Otsikko: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Heinäkuu 25, 2024, 16:08:42 Deutsche Bahn Ag Saksassa tekee viimeisen kuuden kuukauden aikana 1,2 Mrdn euron tappion!Yhtiö ilmoittaa näiden osin johtuneen saneerauksista ja ilmastotekijöistä sekä heikentyneestä kysynnästä.Äärimmäiset sääolosuhteet joita ei koskaan ole aiemmin koettu ovat rasittaneet selvästi varsinkin saneerausta odottavaa rataverkkoa sanoo pääjohtaja Lutz.. Samalla ilmoitetaan n.30000 työpaikan vähennystarpeesta ajanjaksolle 5v.Yhtiö on kärsinyt jatkuneesta myöhästelystä mikä on johtanut osan asiakkaista takaisin oman auton käyttöön ja lisäksi lakkojen on kerrottu aiheuttaneen 300 miljoonan Euron tappiot.(Lähde:Die Zeit)
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Elokuu 02, 2024, 18:59:18 Berliinissä vandalismivaurio rautatiekaapeloinnin kanavassa.Viime yönä tuhopolton seurauksena laaja kaapelivaurio joka vaikutti satojen kauko,lähiliikenne ,tavara ja S-bahn junien kulkuun myöhästymisinä tai peruutuksina , myös vaihteet ja opastimet suurella alueella lopettivat toimintansa.Opastin ja vaihdevaurioita mainitaan reitillä Berlin-Hauptbahnhof-Spandau.Tekninen tutkinta ei löytänyt vikaa laitteistossa.Tapahtuma heijastuu koko Saksan junaliikenteeseen myöhästymisinä.Tihutyö tapahtui paikalla "Neues Ufer/Berlin-Charlottenburg. Poliisi tutkii asiaa.DB uskoo liikenteen sujuvoittuvan jo viikonlopun aikana.(Die Welt)
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Elokuu 06, 2024, 15:51:32 Berliinin ratainfran vaurioita joudutaan korjaamaan yhä,Poliisin mukaan kyseessä on poliittinen tihutyö,viitaten äärivaremmistolaiseen ryhmittymään kuten myös Ranskan tapauiksessa! /Die Welt
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Marraskuu 30, 2024, 04:49:18 Lehtitiedon mukaan Berliinissä ajatetaan tyhjia junia ja junarunkoja kaupungin rataverkolla yön aikaan .Syyksi mainitaan selcästi kasvanut ICE junien määrä ja liian pieni ratapihakapasiteetti kaluston säilytykseen!(Die Welt)
Eli sama ongelma kuin monella pienoisrautatien harrastajalla! Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Tammikuu 24, 2025, 20:52:57 DB haluaa laajentaa junayhteyksiään Ranskaan. Uusi ICE yhteys Berliinin ja Muenchenin välillä on otettu hyvin vastaan.
Kysyntätrendin kasvaessa suunnitellaan myös eteläisen Saksan Muenchenin ja Pariisin välistä ICE yhteyttä eli joulukuussa 26 tulisi sieltä kulkemaan 5 suoraa junayhteyttä´kaupunkien välillä päivässä Näillä tullaan liikennöimään sekä ICE että TGV junilla. Ranskan SNCF tulee olemaan omalta osaltaan mukana jatkon suunnitteluvaiheessa.(Die Welt). Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Helmikuu 11, 2025, 19:42:56 "Saksan Hampurissa ICE Juna törmää rekkaan!(Die Welt) Onnettomuus tapahtuu Hampurissa Rönneburgin alueella tasoristeyksessä ,juna oli matkalla Hampurista Muencheniin. Yksi junan matkustaja saa surmansa ja 12 loukkaantuu.ICE junassa oli yhteensä 261 matkustajaa,jotka kuljetettiin kolaripaikalta busseilla eteenpäin.
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Erkki Nuutio - Helmikuu 12, 2025, 11:18:34 Puhutun saksan vajeestani johtuen en pysynyt kärryillä NDR:n videon puheesta, mutta kuva näytti ajotien kääntyvän 90 asteen mutkalla raiteiden poikki, ja ilmeisesti ilman puomeja tai muuta suojausta. Näkyvyyskin ajotieltä radalle vaikutti kehnolta.
Ajotie tuskin on yleiselle tieliikenteelle avoin. On silti hämmentävää, että sen on sallittu kulkea suurnopeusliikenneraiteiden poikki. Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Pietu Tuovinen - Helmikuu 12, 2025, 12:21:46 Tasoristeys on vartioitu, Bild lehden videossa näkyy valoyksiköt ja Googlen sateliittikuvissa näkyy puomitkin. https://maps.app.goo.gl/aF5PzYAwFnNzqK7Y7 Tie johtaa Vosslohin kiskovarastolle tms. alueelle. Kieltämättä pahassa paikassa tuo tasoristeys. Ratakin kaarteessa niin veturinkuljettajakaan ei ole voinut nähdä estettä.
Rekkakuski on lehden mukaan otettu huostaan Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Helmikuu 12, 2025, 17:32:52 Rekan kuormana oli rautatiekiskoja!Uutet tiedot loukkaantuneista 19 lievemmin ja6 vakavammin eli yhteensä 25. Rekan kuljettaja on Romanian kansalainen ja on poliisin kiinniottama ,alkoholilla tai huumeilla ei tiettävästi osuutta.Onnettomuus tapahtui eilen klo 14.30 tasoristeyksessä jossa puolipuomit ja varoitusvalot.Rekan Kuljettaja ehti viime selunnilla hypätä ohjaamostaan,Viime yönä onnettomuusjuna on saatu kuljetettua pois kolaripaikalta,tekniset tutkimukset,poliisitutkinnat,,radan tarkistus ja onnettomuuspaikan siivous joka annettu yksityiselle yhtiölle jatkuu!(NDR)
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Uwe Geuder - Helmikuu 14, 2025, 00:36:53 Rekan kuljettaja on vapautettu, koska hänellä on asuinpaikka EU:ssa ja onnettomuuden kulku on liian epäselvä, että pidätys olisi oikeutettu.
Kuollut henkilö on professori, joka on ollut julkinen henkilö monessa yhteydessä. Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Helmikuu 14, 2025, 17:52:36 Eilen Welt uutisoi kuolleen olleen historian professori ja hänen olleen vastaavam laitoksen johtaja Hampurissa eli julkisuuden henkilö!
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Huhtikuu 03, 2025, 18:46:03 Deutsche Bahn myy Kiss-Intercity junansa Itävallaan ÖBBlle.
DB osti nämä kaksikerroksiset Kiss junat Itävallasta vuonna 2019 paikkaamaan kalustopulaansa.Nyt DB on päättänyt luopua niistä .Kalustolle tehtiin täyskorjaukset vuosina 20-22 Stadlerin toimesta Wienissä. Nämä junat ovat olleet matkustusmukavuudeltaan yleisön mieleen.Yhteensä junien määrä on ollut 17 yksikköä.Yhtenä syynä myynnin ajoittumiseen jo näin varhaiseen aikaan kerrotaan junien liian pieni kapasiteetti itäisen Saksan liikenteeseen ja kalliit ylläpitokustannukset!Junat tulevat poistumaan DB rataverkolta vuoden 25 puoliväliin mennessä! (Bahnblogstelle) Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Huhtikuu 25, 2025, 01:15:43 DB aikoo vähentää 30000 työntekijäänsä seuraavien vuosien aikana ja DB Cargon luku on n.5000(Die Welt)
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Uwe Geuder - Toukokuu 04, 2025, 00:49:05 Deutsche Bahn myy Kiss-Intercity junansa Itävallaan ÖBBlle. DB osti nämä kaksikerroksiset Kiss junat Itävallasta vuonna 2019 paikkaamaan kalustopulaansa.Nyt DB on päättänyt luopua niistä .Kalustolle tehtiin täyskorjaukset vuosina 20-22 Stadlerin toimesta Wienissä. Nämä junat ovat olleet matkustusmukavuudeltaan yleisön mieleen.Yhteensä junien määrä on ollut 17 yksikköä.Yhtenä syynä myynnin ajoittumiseen jo näin varhaiseen aikaan kerrotaan junien liian pieni kapasiteetti itäisen Saksan liikenteeseen ja kalliit ylläpitokustannukset!Junat tulevat poistumaan DB rataverkolta vuoden 25 puoliväliin mennessä! (Bahnblogstelle) Silloisesta avausvuorosta Gäubahn-radalla on jopa (kehnoja) kuvia vorgissa. https://vaunut.org/kuva/159235 https://vaunut.org/kuva/159236 Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Toukokuu 27, 2025, 13:33:43 DB saa lisää kilpailua.Flixtrain ostaa 65 suurnopeusjunaa joilla on tarkoitus liikennöidä Euroopan sisällä yli Saksan rajojen.Junien huippunopeus tulee olemaan 230km/t. (Die Welt)
Saksan liikenneministeri "Schnider"puhuu vahvasta signaalista raidemarkkinoilla! Juna tulevat espanjalaiselta Talgolta ja veturit Siemens Mobilityltä! Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Kesäkuu 09, 2025, 15:46:41 Saksassa rautateiden matkustajayhdistys (Pro Bahn )on huolestunut DBn liian nopeasta vanhan kaluston poistamisessa kaluston uusimiseen liittyen,jolloin pelätään matkustajapaikkojen supistumista(die Welt)
Nyt kolmannes kaikista DB kaukojunista kulkee myöhässä! Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Kesäkuu 10, 2025, 16:30:20 "DB suunnittelee suoria Yhteyksiä Lontooseen Eurotunnelin kautta!(Die Welt)
DB on käynyt asiasta neuvotteluja Eurostar yhtiön kanssa! Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Kesäkuu 28, 2025, 21:40:32 Saksassa Velaro Novo ICE juna saavuttaa nopeuden 405km/h Erfurtin ja Leipzigin välillä! Juna on Siemens valmistetta sen käytöstä vakinaisessa liikenteessä ei vielä ole päätöstä!(Die Welt)
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Kesäkuu 30, 2025, 11:24:53 Viimeisen seurannan mukaa 1/3 saksan kaukojunista kulkee myöhässä.DBn johdon mukaan tämä johtuu huonosta ja peruskorjausta vaativasta infrastruktuurista!(Die Welt)
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Kimmo Säteri - Heinäkuu 03, 2025, 20:53:55 Rail&Fly – yhteistyössä Deutsche Bahn ja Finnair
https://www.finnair.com/fi-fi/rail-and-fly Tämä uutinen tuli kyllä niin sanotusti "puun takaa"... Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Daniel Preiss - Heinäkuu 14, 2025, 22:06:01 Muutamia viikoka sitten on matkastanut Saksan (tai jopa europaan) vaaralisinella rautatiella Münster - Rheda-Wiedenbrück (- Bielefeld): https://en.wikipedia.org/wiki/Warendorf_Railway
(https://en.wikipedia.org/wiki/Warendorf_Railway) Siellä on tosi monta tasoristeystä, joissa ei ole turvalaitteita. Lisäksi tää rautatie on tien B64 tosi lähellä. Siksi junien pillit soivat siellä lähes ilman taukoa. https://www.youtube.com/watch?v=YDWbhGk6We8 (https://www.youtube.com/watch?v=YDWbhGk6We8)https://en.wikipedia.org/wiki/Warendorf_Railway (https://en.wikipedia.org/wiki/Warendorf_Railway) Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Uwe Geuder - Heinäkuu 20, 2025, 19:01:03 Rail&Fly – yhteistyössä Deutsche Bahn ja Finnair https://www.finnair.com/fi-fi/rail-and-fly Tämä uutinen tuli kyllä niin sanotusti "puun takaa"... Tämä ei ole uutinen, se on ollut olemassa vuosia. Mutta se on erittäin huonosti mainostettu ja kuvattu. Jos etsii heidän sivuilta Rail&Fly löytyy vaikka mitä, mutta ei tuota sivua. He väittävät, että saa matkustaa vain ICE/IC/EC -junissa. Lufthansa sanoo, että voi matkustaa 5800 asemille, mikä on paljon enemmän, koska kaukojunat eivät pysähdy läheskään kaikialla. Deutsche Bahn sanoo, että lentoyhtiö määrää ehdot. En tiedä ovatko ne Finnairilla huonompia vai vain huonosti kuvattuina. Jossakin lukee, että kansaininvälisiä yhteyksiä ei ole mahdollisia, mutta aikatauluhaku tarjoaa myös yhteyksiä Zürichin kautta (jotka voisivat Etelä-Saksaan matkustaessa mielenkiintoisia) Lufthansalla lippu maksaa 33 Euroa suuntansa. Finnair ei kerro erillista hintaa, mutta ensimmäisen haun perusteella hintaero näyttää olevan noin 80 Euroa suuntansa. Tyyppillinen Suomi-lisä, kuka siitä vielä yllättyisi. KLMkin tarjoaa lipun, en ole koskaan ottanut selvää ehdoista. Air Baltic ei tarjoa lippua. Olen joskus antanut palautetta saamatta mikään vastausta. Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Heinäkuu 20, 2025, 19:32:58 Hyvä että Uwe mainitsi tuon Suomi lisän(Finnland Extra) olen jo vuosikymmeniä sitten huomannut sen että jokaisessa asiassa missä mukana on Suomi toimija hinta menee metsään!
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Heinäkuu 27, 2025, 21:53:08 Saksan Biberachissa suistuu Regioexpress juna,useita kuollut(Die Welt)
Paikka tarkentuu Baden-Wuerttembergin Riedlingeniksi.Myös suuri joukko loukkaantuneita mainitaan.Re 55 junassa mainitaan olleen 100 matkustajaa ja junan suistumispaikka on vaikealla alueella metsäisellä osuudella.Jutussa mainitaan myös alueella ennen onnettomuutta riehunut rajuilma!Lehden kuvissa tilanne näyttää todella pahalta! Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Heinäkuu 27, 2025, 23:20:25 Tällä hetkellä tiedetään onnettomuuden(Erdrutsch) syy,se on maansiirtymä radalle jolloin juna suistui.Mainitaan 3 kuollutta ja 34 loukkaantunutta(Bild de) Viimeseimmässä tidotteessa vyöry on seurausta rajuilmasta!
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Elokuu 05, 2025, 15:25:05 Saksassa Baden-Wuerttembergin hallinto-oikeus on päättäänyt että DB joutii kokonaisuudessaan kantamaan "Stuttgart 21" projeksista kertyneet miljardiluokan lisäkustannukset. DB ei saanut asiassa valituslupaa!(Die Welt)
Projekti arvioitiin sen alkuvaiheessa maksavan 2,5Mrd ja nyt se on noussut lukemaan 12Mrd. Yleisö osastolla todetaan lopulta sen maksajaksi tulevan veronmaksaja! Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Elokuu 11, 2025, 23:29:32 Saksassa uusi ICE L saa käyttöönottohyväksynnän.Junan käyttöönotto on myöhästynyt.Nyt DB ilmoittaa junan tulevan käyttöön vielä tämän vuoden aikana.Junat tulevat liikennöimään välillä Berliini-Köln. Tilauksen kokonaismäärä on 79 yksikköä,ne valmistaa espanjalainen Talgo.Näiden virallinen esittely on suunniteltu tapahtuvaksi Berliinissä 17 Lokakuuta 2025.(Die Welt)
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Elokuu 14, 2025, 19:48:05 "Pääteasema! DBn pääjohtaja Lutz saa ministeriltä potkut!(Bild de.)
Asiaan vaikuttanut pitkään kestänyt tyytymättömyys asiaqkkaider,junahenkilökunnan taholta ja myös jatkuvat aikataulujen pettämiset,infrastruktuurin massiivinen korjausvelka sekä megatappiot näin ministeri Schneider(CDU)Asioiden korjaussuunnitelmaa odotellessa johon on määräaika! Näyttääkin siltä että Saksan oikeistohallitus ei enää jäänyt katsomaan tilannetta kauaa sivusta!DB suunnittelee korkeimman johdon supistamista kahdeksasta viiteen! Viime vuonna DB teki 760 miljoonan tappion!(Bild de) Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Uwe Geuder - Elokuu 16, 2025, 23:39:54 [...] DBn pääjohtaja Lutz saa ministeriltä potkut!(Bild de.) Asiaan vaikuttanut pitkään kestänyt tyytymättömyys asiaqkkaider,junahenkilökunnan taholta ja myös jatkuvat aikataulujen pettämiset,infrastruktuurin massiivinen korjausvelka sekä megatappiot näin ministeri Schneider(CDU)Asioiden korjaussuunnitelmaa odotellessa johon on määräaika! Näyttääkin siltä että Saksan oikeistohallitus ei enää jäänyt katsomaan tilannetta kauaa sivusta!DB suunnittelee korkeimman johdon supistamista kahdeksasta viiteen! Viime vuonna DB teki 760 miljoonan tappion!(Bild de) Tällä kerta se pitää jopa paikkansa, mitä Bild kirjoittaa (se on semmoinen sensaatiolehti, että asia ei ole itsestään selvä). Saa jatkaa, kunnes seuraaja on löydetty. Olisin halunnut jo kirjoittaa vähän aikaa, että huonot uutiset DB:stä vain lisääntyvät. Yllä mainittujen asioiden lisäksi vielä huonoja uutisia harrastajille ja matkustajille: ICE:n mallisto vähennetään 10:stä sarjasta 5:een (luvut muistista, saattavat olla epätarkkoja). Se tuo tietysti kustannussäästöjä, mutta myös tarjoilla olevat istumapaikat vähenevät. Tuosta voi itselleen ostaa ICE:n: https://web.archive.org/web/20250816201955/https://www.db-gebrauchtzug.de/r/gbzp/gbzp/schaufenster-detail?p210_id=4274&session=2113192563778&cs=1QfLNgS4WTh6881dBcNRb5GLN162fOQ9PHLR_TXCzQJQH8suT3GizsswTkysaplDl-InlB_GotJszz1rWzUCTaw Suuria IC-junia, jotka kulkevat vähän harvinaisempia yhteyksiä vähennetään. Pitää matkustaa ICE:llä ja vaihtaa. Vain muutama vuosi sitten vuokratut KISS-kaksikerrosmoottorivaunut on jo palautettu. Kaikki johtaa siihen, että varsinkin halpoja lippuja ei ole enää niin paljon tarjolla, koska niitä on eniten vähemmän kysytyillä reitillä. Siis piilohinnankorotus huonomman tarjouksen päälle. P.S. Että Saksassa olisi oikeistohallitus oli minulle uusi luokittelu. Vaikka sosiaalidemokraatit ovatkin heikentyneet, he ovat hallituksessa ja heillä on esim. valtiovarainministerin salkku. Mutta se on tässä yhteydessä kai vain sivuraide :) Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: John Lindroth - Elokuu 16, 2025, 23:48:09 Uwe totta ,Saksassa lienee punamusta hallitus!Mutta liikenneministeri Schneider kuuluu CDU puolueesen., Aiemmin en ole kirjoittanut veturinkuljettajien tyytymättömyydestä DB johtoa kohtaan.
Otsikko: Vs: DB Deutsche Bahn Ag, Saksan rautatieyhtiö Kirjoitti: Uwe Geuder - Elokuu 17, 2025, 01:28:52 Ei vain veturinkuljettajien. Se on ihan tiedossa, että miltei kaikki työntekijät kärsivät siitä jokapäiväisestä aikataulukaaoksesta. Minun viimeinen kokemus oli Ulmista. Siellä koko rautatieasema on isossa myllerryksessä. Pitää kävellä pari sataa metriä kiertoteitä (ei kuitenkaan 500m niin kuin Stuttgartissa), onneksi vanha postitunneli ei ole purettu. (Kun tulee Suomesta huomaa kuitenkin, että on suuri konttirakennus, jossa myydään matkalippuja!) Monitoreissa niin vähän riviä, että näkyy vain seuraavan 15 – 20 minuutin junat. Ei ole kovin toimivaa, jos suuri osa junista on myöhässä. Oma juna oli ilmoitettu raiteelle 6, vain 5 minuuttia myöhässä. Ilmoitetulla ajalla ei tullut yhtään juna. Vähän myöhemmin tuli toinen juna ja jäin sinne suunnanvaihtoa varten. Oma juna vain hävisi näytöstä, mitään kuulutusta ei tullut. Vaikka minä en ole semmoisessa tilanteessa kovin hätäinen, aloitin vähän ihmetellä, kuinkahan ehtii omalle junalle, jos se sitten ilmestyy väärälle raiteelle ja kulkutiet osittain suljettuina. Jos junaa pysty ylipäätään tunnistamaan. Ilmeni, että minun vieressä odotti oman junan kuljettaja. Hän jutteli ”väärän” junana kuljettajalle, että nyt pitää soitella mihin oma juna oikein saapuu. Soitti ja kertoi, että se on vielä niin kaukana, ettei ole vielä kulkutietä. Myöhemmin hän soitti uudestaan ja kertoi sitten, että raide 2. Me, jotka olivat lähellä, seurasivat häntä ja juna lähti sitten yli 20 min. myöhässä raiteelta 2. Oli kuitenkin varmaan raiteella 6 vielä monta matkustajia joka eivät ymmärtäneet muutosta, koska oikeaa tiedottamista ei ollut. Heidän onneksi seuraava juna oli jo 10 minuuttia myöhemmin, jos se olisi sitten ollut aikataulussa, mitä onkin aika epätodennäköistä. Meidän junassa oli hienoja näyttöjä, joissa ilmoitettiin, että ollaan noin 15 minuuttia myöhässä, ei pitänyt paikkaansa alkunkaan. Matkan aikana myöhästyminen tietysti kasvoi entistään, mutta näytöillä ilmoitettiin pieneneviä lukuja. Väliasemien laiturilla oli jo ilmoitettu seuraava juna ja junaan nousevat matkustajat ihmettelivät, miksi tämä juna lähtee vähän etuajassa. Tuommoista ei ole mitenkään poikkeus, sekaannusta tapahtuu joka ikinen päivä varmaan enemmistö asemilla.
|