Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Uutiset => Aiheen aloitti: Jorma Toivonen - Syyskuu 27, 2024, 23:59:24



Otsikko: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Jorma Toivonen - Syyskuu 27, 2024, 23:59:24
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010727537.html. Nähtävästi myös sähköratakin kaipaisi huoltoa silloin/tällöin.


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Juha Toivonen - Syyskuu 28, 2024, 00:13:50
Niinpä niin. Tunnin Junaa - Länsirataa koohotetaan ja rahoitetaan yhtenä kärkihankkeena, mutta jo olemassa olevan rataverkon päivitykset/saneeraukset tulisi aloittaa välittömästi. Vaurioita ja nopeusrajoituksia riittää... Onko kukaan laskenut, kuinka paljon euroissa, on rataverkolla korjausvelkaa tähän asti?

Nyt pysähdyksissä ja myöhässä: IC934, PYO933, S53, S58, S183, PYO256, PYO269, IC187, HL9733R, T3493, T3653.


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Arto Papunen - Syyskuu 28, 2024, 00:57:01
Taisi kaikki IC:t olla Sr2:lla tuossa.. FER:in 7154 pääsi dieselkäyttöisenä läpi.

183 taisi jäädä vielä muista syistä keskelle rataa vaikka sähköt tuli.


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Juha Toivonen - Syyskuu 28, 2024, 01:12:37
S183 ja S53 edelleen pysähdyksissä Kuurilan liepeillä. 933 ja 934 jumissa Urjalassa. Vaikuttaako Toijalan sähköratavaurio Urjalaan asti?


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Juha Toivonen - Syyskuu 28, 2024, 01:27:01
Mihinkä junaan PYO933 Tampereelle tuomat makuu- ja autovaunut liitetään? 265, vaiko 273?


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Aapo Halminen - Syyskuu 28, 2024, 04:36:40
Onko kukaan laskenut, kuinka paljon euroissa, on rataverkolla korjausvelkaa tähän asti?
Kyllä on. Tämän vuoden luku rataverkon laskennallisesta korjausvelasta on 1,6 mrd euroa. Laskelmiin voi tutustua täällä: https://www.doria.fi/handle/10024/189876
Mihinkä junaan PYO933 Tampereelle tuomat makuu- ja autovaunut liitetään? 265, vaiko 273?
265. Selviää, kun katsoo Juliasta kokoonpanotietoja. Normaalipäivänä siihen ilmestyy Tampereella kolmisen siivua eedamia perään, kun 273:een lisätään vain autovaunuja.


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Simo Virtanen - Syyskuu 28, 2024, 15:52:37
S183 ja S53 edelleen pysähdyksissä Kuurilan liepeillä. 933 ja 934 jumissa Urjalassa. Vaikuttaako Toijalan sähköratavaurio Urjalaan asti?

Oisko ajatuksen pysäyttää Toijalaa lähestyvä liikenne järkeviin paikkoihin, kuten ratapihoille. Tilanteen purkaminen on luultavasti helpompaa jos junia voi ajattaa molempiin suuntiin, vaikkakin odotusaika Urjalassa siitä hieman pitenisikin.

Urjalasta voi tarvittaessa siirtää matkustajat kumipyörille. Itsekin jäin aikoinaan sinne nalkkiin, kun Toijalassa tavarajuna suistui ja katkoi radan. Atomi-linesin bussit tulivat Urjalasta meitä hakemaan kun konnarit oli saanut jakoavaimellaan nylpättyä aitaelementin pois.


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Roope Prusila - Syyskuu 28, 2024, 15:57:53
265. Selviää, kun katsoo Juliasta kokoonpanotietoja. Normaalipäivänä siihen ilmestyy Tampereella kolmisen siivua eedamia perään, kun 273:een lisätään vain autovaunuja.

Juurikin toisinpäin, eli 273 ottaa Tampereelta 933:n mukana tulleet makuu- ja autovaunut.


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Aapo Halminen - Syyskuu 28, 2024, 17:32:41
265. Selviää, kun katsoo Juliasta kokoonpanotietoja. Normaalipäivänä siihen ilmestyy Tampereella kolmisen siivua eedamia perään, kun 273:een lisätään vain autovaunuja.

Juurikin toisinpäin, eli 273 ottaa Tampereelta 933:n mukana tulleet makuu- ja autovaunut.
Kiitos korjauksesta. Näin se on. Nähtävästi onnistuin sekoittamaan viestissäni juuri ne kaksi tärkeää numeroa, mikä on kyllä todella amatöörimäistä. Ei pitäisi selvästikään vastata vajailla yöunilla.


Otsikko: Vs: Sähköratavaurio Toijalassa
Kirjoitti: Esa J. Rintamäki - Syyskuu 29, 2024, 10:36:56
S183 ja S53 edelleen pysähdyksissä Kuurilan liepeillä. 933 ja 934 jumissa Urjalassa. Vaikuttaako Toijalan sähköratavaurio Urjalaan asti?

Oisko ajatuksen pysäyttää Toijalaa lähestyvä liikenne järkeviin paikkoihin, kuten ratapihoille. Tilanteen purkaminen on luultavasti helpompaa jos junia voi ajattaa molempiin suuntiin, vaikkakin odotusaika Urjalassa siitä hieman pitenisikin.

Urjalasta voi tarvittaessa siirtää matkustajat kumipyörille. Itsekin jäin aikoinaan sinne nalkkiin, kun Toijalassa tavarajuna suistui ja katkoi radan. Atomi-linesin bussit tulivat Urjalasta meitä hakemaan kun konnarit oli saanut jakoavaimellaan nylpättyä aitaelementin pois.

Asemien ratapihoilla onnistuisi ruokahuollotkin paremmin, kun linjaseisokin aikana ravintolavaunussa ei ole mitään muuta riittävästi kuin "paksujen poikien sokeria"  - eiku Hermesetasta...

WC- asiat samoin ja jaloittelut samoin.