Otsikko: CEmt makuuvaunut 1970 Kirjoitti: Eljas Pölhö - Maaliskuu 05, 2025, 12:25:18 CEmt makuuvaunut 1. ja 2. luokka
CEmt-vaunujen jarrutuskokeet suoritettiin rataosalla Utti-Kouvola Aika: 1970.03.31 - 1970.04.04 Kokoonpano: Hr13 + 1 CEmt Suurin sallittu nopeus etäisellä raiteella 140 km/h, paitsi Utin ja Kouvolan ratapihoilla CEmt-vaunujen kulkuominaisuuskokeet suoritettiin rataosalla Iittala-Leppäkoski ennen 1970.06.30 (ei tiedossa vielä kun määräykset annettiin) Kokoonpano: Hr13- 1 CEmt Säännöt: katso liitekirjelmä Vaunujen ottaminen yleiseen liikenteeseen: 1. erä = 24001 - 240005 Tilausviitteet Rh 144/412, 15.1.1968 ja Ktt 312/220, 16.3.1968 Vaunujen merkitseminen Ko 589/994, 18.4.1968 Käyttöönotto: 24001 Psl 1970-05/06 (välillä 21/5-20/6) 24002 Psl 1970-04/05 (välillä 21/4-20/5) 24003 Psl 1970-05/06 (välillä 21/5-20/6) 24004 Psl 1970-05/06 (välillä 21/5-20/6) 24005 Psl 1970-06/07 (välillä 21/6-21/7)* 2. erä = 24006 - 240010 Tilausviitte Ko 358/690, 7.3.1969 Vaunujen merkitseminen Lko 31662/7403 Käyttöönotto: 24006 Psl 1970-08/09 (välillä 21/8-20/9) 24007 Psl 1970-09/10 (välillä 21/9-20/10) 24008 Psl 1970-09/10 (välillä 21/9-20/10) 24009 Psl 1970-10/11 (välillä 21/10-20/11) 24010 Psl 1970-09/10 (välillä 21/11-31/12)* * 21/7 tai 31/12 ei ole kirjoitusvirhe tässä viestissä (näin luki raporteissa). Vuonna 1970 kuukausiraportit eivät käsittäneet tasakuukausia. Vaunun ulkomerkinnät matkustajia varten sijoitettiin mahdollisimman lähelle ulko-ovia, piirustus 486B/33185. Vaunun sivuun ei tehty merkintöjä VR, Suomi ja vaunun numero, koska tila varattiin mainostarkoituksiin. CEmt 24005 paloi Helsingissä 1975, jonka jälkeen se oli poissa liikenteestä. Vuonna 1978 siitä rakennettiin CEmt 24041. |