Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kalusto => Aiheen aloitti: Juha-Pekka Marttila - Tammikuu 02, 2024, 13:21:00



Otsikko: TYO 70243 Pakkaspäivänä -35 auraamaan?
Kirjoitti: Juha-Pekka Marttila - Tammikuu 02, 2024, 13:21:00
Ihmettelen. Täällä Lapissa ei ole satanut lunta moneen päivään. Eikä Kolarin välikään voi olla ns lumesta tukossa, koska linjaa ajetaan päivittäin matkustajajunilla.
Nyt kun Lapissa on pakkaset kireimmillään, tänäänkin 2.1-2024,  noin -35 astetta, niin laitetaan rata-aura töihin Kemistä Kolariin.?!? Siis vanha Tka7 auraamaan sille hyytävissä olosuhteissa. Kaluston kunto paineletkuineen on todella kovalla puristuksella..
Nimim kokemusta on..
Kuinka monta kertaa olin tuon auran kyydissä ns vanhoina hyvinä aikoina, Rata AB, isännän ajamana. Paineet letkuissa sitä luokkaa, että linjallakin jouduttiin letkuja vaihtaan, öljyjen suihkuessa radan varsille, lunta oli tullut reilusti eilen, joten linjat tukossa. Pakkanen ylihuomenna yli -40..
Tälläkään aurauksella tänään 2.1.2024 ei olisi ollut mitään kiirettä. Aivan hyvin oltaisiin voitu odottaa lauhempia kelejä ensi viikon alkuun, vaikka Julian mukaan nopeukset toista kertoo..

Ps...Yksityinen ei toimi näin...!!!


Otsikko: Vs: TYO 70243 Pakkaspäivänä -35 auraamaan?
Kirjoitti: Juha-Pekka Marttila - Tammikuu 03, 2024, 20:08:05
No niin.. Sinnehän se Pelloon tänään hajosi.. Lähtö Pellosta olisi ollut tänään 3.1.24 klo 12.06. Lähteepi Pellosta vasta illalla klo 21 aikoihin, jos lähtee.. kunhan saadaan paineletkut uusittua.... On tämä järjetöntä toimintaa..


Otsikko: Vs: TYO 70243 Pakkaspäivänä -35 auraamaan?
Kirjoitti: Juha-Pekka Marttila - Tammikuu 03, 2024, 21:29:58
On saatu paineletkut ilm vaihdettua.. ilmeisesti jonkin liikkeen toimesta. Tämän päivän kuljettajat..ymmärrä mistään letkujen vaihdosta.. vahtaavat vaan kännykkää..
Ihmettelen. Täällä Lapissa ei ole satanut lunta moneen päivään. Eikä Kolarin välikään voi olla ns lumesta tukossa, koska linjaa ajetaan päivittäin matkustajajunilla.
Nyt kun Lapissa on pakkaset kireimmillään, tänäänkin 2.1-2024,  noin -35 astetta, niin laitetaan rata-aura töihin Kemistä Kolariin.?!? Siis vanha Tka7 auraamaan sille hyytävissä olosuhteissa. Kaluston kunto paineletkuineen on todella kovalla puristuksella..
Nimim kokemusta on..
Kuinka monta kertaa olin tuon auran kyydissä ns vanhoina hyvinä aikoina, Rata AB, isännän ajamana. Paineet letkuissa sitä luokkaa, että linjallakin jouduttiin letkuja vaihtaan, öljyjen suihkuessa radan varsille, lunta oli tullut reilusti eilen, joten linjat tukossa. Pakkanen ylihuomenna yli -40..
Tälläkään aurauksella tänään 2.1.2024 ei olisi ollut mitään kiirettä. Aivan hyvin oltaisiin voitu odottaa lauhempia kelejä ensi viikon alkuun, vaikka Julian mukaan nopeukset toista kertoo..

Ps...Yksityinen ei toimi näin...!!!