaukselle. Myös Frichsin ja VR:n välillä oli kirjeenvaihtoa joistakin detaljeista, mutta en ole siihen perehtynyt kunnolla.
Otsikko: Vs: Tk3 1147-1166 (Frichs) vastaanotto Kirjoitti: Ilkka Hovi - Toukokuu 18, 2023, 13:16:30 Friedman imurit olivat valmistettu Davies & Metcalfen lisenssillä keski-euroopan markkinoille.
|