Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Radat ja laitteet => Aiheen aloitti: Eljas Pölhö - Lokakuu 31, 2024, 23:19:52



Otsikko: Isokangas (Parkano-Haapamäki)
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Lokakuu 31, 2024, 23:19:52
Isokangas-nimisestä liikennepaikasta ja siltä eronneesta sotilasraiteesta on paljon kuvia https://vaunut.org/kuvat/?liikp1=341&p=1

Liikennepaikat tiedot ovat ”liikennepaikkahaussa” vähän hakusessa, eikä sitä avattu itsenäisenä liikennepaikkana 1.1.1968. Sijaintikin on jotain muuta kuin vanha perinteinen.
 Ohessa pari todistetta muusta:
- vuoden 1947 liikennepaikkaluettelosta Pori-Haapamäki sivu 2
- Turistin sivu vuoden 1955 kesäturistista
- varmuuslukituskaavio vuodelta 1960
- em. kaavion inforuutu
- sivu 1 1960-luvun liikennepaikkakortista (lisäsivulla on matkustajien määrä 1968 ja 1969 = keskimäärin 1 päivässä kesät talvet.
- sivu 1 1970-luvun liikennepaikkakortista
- sivu 2 1970-luvun liikennepaikkakortista


Otsikko: Vs: Isokangas (Parkano-Haapamäki)
Kirjoitti: Jukka Voudinmäki - Marraskuu 02, 2024, 08:40:04
Isokangas-nimisestä liikennepaikasta ja siltä eronneesta sotilasraiteesta on paljon kuvia https://vaunut.org/kuvat/?liikp1=341&p=1

Liikennepaikat tiedot ovat ”liikennepaikkahaussa” vähän hakusessa, eikä sitä avattu itsenäisenä liikennepaikkana 1.1.1968. Sijaintikin on jotain muuta kuin vanha perinteinen.
 Ohessa pari todistetta muusta:
- vuoden 1947 liikennepaikkaluettelosta Pori-Haapamäki sivu 2
- Turistin sivu vuoden 1955 kesäturistista
- varmuuslukituskaavio vuodelta 1960
- em. kaavion inforuutu
- sivu 1 1960-luvun liikennepaikkakortista (lisäsivulla on matkustajien määrä 1968 ja 1969 = keskimäärin 1 päivässä kesät talvet.
- sivu 1 1970-luvun liikennepaikkakortista
- sivu 2 1970-luvun liikennepaikkakortista

Käskylehden 1954-34 mukaan Isokangas (seisake) on avattu 1.9.1954. 1.1.1968 on päiväys, jolloin Isokankaasta tuli seisakevaihde.