Resiina-keskustelu

Ajankohtaiset => Havainnot => Aiheen aloitti: Petri Tuovinen - Maaliskuu 01, 2010, 08:39:04



Otsikko: P274
Kirjoitti: Petri Tuovinen - Maaliskuu 01, 2010, 08:39:04
Eilen illalla P274 jäi Kemissä "tuntikausia" myöhään, syynä sääolosuhteet. Syynä oli, että Isohaaran voimalaitoksen kohdalla radalla on lunta niin paljon, että juna hyytyi lumeen. Lunta oli mennyt koneen sisälle sen verran paljon, että matkanteko loppui. Paikalle oli hyytynyt myös toinen Sr1 veturi.


Otsikko: Vs: P274
Kirjoitti: Risto Itkonen - Maaliskuu 02, 2010, 08:12:30
Minneköhän VR:n lumiaurat ovat kadonneet? Vai kuuluuko rautateiden auraus nykyään ratahallintokeskukselle? Ennen Suomessa aurattiin rautateitä aina lumisateen jälkeen ja niin tehdään muissakin maissa kuten Venäjällä, Norjassa, Sveitsissä jne. Lumi-ja talviosaaminen on VR:ltä pahasti hukassa!


Otsikko: Vs: P274
Kirjoitti: Topi Lajunen - Maaliskuu 02, 2010, 10:10:26
Minneköhän VR:n lumiaurat ovat kadonneet? Vai kuuluuko rautateiden auraus nykyään ratahallintokeskukselle? Ennen Suomessa aurattiin rautateitä aina lumisateen jälkeen ja niin tehdään muissakin maissa kuten Venäjällä, Norjassa, Sveitsissä jne. Lumi-ja talviosaaminen on VR:ltä pahasti hukassa!

Auraus kuuluu Liikennevirastolle, joka sitten kilpailuttaa sopimukset eri toimijoiden kesken. Näin ollen rataverkkoa aurailee useampi yritys, joista mainittakoot Destia ja VR-rata.


Otsikko: Vs: P274
Kirjoitti: Harri Junttila - Maaliskuu 02, 2010, 16:48:29
ilmeisesti jälleen ollut sr1 vaikeuksissa pohjoisessa kun tyhjä pankko tuli pohjoisesta Ouluun 2.3.2010 16:30 dv12 hinatessa junaa
liekkö sitten ollut T 5408  (vetureina dv12+sr1) joko muuten vain myöhässä tai sitten sr1 on särkynyt matkalle ja dv kävi noutamassa raadon pois...


Otsikko: Vs: P274
Kirjoitti: Tunnus poistettu - Maaliskuu 02, 2010, 18:05:53
Minneköhän VR:n lumiaurat ovat kadonneet? Vai kuuluuko rautateiden auraus nykyään ratahallintokeskukselle? Ennen Suomessa aurattiin rautateitä aina lumisateen jälkeen ja niin tehdään muissakin maissa kuten Venäjällä, Norjassa, Sveitsissä jne. Lumi-ja talviosaaminen on VR:ltä pahasti hukassa!

Auraus kuuluu Liikennevirastolle, joka sitten kilpailuttaa sopimukset eri toimijoiden kesken. Näin ollen rataverkkoa aurailee useampi yritys, joista mainittakoot Destia ja VR-rata.

Täysin off topicia, mutta tiesikö porukka tästä:
http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=834678&tarkiste=13E95F80A0B7E0EBF4CE78C1E49D18EBDF9F1B94&path=1547;1631;1678

tästä:
http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=21638&tarkiste=4E780F03F653C9BF0B8BACD984B8FE4C5664F0E7&path=1547;1631;1678

tästä:
http://www.mvh.fi/ (MVH Oy on ollut osa DESTIA-konsernia 22.2.2007 alkaen.)

Ei nimittäin kovin avointa ole kilpailu, jos ja kun Destia kilpailuttaa LVM:n alaisia muita palveluntuottajia keskenään. Voin toki edustaa kommareille taas kiihkokapitalistia, mutta siitä ei itse asiassa ole kyse, vaikka sanonkin että tuo on nyt jollain tapaa rempallaan tuo kokonaisuus; puolenkymmentä kiskaa, joiden omistajatausta on sama ja jotka kilpailevat keskenään. Silleen sitten niin.