Otsikko: Talvikuvia Norrköpingistä Kirjoitti: Eljas Pölhö - Helmikuu 03, 2010, 10:16:28 Linkin takaa löytyy talvikuvia minun kotiasemaltani. Huomaa kolmannessa kuvassa oleva kaikkien aikojen nerokkain ja matkustajaystävällisin kulku asemarakennuksesta laitureille. Suomessakin pitäisi ottaa mallia tästä edullisesta ratkaisusta. Laitureiden välissä on puomit ja äänivaroituslaitos. Junia on enemmän kuin Riihimäellä, mutta kaikki sujuu joustavasti ja turvallisesti. http://postvagnen.com/forum/index.php?id=247241
Otsikko: Vs: Talvikuvia Norrköpingistä Kirjoitti: Jorma Toivonen - Helmikuu 04, 2010, 00:49:53 Taitaa näitä varoituslaitoksia olla useammallakin asemalla siellä Ruotsissa? Mielestäni ehkäisee tarvittavan hyvin tahattomat vahingot. Ei aina tarvitse kaivella alikulkuja tai nostella ylikulkuja kulkijoiden suojaksi. Tahalliset "ongelmien" aiheuttajat hakevat paikkansa "turvallisista kulkuteistä" huolimatta. Mutta meillähän on RVI vai mikälie "Trafi" nykyään, joka huolehtii "pilkun tarkasti" kaikista mahdollisista tai mahdottomista EU:n säännöksistä - välillä tuntuu, että haeskelee esimerkkinsä "pimeimmästä Afrikasta" tai peräti "Australiasta" asti - ei meillä rahaa säästellä.
Otsikko: Vs: Talvikuvia Norrköpingistä Kirjoitti: Eljas Pölhö - Helmikuu 04, 2010, 12:39:26 Kyllä. Tällaiset varoituslaitokset ovat varsin yleisiä Ruotsissa, siellä missä asema ei ole leikkauksessa tai penkereellä. Aikanaan Hyvinkäällä oli samankaltainen, mutta rahat riitti vain yhteen puomiin, joka oli kahden raiteen välissä. Sitten jossain vaiheessa Suomi rikastui olikin varaa kaivaa kävelytunneli radan ali. Nyt Suomi on jo niin paljon Ruotsia rikkaampi, että kävelytunneleita ja -siltoja on jo asemilla, joilla on alle 6 junaa tunnissa. Minusta tämä ruotsalaisten puomisysteemi on paitsi halvempi, niin myös paljon matkustajaystävällisempi.
Otsikko: Vs: Talvikuvia Norrköpingistä Kirjoitti: Esko Ampio - Helmikuu 04, 2010, 22:16:52 Vastaava on Turussa, soittokellot ja vain punaisin opastein opastimet. Alkaa hälyttää, kun tehdään kulkutie esim. satamaan ja juna (veturi) on ylikäytävän vieressä raideopastimen takana.
Lisäys: on Turun rautatieasemalla II-laiturilta asemalaiturille. Rantaradalla Turun alueella on yksi varoituslaitos, puomilaitos Varissuon Vaalantiellä. Otsikko: Vs: Talvikuvia Norrköpingistä Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Helmikuu 05, 2010, 06:29:08 Eikös hieman vastaavia ole rantaradalla useampikin, paitsi ilman puomeja. Tosin näiden kohdalla onkin sitten 80 nopeusrajoitus.
Otsikko: Vs: Talvikuvia Norrköpingistä Kirjoitti: Pekka Soininen - Helmikuu 25, 2010, 22:40:23 Paitsi Turun kellon vilkkuineen, olen itse tavannut samanlaisen vain Kauniaisissa. Missään niistä ei ole puomia ja ne suojaavat vain yhden radan ylitykseltä. Nuo Norrköpingin puomit ovat näköjään usean raiteen ylittävän käytävän edessä.
Otsikko: Vs: Talvikuvia Norrköpingistä Kirjoitti: Topi Lajunen - Helmikuu 26, 2010, 01:06:38 Paitsi Turun kellon vilkkuineen, olen itse tavannut samanlaisen vain Kauniaisissa. Missään niistä ei ole puomia ja ne suojaavat vain yhden radan ylitykseltä. Rantaradalla Kirkkonummen itäpuolella on tuollaisia kellovilkkuja Kauniaisten lisäksi Jorvaksessa ja Tolsassa. Kaikissa mennään kahden raiteen yli. |