Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Radat ja laitteet => Aiheen aloitti: Tauno Hermola - Helmikuu 18, 2010, 17:03:56



Otsikko: Sm3 sn
Kirjoitti: Tauno Hermola - Helmikuu 18, 2010, 17:03:56
Mites tämä nyt oikein menikään: "Rataverkon kuvaus" luvun 3.3 mukaan moottorijunien suurin sallittu nopeus on 220 km/h vain Kerava - Hakosilta välillä,  muualla enintään 200 km/h. Olikos Sm3:lle jossain joku poikkeus, joka sallii 220 km/h nopeudet muuallakin, kuin tuolla Kerava - Hakosilta rataosalla? Vai päästiinkö tuota suuresti mainostettua 220 km/h nopeutta tosiaan käytännössä ajamaan vasta oikoradan valmistuttua?


Otsikko: Vs: Sm3 sn
Kirjoitti: Juhani Pirttilahti - Helmikuu 18, 2010, 18:04:15
Mites tämä nyt oikein menikään: "Rataverkon kuvaus" luvun 3.3 mukaan moottorijunien suurin sallittu nopeus on 220 km/h vain Kerava - Hakosilta välillä,  muualla enintään 200 km/h. Olikos Sm3:lle jossain joku poikkeus, joka sallii 220 km/h nopeudet muuallakin, kuin tuolla Kerava - Hakosilta rataosalla? Vai päästiinkö tuota suuresti mainostettua 220 km/h nopeutta tosiaan käytännössä ajamaan vasta oikoradan valmistuttua?

Oikorata on ensimmäinen rata, jolla voitiin ajaa 220 km/h. Ensimmäinen kahdensadan paikka oli rantaradalla ja sittemmin nopeutui päärata Tampereelle. Nykyään kahtasataa mennään jo Seinäjoelle saakka ja Savon radallakin on pikku vauhtipätkä.


Otsikko: Vs: Sm3 sn
Kirjoitti: Topi Lajunen - Helmikuu 18, 2010, 22:38:21
Oikorata on ensimmäinen rata, jolla voitiin ajaa 220 km/h.

Ja siis edeleen ainoa rataosuus, jonka sn on 220.