Otsikko: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Joona Kärkkäinen - Helmikuu 21, 2010, 12:01:57 Aamulla havaittu Sm5 Helsingistä lahteen Z junassa, ja kello 11.58 H junassa Helsinkiin Tikkurilassa.
Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Tuukka Varjoranta - Marraskuu 05, 2011, 14:35:30 Resiinassa 3/2011 luki, että Flirttejä tullaan käyttämään Z-junissa joulukuusta 2011 maaliskuuhun 2012. Flirteillä ajettaisiin 1 tai 2 päivittäistä vuoroa, jotta saataisiin käyttökokemuksia 160 km/h nopeuden käytöstä Sm5:llä etenkin talviolosuhteissa.
Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Marraskuu 05, 2011, 15:17:11 Resiinassa 3/2011 luki, että Flirttejä tullaan käyttämään Z-junissa joulukuusta 2011 maaliskuuhun 2012. Flirteillä ajettaisiin 1 tai 2 päivittäistä vuoroa, jotta saataisiin käyttökokemuksia 160 km/h nopeuden käytöstä Sm5:llä etenkin talviolosuhteissa. Mitenkähän tämä on mahdettu toteuttaa hallinnollisesti? Onko JKOY vuokrannut kaluston VR:n käyttöön niin halvalla, että tulee halvemmaksi seisottaa omaa kalustoa ja ajaa JKOY:n kalustolla? Vai onko kyse ihan yksinkertaisesta vaihtaridiilistä, eli Sm5 teille, Sm4 meille? Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Mikko Isovirtanen - Marraskuu 05, 2011, 20:07:49 Resiinassa 3/2011 luki, että Flirttejä tullaan käyttämään Z-junissa joulukuusta 2011 maaliskuuhun 2012. Flirteillä ajettaisiin 1 tai 2 päivittäistä vuoroa, jotta saataisiin käyttökokemuksia 160 km/h nopeuden käytöstä Sm5:llä etenkin talviolosuhteissa. Mitenkähän tämä on mahdettu toteuttaa hallinnollisesti? Onko JKOY vuokrannut kaluston VR:n käyttöön niin halvalla, että tulee halvemmaksi seisottaa omaa kalustoa ja ajaa JKOY:n kalustolla? Vai onko kyse ihan yksinkertaisesta vaihtaridiilistä, eli Sm5 teille, Sm4 meille? Tai sitten JKOY maksaa näiden talvitestien teosta VR:lle... Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Janne Niskanen - Marraskuu 05, 2011, 21:41:39 Normaalia VR:tä.
Otetaan paras kalusto omille linjoille. >:( Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Jorma Toivonen - Marraskuu 06, 2011, 00:58:12 Mitenkäs muuten aikoinaan tuo Sm4-kalusto? Eikös se pitänyt varata alunperin Hesan lähiliikenteeseen? Parempi muistisimmat voisivat varmaan varmentaa hataria muisteluitani?
Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Topi Lajunen - Marraskuu 06, 2011, 04:06:15 Normaalia VR:tä. Otetaan paras kalusto omille linjoille. >:( Vaikka jokainen vähänkin fiksumpi sivuston lukija ymmärtää yllä olevan viestin olevan "sitä itseään", tunnen äkillistä tarvetta valaista asiaa hieman. Kun tulee tarve - riippumatta tarpeen esillenostajasta - testata kaluston ominaisuuksia 160 km/h nopeudessa, ja kun kalustolla ei normaalireiteillä ajeta kuin 120 km/h, se on sekä kokonaisuuden että yksittäisten osapuolten kannalta voittotilanne (nk. win-win situation), kun kalustoa voidaan testata kaupallisessa ajossa sen sijaan, että vastaavat ajot ajettaisiin tyhjillä junilla erikseen. Varmasti (ensimmäisenä viestinään koko sivustolle) kirjoittanut käyttäjä Niskanenkin tämän ymmärtää, vaikka yllä - jostain ehkä myöhemmin selviävästä syystä - yrittääkin levittää misinformaatiota. Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Janne Niskanen - Marraskuu 06, 2011, 08:50:39 Normaalia VR:tä. Otetaan paras kalusto omille linjoille. >:( Vaikka jokainen vähänkin fiksumpi sivuston lukija ymmärtää yllä olevan viestin olevan "sitä itseään", tunnen äkillistä tarvetta valaista asiaa hieman. Kun tulee tarve - riippumatta tarpeen esillenostajasta - testata kaluston ominaisuuksia 160 km/h nopeudessa, ja kun kalustolla ei normaalireiteillä ajeta kuin 120 km/h, se on sekä kokonaisuuden että yksittäisten osapuolten kannalta voittotilanne (nk. win-win situation), kun kalustoa voidaan testata kaupallisessa ajossa sen sijaan, että vastaavat ajot ajettaisiin tyhjillä junilla erikseen. Varmasti (ensimmäisenä viestinään koko sivustolle) kirjoittanut käyttäjä Niskanenkin tämän ymmärtää, vaikka yllä - jostain ehkä myöhemmin selviävästä syystä - yrittääkin levittää misinformaatiota. Topi ei nyt vaan satu ymmärtämään pientä läppää. ;D Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Topi Lajunen - Marraskuu 06, 2011, 14:48:09 Kuten viimeisestä kappaleestani voi lukea, arvelin sinun itsekin tietävän asioiden oikean laidan. Ja kokemuksestahan en puhunut viestissäni sanallakaan.
Läpänheitto on taitolaji, etenkin heittäjälleen. :) Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Juhana Nordlund - Marraskuu 06, 2011, 16:15:55 Sm5-lainaukset H-, Z- ja ehkä R-juniinkin saatetaan "hyvittää" niin, että Sm4:sia sijoitetaan kaupunkiratojen liikenteeseen. Tänään su 6.11. A:lla ja M:llä on liikkunut Sm4-kalustoa (yhden Sm5:n kaverina). Syy voi kyllä olla muukin kuin Flirtien lainaamiset nopeisiin lähijuniin.
Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Jarmo Ranta - Marraskuu 06, 2011, 16:31:50 Saisipa tiedon siitä, kulkevatko Sm5-junat kolmiokierrossa (Hki-Lh-Ri-Hki), jolloin ne saattaisivat palvella jopa Lh-Ri-välin taajamajunina (H3xx). Vaikuttaa lähtökohtaisesti epätodennäköiseltä, jos niillä kerran 160 km/h-liikennettä on tarkoitus ajaa, mutta Sm4-kalustokierrot vain usein kulkevat kolmion sivuja pitkin ...
Olisi varsin mieltä lämmittävä juttu Järvelän pikkukylästäkin nousta FLIRTin kyytiin. Nuppulinnassa ja Purolassa ovat onnekkaita. :) Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Topi Lajunen - Marraskuu 06, 2011, 18:54:58 Saisipa tiedon siitä, kulkevatko Sm5-junat kolmiokierrossa (Hki-Lh-Ri-Hki), jolloin ne saattaisivat palvella jopa Lh-Ri-välin taajamajunina (H3xx). Vaikuttaa lähtökohtaisesti epätodennäköiseltä, jos niillä kerran 160 km/h-liikennettä on tarkoitus ajaa, mutta Sm4-kalustokierrot vain usein kulkevat kolmion sivuja pitkin ... Olisi varsin mieltä lämmittävä juttu Järvelän pikkukylästäkin nousta FLIRTin kyytiin. Nuppulinnassa ja Purolassa ovat onnekkaita. :) Avausviestin perusteella pitäisin todennäköisenä, että sama yksikkö on nimen omaan kiertänyt kolmion kokonaan vastapäivään. Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Juha Kutvonen - Marraskuu 07, 2011, 13:53:30 Mitenkäs muuten aikoinaan tuo Sm4-kalusto? Eikös se pitänyt varata alunperin Hesan lähiliikenteeseen? Parempi muistisimmat voisivat varmaan varmentaa hataria muisteluitani? Ensimmäinen 10 kpl:een sarja tilattiin nimenomaan pääkaupunkiseudun lähiliikenteeseen, mutta loput VR hankki taajamajunakäyttöön. VR:llä olisi alunperin haluttu kaksikerroksisia lähijunia, mutta silloisen YTV:n vaatimuksesta Sm4 tilattiin yksikerroksisena, koska se katsottiin sopivammaksi nopeatahtiseen kaupunkirataliikenteeseen. Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Joona Kärkkäinen - Marraskuu 07, 2011, 17:26:41 Saisipa tiedon siitä, kulkevatko Sm5-junat kolmiokierrossa (Hki-Lh-Ri-Hki), jolloin ne saattaisivat palvella jopa Lh-Ri-välin taajamajunina (H3xx). Vaikuttaa lähtökohtaisesti epätodennäköiseltä, jos niillä kerran 160 km/h-liikennettä on tarkoitus ajaa, mutta Sm4-kalustokierrot vain usein kulkevat kolmion sivuja pitkin ... Olisi varsin mieltä lämmittävä juttu Järvelän pikkukylästäkin nousta FLIRTin kyytiin. Nuppulinnassa ja Purolassa ovat onnekkaita. :) Avausviestin perusteella pitäisin todennäköisenä, että sama yksikkö on nimen omaan kiertänyt kolmion kokonaan vastapäivään. Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Topi Lajunen - Marraskuu 08, 2011, 00:45:28 Huomaa se että kirjoitin aloitusviestin Helmikuussa 2010, jolloin oli yksi pahimmista talvikaaospäivistä, ja silloin oli eri yksiköt Z:lla ja H:lla. Noniin. Enpäs hoksannutkaan tuota katsoa lainkaan. :) Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Jarmo Ranta - Marraskuu 08, 2011, 22:28:00 Se niistä toiveista ... :D (Ensimmäisen viestin aikakoodi noteerattiin vasta täälläkin)
Eli oletettavasti vain Z-linjan FLIRT-liikennettä on maakuntarajan ulkopuolelle tiedossa. Jos kuitenkin ... Otsikko: Vs: Sm5 junia havaittu Z ja H junissa Kirjoitti: Mikael Sahervo - Marraskuu 11, 2011, 19:15:45 Tänää oli 11:17 junassa Lahdesta Helsinkiin Sm5. Ihan ei kerenny kuvaa saamaan.
|