Otsikko: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Aleksanteri Skyttä - Marraskuu 30, 2023, 20:24:48 Fenniarailin T 7121 suistui vaihteessa Tampereen aseman pohjoispuolella: https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000010028518.html
Suistuminen tallentui myös Tampereen junakameraan kello 19:26:20: https://www.youtube.com/watch?v=s2ZNpFPJKr8 Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Teppo Niemi - Marraskuu 30, 2023, 22:30:38 Missäs viipyy Jorman tilanteen päivitys (vrt HVM 1009 Oyn ongelmat). Näyttäisi siltä, että Lielahden suuntaan raiteet 1 - 4 olisivat pois pelistä. Ainakin Tampere - Nokia lähijuna on peruttu ja Porin suunnan IC-junille on syntynyt myöhästymisiä.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jorma Toivonen - Marraskuu 30, 2023, 23:33:47 Näköjään Aleksanteri ehti ensin kertomaan onnettomuudesta. Toisessa tapauksessa tuntien myöhässäkulku johtunee firman omista töppäilyistä, saaneeko enää matkustajia epävarmoille matkoilleen.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jari Välimaa - Joulukuu 01, 2023, 07:27:29 Rataverkon puutteiden vuoksi junat jonottavat Lielahdessa vaikka Lielahden ja Tampereen aseman välillä on kaksi raidetta mutta ei vaihteita. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Reijo Salminen - Joulukuu 01, 2023, 08:43:23 Voiko joku valottaa asiaa täysin tuntemattomalle että miten tuollainen on edes mahdollista? Onko vaihde vaihtunut veturin telien välillä vai onko joku tekninen häiriö mahdollisesti syypääkandidaattina? Nopeuttahan tuossa kohtaa ei liene hirveitä ollut. Hyvin on ainakin liikenne saatu sekaisin.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Rainer Silfverberg - Joulukuu 01, 2023, 11:01:03 Voiko joku valottaa asiaa täysin tuntemattomalle että miten tuollainen on edes mahdollista? Onko vaihde vaihtunut veturin telien välillä vai onko joku tekninen häiriö mahdollisesti syypääkandidaattina? Nopeuttahan tuossa kohtaa ei liene hirveitä ollut. Hyvin on ainakin liikenne saatu sekaisin. Ainakin kuvien perusteella olisi vaihde kääntynyt veturin alla. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Roope Prusila - Joulukuu 01, 2023, 11:08:12 Rataverkon puutteiden vuoksi junat jonottavat Lielahdessa vaikka Lielahden ja Tampereen aseman välillä on kaksi raidetta mutta ei vaihteita. Rataverkon puutteet mainittu. Montako puolenvaihtopaikkaa Llh - Tpe välillä pitäisi Jarin mielestä olla, jotta niitä voidaan joskus ja jouluna käyttää? Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Pietu Tuovinen - Joulukuu 01, 2023, 11:11:03 Voiko joku valottaa asiaa täysin tuntemattomalle että miten tuollainen on edes mahdollista? Onko vaihde vaihtunut veturin telien välillä vai onko joku tekninen häiriö mahdollisesti syypääkandidaattina? Nopeuttahan tuossa kohtaa ei liene hirveitä ollut. Hyvin on ainakin liikenne saatu sekaisin. Ainakin kuvien perusteella olisi vaihde kääntynyt veturin alla. Tampereen junakameran videokuvan perusteella veturin etuteli pomppasi vaihteen risteyskappaleessa kiskoilta, jonka jälkeen keula kääntyi kulkusuuntaan nähden oikealle. Ei siis vaihde kääntynyt alla. Olisikohan risteyskappaleessa ollut vikaa, murtuma kenties joka nyt antoi periksi, tai sitten jokin ylim. kappale (jääkokkare?) ollut risteyskappaleessa ja kammennut veturin kiskoilta ??? Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Juha Kutvonen - Joulukuu 01, 2023, 11:35:46 Onneksi oli tyhjä runko veturin perässä. Kuormajunalla olisi jälki ollut paljon rumempaa.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jari Välimaa - Joulukuu 01, 2023, 15:30:40 Rataverkon puutteet mainittu. Montako puolenvaihtopaikkaa Llh - Tpe välillä pitäisi Jarin mielestä olla, jotta niitä voidaan joskus ja jouluna käyttää? kyllä tämän 5 km raiteella pitäisi olla ristivaihteet puolessa välissä, kun tällä välillä on ollut usein ongelmia kapasiteetista. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Joulukuu 01, 2023, 21:56:57 Yli 24 tuntia kulunut eikä tapahtuneesta ole saatu yhtään kuvaa tänne. Alkaako vaunut.orgin merkitys hiipua ajankohtaisten asioiden dokumentoimiseen, kun julkaisu on esimerkiksi Facebookiin puhelimesta vain muutaman napautuksen päässä?
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jukka P. T. Ruuskanen - Joulukuu 02, 2023, 14:59:53 Yli 24 tuntia kulunut eikä tapahtuneesta ole saatu yhtään kuvaa tänne. Alkaako vaunut.orgin merkitys hiipua ajankohtaisten asioiden dokumentoimiseen, kun julkaisu on esimerkiksi Facebookiin puhelimesta vain muutaman napautuksen päässä? Niin ja vielä keskellä kaupunkia eikä missään Arolan suolla. ;D Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Roope Prusila - Joulukuu 02, 2023, 17:24:24 Yli 24 tuntia kulunut eikä tapahtuneesta ole saatu yhtään kuvaa tänne. Alkaako vaunut.orgin merkitys hiipua ajankohtaisten asioiden dokumentoimiseen, kun julkaisu on esimerkiksi Facebookiin puhelimesta vain muutaman napautuksen päässä? Kuva lisätty yleisön pyynnöstä. Erinäisistä syistä johtuen en aikaisemmin ehtinyt kuvaa laittaa. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Juha Toivonen - Joulukuu 02, 2023, 20:16:15 Aamulehti ehti jo tehdä "sensaatiohakuisen" paikallisen asukin haastattelun, kyseisen suistumispaikan kohdalla. (Artikkeli kokonaisuudessaan on tilaaja-maksumuurin takana). Jutun mukaan lähes kaikkea on jo pelätty ja ongelmia osattu odottaa, jne... Hohhoijaa.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Simo Virtanen - Joulukuu 02, 2023, 20:29:16 Aamulehti ehti jo tehdä "sensaatiohakuisen" paikallisen asukin haastattelun, kyseisen suistumispaikan kohdalla. (Artikkeli kokonaisuudessaan on tilaaja-maksumuurin takana). Jutun mukaan lähes kaikkea on jo pelätty ja ongelmia osattu odottaa, jne... Hohhoijaa. Kerrottakoon maksumuurin toiselta puolelta, että kyseistä taloyhtiötä huolestuttaa lähinnä VAK-kuljetukset ja nimenomaan talon kohdalla oleva vaihde. Ovat esittäneet eri tahoille vaihteen siirtämistä. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Juha Toivonen - Joulukuu 02, 2023, 20:43:33 Tuossa kohtaa nopeudet ovat todella pieniä, joten kokonaisriski on kuitenkin lähes olematon. Mihin muualle "riskittömämmälle alueelle" vaihde olisi muka siirrettävä, tuon 3-raiteisen, lyhyen osuuden varrella? Ranta-Tampellan alueelleko, jossa asukasmäärät ovat moninkertaiset Polvikadun/Pajakadun leikkaukseen nähden? Näiden jälkeen tulee Tammerkosken sillat, jossa rataosuus on enää vain kaksiraiteinen.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Juha Toivonen - Joulukuu 02, 2023, 20:48:13 Koko ongelmahan ratkaistaan kattavasti sillä, että siirretään VAK-junat uudelle Lempäälän järjestelyratapihalle, josta edelleen kulkevaksi Rajasalmen-Ylöjärven uuden yhdysraiteen kautta. Silloin Tampere as - Lielahti - Ylöjärvi saadaan jäämään lähes kokonaan vaille riskialtista tavaraliikennettä.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Uwe Geuder - Joulukuu 02, 2023, 23:50:43 Onneksi vahingot jäivät vähäiseksi.
Railcamin mukaan veturia ei vieläkään yli 50 tuntia onnettomuuden jälkeen saatu pois. Herää kysymys, kuka oikein avoimen kilpailun rautatieverkossa on vastuussa raivauksesta ja siitä, että tarpeeksi raivauskalusto on jonkinasteisessa valmiudessa. Lienee selvä, ettei jokaiseen pienen operaattorin kannattaa hankkia raskasta raivauskalustoa. Olisi varmaan paras, että verkon ylläpitäjä hoitaa raivausta ja laskuttaa siitä sekä ennakkoon liikennemäärän mukaan ja sitten tietysti tapauskohtaisesti, jos syy on operaattorin. Kuinka asia on järjestetty todellisuudessa? Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Teemu Sirkiä - Joulukuu 02, 2023, 23:56:16 Olisi varmaan paras, että verkon ylläpitäjä hoitaa raivausta ja laskuttaa siitä sekä ennakkoon liikennemäärän mukaan ja sitten tietysti tapauskohtaisesti, jos syy on operaattorin. Kuinka asia on järjestetty todellisuudessa? Väylävirasto vastaa raivauksesta valtion rataverkolla, ei operaattorit. Eli tälläkin hetkellä raivausta tekee Väyläviraston palveluntuottaja. Ks. https://vayla.fi/-/rataverkon-raivaus-ja-pelastuspalvelulla-suuri-yhteiskunnallinen-merkitys (https://vayla.fi/-/rataverkon-raivaus-ja-pelastuspalvelulla-suuri-yhteiskunnallinen-merkitys) Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Juha Kutvonen - Joulukuu 03, 2023, 10:42:59 Suistuminen tallentui myös Tampereen junakameraan kello 19:26:20: https://www.youtube.com/watch?v=s2ZNpFPJKr8 Vaunut näyttävät nyt olevan poissa, mutta veturi on edelleen tuolla. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Ari-Pekka Lanne - Joulukuu 03, 2023, 10:55:59 Suistuminen tallentui myös Tampereen junakameraan kello 19:26:20: https://www.youtube.com/watch?v=s2ZNpFPJKr8 Vaunut näyttävät nyt olevan poissa, mutta veturi on edelleen tuolla. Veturi näytti aamulla olevan jo kuudetta akseliaan lukuunottamatta kiskoillakin. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Timo Salo - Joulukuu 03, 2023, 14:53:00 Kyllä Tampereella nyt tapahtuu, ajaakin osataan! Ei vaan Skeida pysynyt sekään raiteilla... Kuva klipsitty Aamulehdestä.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Uwe Geuder - Joulukuu 03, 2023, 15:17:21 Olisi varmaan paras, että verkon ylläpitäjä hoitaa raivausta ja laskuttaa siitä sekä ennakkoon liikennemäärän mukaan ja sitten tietysti tapauskohtaisesti, jos syy on operaattorin. Kuinka asia on järjestetty todellisuudessa? Väylävirasto vastaa raivauksesta valtion rataverkolla, ei operaattorit. Eli tälläkin hetkellä raivausta tekee Väyläviraston palveluntuottaja. Kiitos nopeasta vastauksesta! Varmaan hyvä näin. Veturi on edelleenkin siellä nyt sunnuntaina klo. 15, toki siellä näkyy miehiä liikkuvan, toisin kuin monta kertaa aikaisemmin. Onneksi Suomessa ei ollut suuria onnettomuuksia vuosiin. Kysymys sitten, kuinka kauan raivaus kestää, jos jotakin isompaa tapahtuu. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Tauno Hermola - Joulukuu 03, 2023, 16:42:15 Olisi varmaan paras, että verkon ylläpitäjä hoitaa raivausta ja laskuttaa siitä sekä ennakkoon liikennemäärän mukaan ja sitten tietysti tapauskohtaisesti, jos syy on operaattorin. Kuinka asia on järjestetty todellisuudessa? Väylävirasto vastaa raivauksesta valtion rataverkolla, ei operaattorit. Eli tälläkin hetkellä raivausta tekee Väyläviraston palveluntuottaja. Kiitos nopeasta vastauksesta! Varmaan hyvä näin. Veturi on edelleenkin siellä nyt sunnuntaina klo. 15, toki siellä näkyy miehiä liikkuvan, toisin kuin monta kertaa aikaisemmin. Onneksi Suomessa ei ollut suuria onnettomuuksia vuosiin. Kysymys sitten, kuinka kauan raivaus kestää, jos jotakin isompaa tapahtuu. P82:n raiteilta suistuminen Jokelassa varhain aamulla 21.4.1996 oli varmasti "jotain isompaa" - sen raivaus päättyi torstaina 25.4 kello 01.00. https://turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkintaselostukset/fi/raideliikenneonnettomuuksientutkinta/1996/a11996r_tutkintaselostus_1/a11996r_tutkintaselostus_1.pdf (https://turvallisuustutkinta.fi/material/attachments/otkes/tutkintaselostukset/fi/raideliikenneonnettomuuksientutkinta/1996/a11996r_tutkintaselostus_1/a11996r_tutkintaselostus_1.pdf) Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jaakko Pehkonen - Joulukuu 03, 2023, 17:36:22 Ylen uutisen mukaan veturi on saatu kiskoille: https://yle.fi/a/74-20063319
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Uwe Geuder - Joulukuu 03, 2023, 18:27:46 Ja klo. 17:56 se lähti peruuttamaan (ilmeisesti omalla voimalla?) asemalle päin.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Lauri Helke - Joulukuu 03, 2023, 21:43:47 Veturi ajettiin Perkiön varikolle.
Raivauksen pitkä kesto aiheutui seuraavista syistä: 1. Ensimmäiseksi paikalle tullut raivausryhmä ei tuonut kalustoa veturin lähelle sinä aikana, kun OTKES teki tutkimuksiaan. Tästä tuli useamman tunnin viive. 2. Raivausryhmä ei tuonut mukanaan toista tunkkausvälineistöä, jolloin yhtä ainoaa välineistöä piti purkaa, siirtää ja uudelleenkasata veturin päiden välillä jatkuvasti sen sijaan, että veturin molemmissa päissä olisi ollut välineet koko ajan. 3. Veturi päätettiin tunkata läntisimmälle raiteelle, jossa oli veturin kohdalla vaihde ja useita kiskoja ylitettävänä. Tunkatessa veturin teli roikkuu ja telin polttoainesäiliön puoleisin akseli roikkuu niin matalalla, että pyörien laipat osuvat näihin ylimääräisiin esteisiin. Myöhemmät raivaushenkilöt totesivat monta kertaa lauantaina aamulla, että jos veturi olisi tunkattu keskimmäiselle eli suoralle raiteelle ja/tai olisi ollut käytössä toinen tunkkausvälineistö, ”oltaisiin jo kotona”. Vaihde 171 oli silmin nähden erittäin kulunut kielistään. Paikalle tullut Destian kunnossapidon asentaja kertoi, että vaihteen huonosta kunnosta oli tehty useita vikailmoituksia. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Timo Haapanen - Joulukuu 03, 2023, 22:09:30 Aiheuttiko suistuminen veturille vaurioita?
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Lauri Helke - Joulukuu 03, 2023, 22:23:43 Veturin kokemia vaurioita tutkitaan Perkiössä tarkemmin.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Uwe Geuder - Joulukuu 04, 2023, 00:24:54 Kiitos oikein paljon, että toimitusjohtaja tulee itse vastaamaan harrastajien ihmettelyyn!
Näin se tietysti menee monessa ongelmaratkaisutehtävissä, että sitten kun se on valmis, se on selvä, että asia olisi pitänyt aloittaa ihan toisin. Jos näillä sivuilla näkee vanhoja raivauskuvia, niissä on aina rautatienostureita. Onko semmoinen enää yhtäkään jäljellä Suomessa? En ole alan ammattilainen, mutta voisin arvata, että joku on laskenut, että niiden hankinta ja ylläpito ei ole kustannustehokasta. Tietysti autonosturi on paljon joustavampi, paitsi jos ei ole sopiva tie/katu ja avoin tila lähellä, niin kuin varmaan aika monessa paikoissa rautatieverkkoa. Tuo tunkkaaminen toimii joskus nopeammin ja joskus hitaammin niin kauan kuin kalusto seisoo vielä kiskojen vieressä. Mutta mitä he oikein tekevät, jos jälki on joskus rumempi? Ei sitä tietysti kenellekään toivo, mutta ihan ikuisesti varmaan rautatieala pääse ilman semmoista. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jari Välimaa - Joulukuu 04, 2023, 08:35:35 Veturi ajettiin Perkiön varikolle. Raivauksen pitkä kesto aiheutui seuraavista syistä: 1. Ensimmäiseksi paikalle tullut raivausryhmä ei tuonut kalustoa veturin lähelle sinä aikana, kun OTKES teki tutkimuksiaan. Tästä tuli useamman tunnin viive. 2. Raivausryhmä ei tuonut mukanaan toista tunkkausvälineistöä, jolloin yhtä ainoaa välineistöä piti purkaa, siirtää ja uudelleenkasata veturin päiden välillä jatkuvasti sen sijaan, että veturin molemmissa päissä olisi ollut välineet koko ajan. 3. Veturi päätettiin tunkata läntisimmälle raiteelle, jossa oli veturin kohdalla vaihde ja useita kiskoja ylitettävänä. Tunkatessa veturin teli roikkuu ja telin polttoainesäiliön puoleisin akseli roikkuu niin matalalla, että pyörien laipat osuvat näihin ylimääräisiin esteisiin. Myöhemmät raivaushenkilöt totesivat monta kertaa lauantaina aamulla, että jos veturi olisi tunkattu keskimmäiselle eli suoralle raiteelle ja/tai olisi ollut käytössä toinen tunkkausvälineistö, ”oltaisiin jo kotona”. Vaihde 171 oli silmin nähden erittäin kulunut kielistään. Paikalle tullut Destian kunnossapidon asentaja kertoi, että vaihteen huonosta kunnosta oli tehty useita vikailmoituksia. Toivottavasti rauatieonnettomuuksien tutkinta OTKES alkaisi muistuttaa lento-onnettomuksien tutkintaa eli kaikki toiminta tulisi tutkinnan alaiseksi myös infran osalta sen ylläpito ja tekninen kunto. Lisäksi kaikista onnettomuuksista pitäisi pystyä oppimaan ja parantamaan toimintojaan. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jari Välimaa - Joulukuu 04, 2023, 09:49:41 Julian mukaan liikenne kulkee nyt kahta raidetta pitkin, vaihde V171 poistettu käytöstä Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Jorma Toivonen - Joulukuu 04, 2023, 10:12:05 EI OTKESin tarvitse erikseen ”alkaa” tutkia infran ylläpitoa/teknistä kuntoa. Tällaiset tekijät on tähänkin asti tutkittu (ynnä paljon muutakin) silloin, kun onnettomuudesta tai sen uhasta on päätetty tehdä varsinainen onnettomuustutkinta.
SKS Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Timo Salo - Joulukuu 04, 2023, 10:23:02 Aika järkyttävää luettavaa nämä viimeisimmät viestit! Kuinka monta huonokuntoista vaihdetta Suomesta löytyykään ja nopeuksia yritetään vaan nostaa. Tässä olisi VORGgilaisille tehtävää dokumentoida huonokuntoisista infran osista. Ilokseni kuitenkin huomasin (vaikka sain ivaa osakseni), että viallinen vaihde V001 Siurossa pistettiin kuntoon sen saaman julkisuuden myötä...??? Ei taida kuulua kenellekään tänäpäivänä kokonaisturvallisuuden/ajokuntoisuuden ylläpito/tarkkailu. Rahaa TÄYTYY SÄÄSTÄÄ jne jne... :'(
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Simo Virtanen - Joulukuu 04, 2023, 10:33:31 Ei taida kuulua kenellekään tänäpäivänä kokonaisturvallisuuden/ajokuntoisuuden ylläpito/tarkkailu. Rahaa TÄYTYY SÄÄSTÄÄ jne jne... :'( Eikö juuri ole alkamassa tunnin radan rakentaminen? Ei todellakaan ole rahasta pula ja rautatieinfraan panostetaan enemmän kuin aikoihin. Rahan kohdentamisesta voidaan olla montaa mieltä. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Matti Grönroos - Joulukuu 04, 2023, 18:10:40 Eiköhän tuosta synny teknisten ja taloudellisten realiteettien huomioimisen jälkeen Lohjan tunnin juna.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Juha Toivonen - Joulukuu 04, 2023, 19:34:54 Paikallinen aviisi, eli Aamulehti lehti uutisoi (Lauri Helken lausunnon mukaan) kyseisen veturin suistaneesta vaihteesta varsin suoraviivaisesti. "Silmin nähden kulunut vaihde" - oli kai artikkelin pääpointti. Juttu itsessään on maksumuurin takana, eli vain tilaajille.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Simo Virtanen - Joulukuu 04, 2023, 20:21:15 Paikallinen aviisi, eli Aamulehti lehti uutisoi (Lauri Helken lausunnon mukaan) kyseisen veturin suistaneesta vaihteesta varsin suoraviivaisesti. "Silmin nähden kulunut vaihde" - oli kai artikkelin pääpointti. Juttu itsessään on maksumuurin takana, eli vain tilaajille. Toinen pointti oli se, että ko. veturin tunkkaaminen on todella hankalaa ja veturi on tarkoitettu nostettavaksi takaisin kiskoille. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Topi Lajunen - Joulukuu 05, 2023, 01:11:11 Paikallinen aviisi, eli Aamulehti lehti uutisoi (Lauri Helken lausunnon mukaan) kyseisen veturin suistaneesta vaihteesta varsin suoraviivaisesti. "Silmin nähden kulunut vaihde" - oli kai artikkelin pääpointti. Juttu itsessään on maksumuurin takana, eli vain tilaajille. Varsin luonnollista, että vaikka Otkes vasta aloittelee tutkintaa, operaattorin toimitusjohtaja ohjaa jo syyllistä vaihteen suuntaan. Toki vaihde saattoikin olla kulunut, mikä aiheuttaa riskin etenkin mahdollisesti jäykkäliikkeiselle kolmiakseliselle itäblokkitelille. Tosin riittävän huonokuntoinen teli saattaa suistua myös täysin toleranssien sisälläkin olevassa vaihteessa. Disclaimer: tiedän myös tapauksesta vähemmän kuin Otkes. Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Simo Virtanen - Joulukuu 05, 2023, 21:20:16 Ainakin vielä klo 16 aikaan päärataa kulkevat junat otettiin Tampereella laiturille 5.
Otsikko: Vs: T 7121 suistui Tampereella Kirjoitti: Tauno Hermola - Marraskuu 19, 2024, 17:11:51 OTKES julkistaa onnettomuustutkinnan loppuraportin perjantaina 22.11.2024 klo 10:00.
https://turvallisuustutkinta.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2024/seuraatiedotustilaisuuttamme160raskaidentavarajuniensuistumisriskiolemassa-toimenpiteitatarvitaan.html (https://turvallisuustutkinta.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2024/seuraatiedotustilaisuuttamme160raskaidentavarajuniensuistumisriskiolemassa-toimenpiteitatarvitaan.html) Tilaisuus näytetään OTKES:in Youtube-kanavalla, linkki yo. tiedotteessa. |