Otsikko: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: jarkkovoutilainen - Tammikuu 30, 2009, 14:23:54 Tiestön ja rataverkon parannuskohteet
Perustienpitoon lisätään 50 miljoonaa euroa. Lisäraha käytetään siltojen korjauksiin, pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen edellytysten parantamiseen, kevyen liikenteen väylien rakentamiseen ja muihin pienehköihin kohteisiin. Summaan sisältyy Kainuun kehittämisrahaa 4,2 miljoonaa euroa käytettäväksi muun muassa Tönölänsalmen sillan kunnostukseen. Perusradanpitoon lisätään 21,5 miljoonaa euroa. Sitä käytetään mm. Kokemäki-Tampere rataosuuden parantamiseen, Kokkola-Ykspihlajan ratapihatoimintojen tehostamiseen, Harjavallan ratapihan muutostöihin sekä Kotkan Kotolahden satamaratapihan perusparantamiseen. Väylähankkeita aiennetaan Seuraavat väylähankkeet aiennetaan alkavaksi vuonna 2009: Kt 51 Kivenlahti-Kirkkonummi, kokonaiskustannus 80 miljoonaa euroa Vt 5 Päiväranta-Vuorela, kokonaiskustannus 90 miljoonaa euroa Vt 14 Savonlinnan keskusta, kokonaiskustannus 135 miljoonaa euroa Vt 6 Joensuun kohta, kokonaiskustannus 35 miljoonaa euroa Porin Mäntyluodon väylän syventämistyö, kokonaiskustannus 9,2 miljoonaa euroa, käynnistää lisäksi Porin kaupungin 22 miljoonan euron investoinnin Lisäksi toteutetaan Seinäjoki-Oulu -ratahankkeen jatkaminen. Lisäys 40 miljoonaa euroa rahoitetaan VR Oy:n rahoitusosuutena. Valtioneuvoston tiedote kokonaisuudessaan osoitteessa: http://www.valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=252588 Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Tunnus poistettu - Tammikuu 30, 2009, 21:04:03 Kt 51 Kivenlahti-Kirkkonummi, kokonaiskustannus 80 miljoonaa euroa Aivan odotettua: tiehankkeisiin, hölmöihinkin, syydetään elvytysrahaa, mutta radat saavat vain osan siitä, mikä niihin olisi pitänyt sijoittaa joka tapauksessa, ilman tätä erinomaista elvytystarvettakin.Vt 5 Päiväranta-Vuorela, kokonaiskustannus 90 miljoonaa euroa Vt 14 Savonlinnan keskusta, kokonaiskustannus 135 miljoonaa euroa Vt 6 Joensuun kohta, kokonaiskustannus 35 miljoonaa euroa Lainaus Porin Mäntyluodon väylän syventämistyö, kokonaiskustannus 9,2 miljoonaa Mäntyluodon väylän parantaminen on hyvä juttu.euroa, käynnistää lisäksi Porin kaupungin 22 miljoonan euron investoinnin Lainaus Lisäksi toteutetaan Seinäjoki-Oulu -ratahankkeen jatkaminen. Lisäys 40 Erinomaista! Elvytystoimena siis päätettiin toteuttaa jo aiemmin toteutettavaksi päätetty investointi. Hyvä hallitus, hyvä Katainen!miljoonaa euroa rahoitetaan VR Oy:n rahoitusosuutena. Koskahan Suomessa on viimeksi ollut liikennemisnisteri, joka ymmärtää jotain liikenneinfran kokonaisuudesta? 50-luvulla, vai oliko silloinkaan? Ja nyt pitäisi vielä tajuta jotain tietoliikenteestäkin. Voi-voi... Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Jouni Hytönen - Tammikuu 31, 2009, 08:37:38 Hauskaa, että elvytyspaketti ottaa kantaa näinkin pieniin yksityiskohtiin:
Mt 11436 Kyläjoen tasoristeys, puolipuomi Nurmijärvi 0,05 M€ No, eipä siinä mitään, tarpeeseen tulevat nuo puomit. :) Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Mikko Loponen - Tammikuu 31, 2009, 14:58:38 Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä? Ainakin tuon Tönölänsalmen sillan korjausta on ooteltu jo varsin kauan.
Kevyt liikenne kuuluu erottaa jo turvallisuuden vuoksi pois autojen seasta. Näin myös lisätään autottoman liikkumisen suosiota. Ainakin tällä suunnalla maata kaikki paitsi 2 tietä on siinä kunnossa ettei pian enää pelkkä katumaasturi riitä vaan pitää ruveta miettimään tuollaista islantilaistyyppistä oikeaa maastoautoa. Tiestö muistuttaa osan vuotta pottupeltoa. Ei ole hyvä ajella henkilöautolla. Raskas liikenen valittaa yhtenään tiestön kapeudesta ja kantavuudesta. Pitää ratojakin korjata mutta niitä ei vaan joka kylään edelleenkään mene. Ei varsinkaan henkilöliikennettä. Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Tunnus poistettu - Tammikuu 31, 2009, 16:33:12 Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä? No ensimmäisenä pistää silmään tuo viitostie Päiväranta-Vuorela -välillä. Ajelen siitä useita kertoja vuodessa enkä havaitse vikaa.Lainaus Ainakin tuon Tönölänsalmen sillan korjausta on ooteltu jo varsin kauan. Epäilemättä, mutta rohkenen kyllä epäillä onko Tönölässä niin paljon kevyttä liikennettä, että sillan korjaus olisi sen vuoksi kärkisijoilla. Taitaa se kevyen liikenteen määrä romahtaa jo ennen siltaa. Toki, jos siltaa korotettaisiin muutama metri, että purkkarilla mahtuisi alitse... Mutta aluepolitiikkaahan tämä enempi on. Kevyt liikenne kuuluu erottaa jo turvallisuuden vuoksi pois autojen seasta. Näin myös lisätään autottoman liikkumisen suosiota. Lainaus Ainakin tällä suunnalla maata kaikki paitsi 2 tietä on siinä kunnossa ettei pian enää pelkkä katumaasturi riitä vaan pitää ruveta miettimään tuollaista islantilaistyyppistä oikeaa maastoautoa. Tiestö muistuttaa osan vuotta pottupeltoa. Höpsis. Toki pienet soratiet ovat kurjia kelirikkoaikana, mutta kyllä niitä ihan kunnossa olevia pikiteitä on paljon enemmän kuin kaksi.Lainaus Raskas liikenen valittaa yhtenään tiestön kapeudesta ja kantavuudesta. Kapeudesta? Eivätkö kuskit enää osaa ajaa? Kantavuusongelma on pikkuteillä kelirikkoaikaan, mutta on turha odottaa, että kaikki Keski- ja Pohjois-Suomen pikkutiet koskaan peruskorjattaisiin ja päällystettäisiin routimisen kestäviksi.Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Jape Ruotsalainen - Tammikuu 31, 2009, 17:02:49 Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä? No ensimmäisenä pistää silmään tuo viitostie Päiväranta-Vuorela -välillä. Ajelen siitä useita kertoja vuodessa enkä havaitse vikaa.Ajapa silloin, kun Kallan sillat ovat jumittuneet yläasentoon. :) Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Mikko Loponen - Tammikuu 31, 2009, 21:24:31 Mihin hölmöilyihin nyt ollaan rahaa syytämässä? No ensimmäisenä pistää silmään tuo viitostie Päiväranta-Vuorela -välillä. Ajelen siitä useita kertoja vuodessa enkä havaitse vikaa.Lainaus Ainakin tuon Tönölänsalmen sillan korjausta on ooteltu jo varsin kauan. Epäilemättä, mutta rohkenen kyllä epäillä onko Tönölässä niin paljon kevyttä liikennettä, että sillan korjaus olisi sen vuoksi kärkisijoilla. Taitaa se kevyen liikenteen määrä romahtaa jo ennen siltaa. Toki, jos siltaa korotettaisiin muutama metri, että purkkarilla mahtuisi alitse... Mutta aluepolitiikkaahan tämä enempi on. Kevyt liikenne kuuluu erottaa jo turvallisuuden vuoksi pois autojen seasta. Näin myös lisätään autottoman liikkumisen suosiota. Lainaus Ainakin tällä suunnalla maata kaikki paitsi 2 tietä on siinä kunnossa ettei pian enää pelkkä katumaasturi riitä vaan pitää ruveta miettimään tuollaista islantilaistyyppistä oikeaa maastoautoa. Tiestö muistuttaa osan vuotta pottupeltoa. Höpsis. Toki pienet soratiet ovat kurjia kelirikkoaikana, mutta kyllä niitä ihan kunnossa olevia pikiteitä on paljon enemmän kuin kaksi.Lainaus Raskas liikenen valittaa yhtenään tiestön kapeudesta ja kantavuudesta. Kapeudesta? Eivätkö kuskit enää osaa ajaa? Kantavuusongelma on pikkuteillä kelirikkoaikaan, mutta on turha odottaa, että kaikki Keski- ja Pohjois-Suomen pikkutiet koskaan peruskorjattaisiin ja päällystettäisiin routimisen kestäviksi.Vaikken kuopiossa nii hirveen usein liikukkaan nii tuolle kyseiselle välille olisi pitänyt tehdä jotain varmaan jo 10v sitten. Joskus sopivaan aikaan ajaessa siitä pääsee sujuvasti kulkemaan. Yleensä ei. Mikäli herra Heikkinen on yhtään paikalliseen keskusteluun tutustunut niin tietää varmasti ettei tönölä ole aluepolitiikkaa. Kai se on normaalia sitten että autosta loppuu pikitiellä jouset kuoppien takia? Sateisen jälkeen saa olla tarkkana koska uusia reikiä ilmestyy tiehen useita viikossa. Rekat ajaa 10cm päässä reunasta ja keskeltä. Siinä ei paljon väistellä enää jos tulee vaikka metsäkoneen kuljetus vastaan. Soratiet on sitten asia erikseen eikä niitä kaikkia pidä oikeiksi teiksi muuttaa mutta selaiset pätkät jotka on paikallisesti merkittäviä yhteyksiä. Ilmeisesti täällä on yleisemminkin käsitys että Suomessa saa lla autolla välttävästi kulke vain kehä III:n sisäpuolella ja junalla Helsingistä Turkuun ja Ouluun? Tässä maassa asutaan muuallakin ja myös siellä pitää ihmisten ja tavaroitten päästä liikkumaan ilman ihmeellisempiä vaikeuksia. Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Tunnus poistettu - Helmikuu 01, 2009, 00:07:28 Vaikken kuopiossa nii hirveen usein liikukkaan nii tuolle kyseiselle välille olisi pitänyt tehdä jotain varmaan jo 10v sitten. Joskus sopivaan aikaan ajaessa siitä pääsee sujuvasti kulkemaan. Yleensä ei. No-no, eipä sorruta ilmeiseen liioitteluun. *Yleensä* siitä pääsee sujuvasti, mutta saattaa olla, etten ole koskaan osunut aamuruuhkan aikaan tuonne. Iltapäiväruuhkan aikaan kyllä.Lainaus Mikäli herra Heikkinen on yhtään paikalliseen keskusteluun tutustunut niin tietää varmasti ettei tönölä ole aluepolitiikkaa. Se, että Tönölänsalmen ympäristössä puhutaan sillankorjauksesta, ei mitenkään muuta sitä, että nyt sinne myönnetyt rahat ovat aluepolitiikkaa.Ja Herra Heikkinen haluaisi nyt selvennykseksi huomauttaa, että Herra Heikkinen kannattaa aluepolitiikkaa ja koko maan pitämistä asuttuna. Lainaus Kai se on normaalia sitten että autosta loppuu pikitiellä jouset kuoppien takia? Itse asiassa kyllä, se on ihan normaalia. Muuallakin kuin teilläpäin.Lainaus Rekat ajaa 10cm päässä reunasta ja keskeltä. Siinä ei paljon väistellä enää jos tulee vaikka metsäkoneen kuljetus vastaan. Kyllä ne ihan standardilevyisiä teitä ovat. Ehkä kuskit sitten ovat huonompia kuin silloin parikymmentä vuotta sitten, kun itse niitä teitä isolla autolla työkseni ajelin. Vai onko teitä kavennettu?Lainaus Ilmeisesti täällä on yleisemminkin käsitys että Suomessa saa lla autolla välttävästi kulke vain kehä III:n sisäpuolella ja junalla Helsingistä Turkuun ja Ouluun? Siellä voi olla. Täällä ei ole.Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Juha Liimatta - Helmikuu 01, 2009, 01:16:22 Elvytetään, elvytetään. Milloinka elvytetään Savonlinna - Pieksämäki rataosuus henkilöliikenteelle? Tietysti on muitakin elvytettäviä rataosia.
Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Petri P. Pentikäinen - Helmikuu 02, 2009, 12:38:14 Koskahan Suomessa on viimeksi ollut liikennemisnisteri, joka ymmärtää jotain liikenneinfran kokonaisuudesta? 50-luvulla, vai oliko silloinkaan? Ja nyt pitäisi vielä tajuta jotain tietoliikenteestäkin. Voi-voi... Miten niin tietoliikenteestä? Sitä varten on viestintäministeri, liikenneministerin tonttiin ei tietoliikenne kuulu.Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Jape Ruotsalainen - Helmikuu 02, 2009, 22:08:03 Vaikken kuopiossa nii hirveen usein liikukkaan nii tuolle kyseiselle välille olisi pitänyt tehdä jotain varmaan jo 10v sitten. Joskus sopivaan aikaan ajaessa siitä pääsee sujuvasti kulkemaan. Yleensä ei. No-no, eipä sorruta ilmeiseen liioitteluun. *Yleensä* siitä pääsee sujuvasti, mutta saattaa olla, etten ole koskaan osunut aamuruuhkan aikaan tuonne. Iltapäiväruuhkan aikaan kyllä.Kirjoitinkin jo tuossa, että olen käsittänyt suurimman pulman Päiväranta-Vuorela-välillä olevan vanhat ja vikaherkät läppäsillat eikä niinkään "normaali" ruuhkautuminen. Aivan oikeaan kohteeseen on rahaa siis kohdennettu, jos sillat saataisiin viimeinkin kuntoon. Toki liikennettäkin riittää (vrk:ssa n. 30 000 autoa?) ja ruuhkia saattaa olla, mutta pahimmillaan tuntikausia pystyssä olevat sillat voivat viedä ihmishenkiä, kun kiertotietä esim. pohjoisesta KYS:aan saapuville tulee melkoisesti. Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Jouni Hytönen - Helmikuu 04, 2009, 15:05:55 Ja kyllähän tuo Päiväranta-Vuorela-projekti muuttaa myös radan linjausta parempaan suuntaan ja poistaa Suosaaren hankalan tasoristeyksen.
Kyllä minustakin tuontasoiselta väylältä (sekä radalta) ja noilla liikennemäärillä pitää saada tuollaiset avattavat sillat pois. Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Oskari Kvist - Helmikuu 05, 2009, 01:54:47 Ja kyllähän tuo Päiväranta-Vuorela-projekti muuttaa myös radan linjausta parempaan suuntaan ja poistaa Suosaaren hankalan tasoristeyksen. Itse asiassa ratasilta tulee olemaan edelleen avattava, joskin avattava ratasilta siirtyy Suosaaren ja Päivärannan välistä Suosaaren ja Tikkalansaaren välille.Kyllä minustakin tuontasoiselta väylältä (sekä radalta) ja noilla liikennemäärillä pitää saada tuollaiset avattavat sillat pois. Otsikko: Vs: Elvytyspaketti laman torjuntaan Kirjoitti: Tunnus poistettu - Helmikuu 05, 2009, 11:06:37 Kyllä minustakin tuontasoiselta väylältä (sekä radalta) ja noilla liikennemäärillä pitää saada tuollaiset avattavat sillat pois. Miksi? Yli 15 metrin alituskorkeudelle rakennettu silta on kallis - ja ruma. |