Otsikko: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Mikael Sahervo - Helmikuu 19, 2010, 08:36:20 Nesteen öljynjalostamolla Porvoossa on suistunut radalta junanvaunuja.
VR:n mukaan päätepuskimen läpi on onnettomuudessa mennyt kaksi tyhjää turvavaunua ja kolme naftalla lastattua vaunua. Onnettomuudesta ei tiettävästi ole aiheutunut paloa tai henkilövahinkoja. Turma sattui hieman ennen viittä aamulla. Radalta suistuneista vaunuista turvavaunut päätyivät nestekaasulinjan tuntumaan aiheuttaen vaaratilanteen. Paikalla on VR:n, Nesteen ja pelastuslaitoksen pelastus- ja raivausyksikköjä. Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Jukka Virtanen - Helmikuu 19, 2010, 13:19:41 Taas on radio-ohjattavalla törmäilty ja lähes suuronnettomuus aiheutettu.
Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Marko Vornanen - Helmikuu 19, 2010, 14:07:03 Pitääkö todella paukahtaa kunnolla ennen kuin radio-ohjauksesta voidaan luopua? Ainakin nämä todella riskialttiit ratapihat pitäisi rajata radio-ohjauksen ulkopuolelle.
Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Jorma Toivonen - Helmikuu 19, 2010, 14:34:35 Onkohan tuo radio-ohjaus kokeilu laajennettu Sköldvikiin asti? Jossain uutisissa erikseen mainitaan vielä, että junan kuljettaja oli puhallutettu - muusta vaihtotyöhenkilökunnasta ei mainintaa?
Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Robert Sand - Helmikuu 19, 2010, 14:45:46 Esimerkiksi Ruotsissa on ajettu RO-vetureilla monta vuotta jo ja siellä se on ilmeisesti pelannut ihan hyvin.
Miten se voi olla niin vaarallista ja hankalaa täällä Suomessa? ??? Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Jukka Virtanen - Helmikuu 19, 2010, 15:09:28 Ei siellä ro-veturia ollut, kiusallani sen kirjoitin. Ruotsissa vaihtotyövauriot vähenivät radio-ohjauksen myötä eikä suomessakaan kai mitään suurta ole sattunut.
Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Toni Aitta - Helmikuu 19, 2010, 15:50:54 Suomen liikennepolitiikassa on pielessä, että täällä pitää rysähtää kunnolla ennen kuin jotain saadaan aikaiseksi.
Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Robert Sand - Helmikuu 19, 2010, 17:24:49 Maantiellä tapahtuu onnettomuuksia joka ikinen päivä!
Rautatiellä vain silloin tällöin. Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Lauri Uusitalo - Helmikuu 19, 2010, 17:33:18 Suomen liikennepolitiikassa on pielessä, että täällä pitää rysähtää kunnolla ennen kuin jotain saadaan aikaiseksi. Siis pitääkö liikennepolitiikassa jokin muuttua? Jos näin on niin mikä? Jos taas jokin liikennepolitiikan vika estää jonkin muun asian muuttumisen, niin mikä sitten pitäisi muuttua? Ja rysähtikö nyt kunnolla? Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Jani Aas - Helmikuu 20, 2010, 08:30:04 Ei siellä ro-veturia ollut, kiusallani sen kirjoitin. Ruotsissa vaihtotyövauriot vähenivät radio-ohjauksen myötä eikä suomessakaan kai mitään suurta ole sattunut. Mihin perustat väitteesi vaurioiden vähenemisestä? Yleiseen propagandaan?Otsikko: Vs: Nesteen jalostamolla Porvoossa suistunut radalta junavaunuja. Kirjoitti: Teppo Niemi - Helmikuu 22, 2010, 10:51:29 Esimerkiksi Ruotsissa on ajettu RO-vetureilla monta vuotta jo ja siellä se on ilmeisesti pelannut ihan hyvin. Miten se voi olla niin vaarallista ja hankalaa täällä Suomessa? ??? Itselläni ensimmäinen havainto radio-ohjatusta veturista on 1990-luvun alkuvuosilta Lyypekin pääasemalta. Siellä siirrettiin Kööpenhaminan IC:n perästä Rostocin suuntaan menevät vaunut radio-ohjatulla veturilla toiseen runkoon. Siellä siis jopa henkilöliikenteen vaihtotyöt ovat mahdollisia radio-ohjatulla veturilla. Ilmeisestikin Saksa on aikamoinen takapajula turvallisuusasioissa, sillä siellä on mahdollista matkustaa vilkkaalla pääradalla kulkevalla junalla jossa ei ole kulunvalvontaa ilmajarruista puhumattakaan. Ise aijon lähteä kokemaan sellaisen matkan toukokuussa. |