Otsikko: Oulun varikkojakson Sk1-4+Tk2-vetureiden käyttö 1950 Kirjoitti: Eljas Pölhö - Helmikuu 10, 2025, 16:03:43 OULUN VARIKKOJAKSON Sk1-4- ja Tk2-SARJOJEN KÄYTTÖ 1950
Oulun varikkojakson päällikkö V.K. Lavi ilmoitti koneosaston johtajalle lätetetyssä kirjelmässä 236/434, 23.5.1950 Sk1-4 ja Tk2 käytön yksityiskohtaisesti. Lausunnossaan hän myös ilmoitti, että vaikka vetureiden määrä oli suuri, ei niitä vallinneessa tilanteessa voinut jättää korjaamatta tai hylätä ilman, että tilalle oli saatavilla korvaava veturi. Sk1 = 1 kpl, Iisalmi, vaihtotyössä Tk2 = 3 kpl, Kajaani ja Kontiomäki, vaihtotyössä Sk3 = 2 kpl, Kontiomäki, työjunat ja em. vetureiden korjausajan työt Oulun päävarikon alaisena ovat (tilanne toukokuussa 1950): Sk2 202 = Rovaniemi, Rautatierakennusosaston käytössä Sk2 205 = Raahe, liikennejunissa Sk2 207 = Ylivieska, päivystyksessä Sk2 208 = Kelloselkä, Rautatierakennusosaston käytössä Sk2 209 = Tornio, päivystyksessä Sk2 210 = Kemi, korjauksessa Sk2 211 = Kemi, odottaa konepajaan pääsyä Sk3 175 = Kemi, sorajunissa Sk3 176 = Rovaniemi, päivystyksessä Sk3 192 = Oulu,korjauksessa Sk3 193 = Oulu, päivystyksessä Sk3 214 = Rovaniemi, Rautatierakennusosaston käytössä Sk3 216 = Oulu, Jylhämän sorajunassa Sk3 217 = Ylivieska, sora- ja työjunissa Sk3 218 = Kemi, päivystäjä III Sk3 219 = Rovaniemi, Rautatierakennusosaston käytössä Sk3 220 = Kemijärvi, Rautatierakennusosaston käytössä Sk3 221 = Kemijärvi, liikennejunissa Sk3 337 = Kemi, sorajunissa Sk3 391 = Kemijärvi, Rautatierakennusosaston käytössä Sk4 = 8 kpl (242-246, 308, 309 ja 313) ovat erittäin haluttuja vaihtotyöhön, koska varsinaisia vaihtovetureita ei ole käytettävissä. |