Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Radat ja laitteet => Aiheen aloitti: Teemu Saukkonen - Kesäkuu 26, 2026, 14:54:37



Otsikko: GPS toimii huonosti itäisessä Suomessa
Kirjoitti: Teemu Saukkonen - Kesäkuu 26, 2026, 14:54:37
Onko muilla havaintoja että GPS-häirintä nähtävästi tehoaa, sillä yhtenään näyttää pätkivän. Useita viikkoja jo ollut, osassa toimii, sitten taas ei lainkaan. Kuskit varmaan parhaiten tietävät.
Esimerkki tältä päivältä: https://juliadata.fi/timetables?s=58726&d=26.6.2026&speed=1


Otsikko: Vs: GPS toimii huonosti itäisessä Suomessa
Kirjoitti: Veeti Pietilä - Kesäkuu 26, 2026, 16:15:22
Onko muilla havaintoja että GPS-häirintä nähtävästi tehoaa, sillä yhtenään näyttää pätkivän. Useita viikkoja jo ollut, osassa toimii, sitten taas ei lainkaan. Kuskit varmaan parhaiten tietävät.
Esimerkki tältä päivältä: https://juliadata.fi/timetables?s=58726&d=26.6.2026&speed=1
Sama täällä etelässä.


Otsikko: Vs: GPS toimii huonosti itäisessä Suomessa
Kirjoitti: Toni Lassila - Kesäkuu 26, 2026, 17:34:03
Myöskään esimerkiksi Oulun pohjoispuolisissa junissa ei ole toiminut ainakaan kuukauteen kovinkaan hyvin. Yöjunissa joissain tapauksissa toimii jopa koko matkan ja nopeus- ja sijaintitiedot on tarkat mutta etenkin tavarajunissa ja veturisiirroissa sekä osassa IC-junia toimii todella heikosti ja syntyy tuollaista kulmikasta nopeuskäyrää eikä sijainti pidä paikkansa vaan päivittyy ehkä usean minuutin välein tai ei lainkaan.
Siinä melko harvinainen esimerkki sellaisesta junasta jossa toimi koko matkan: https://juliadata.fi/timetables?s=273&d=25.6.2026&speed=1